کد خبر 1338251
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
مهار اُمیکرون با رعایت سه اصل طلایی

یک متخصص ویروس شناسی به چند سوال در خصوص سویه امیکرون پاسخ داد.

به گزارش مشرق، حسین کیوانی، در واکنش به این موضوع که حدود یک سال قبل عنوان شد که ویروس کرونا از سطح منتقل نمی‌شود، اما هم اکنون بیان می‌شود که ویروس امیکرون می‌تواند تا چند روز روی یک سطح زنده بماند گفت: این مطلب عنوان شده که راه انتقال این بیماری از طریق سطوح بسیار کم است و راه انتقال این بیماری بیشتر تنفسی است و به همین دلیل برای پیشگیری از این بیماری احتیاج چندانی به استفاده از دستکش و ضدعفونی کردن سطوح نیست البته این مطلب بیان نشده که سطوح هیچ نقشی در انتقال بیماری ندارند اما اهمیت انتقال بیماری از طریق سطوح کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

امیکرون شتاب گرفت

این متخصص ویروس شناسی ادامه داد: ممکن است ویروس برای مدت زمان طولانی روی سطح باقی بماند اما انتقال این بیماری معمولا از این طریق صورت نمی‌گیرد و این شیوه انتقال بیماری که فردی دست خود را روی سطحی بگذارد که آلوده به ویروس است و بعد روی دستش آنقدر ویروس قرار گیرد که اگر آن را به به بینی و دهان خود بزند، مبتلا شود، بسیار کمتر از راه‌های دیگر است و از این رو این شیوه انتقال بیماری نسبت به گذشته کم اهمیت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

۳ اصل طلایی برای مهار اُمیکرون

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با توانایی کیت‌های آزمایشگاهی موجود در کشور در خصوص تشخیص سویه امیکرون و اینکه آیا مقدار تست‌های منفی کاذب نسبت به سویه‌های قبلی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: این کیت‌ها توانایی تشخیص امیکرون را دارند و میزان تست‌های منفی کاذب هم نسبت به گذشته تغییر نکرده است. از ابتدای شیوع کرونا و در همه سویه‌های قبلی از جمله دلتا با منفی کاذب مواجه بوده ایم و در حال حاضر برای امیکرون هم این امکان وجود دارد که نتیجه آزمایشی منفی کاذب شود، اما به طور کلی کیت‌های موجود کاملا توانایی تشخیص امیکرون را دارند.

این استاد دانشگاه در مورد زمان رسیدن پیک ششم به قله و فروکش کردن این موج افزود: به احتمال زیاد تا ۲ هفته آینده به قله پیک می‌رسیم و به نظر می‌سد قبل از سال جدید این موج تا حدی فروکش کند و موارد ابتلا مقداری کاهش یابد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 0
    اقا یه نظارتی بر تولید ماسک داشته باشین دیروز یک بسته ماسک خریدم یک کاغذی توش بود بعد از کلی تعریف و تمجید از اولتراچی چی بودن ماسک توصیه کرده بود به مدت 2 دقیقه (120 ثانیه) دستتان رو بشورید!!!!!! سوای اطلاع رسانی نادرست و تلف شدن وقت مردم ، اب هم تلف میشه و این میشه عادت و سبک زندگی که بعدا نمیشه تغییر داد مثلا الان گفتن که الکل بی تاثیره ولی خیلی ها نمی تونن ترک کنن
  • درمان شده کرونا با داروی امام کاظم IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 1
    داروی امام کاظم استفاده کنید به هیچ وجه امکان ابتلا و‌نیازی به ابن همه هراس و گیت و بدبختی نیست افراد لسبار کمی اکر درست استفاذه نکنند می گیرند خفیف است و زود خوب میشوند و بدنشان مقاوم تر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس