کد خبر 1338452
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
خطر بیماری قلبی برای مبتلایان پیشین کرونا

خطر بیماری‌های قلبی بسته به شدت بیماری کووید به تدریج در این افرادی که قبلا به این ویروس مبتلا شده اند، افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، یک مطالعه علمی در مقیاس بزرگ نشان داد که بیماران مبتلا به ویروس کرونا یک سال پس از بیماری خود در معرض خطر «قابل توجه» بیماری قلبی قرار دارند و احتمال لخته شدن خون، آریتمی، نارسایی قلبی و شرایط مرتبط را افزایش می‌دهد.


به گزارش «واشنگتن پست»، به گفته محققانی که سوابق سلامتی بیش از ۱۵۳ هزار آمریکایی که قبلا به کووید مبتلا شده بودند را تجزیه و تحلیل کردند، خطر بیماری‌های قلبی بسته به شدت بیماری کووید به تدریج در این افراد افزایش یافته است. نتایج این مطالعه این هفته در Nature Medicine منتشر شد.


سومیا سوامیناتان، پژوهشگر ارشد سازمان بهداشت جهانی، روز جمعه گفت که جهان هنوز به پایان همه گیری کووید نرسیده است و هشدار داد که سویه‌های نگران کننده بیشتری وجود خواهد داشت.


روسیه روز جمعه دوباره رکورد ابتلای روزانه کووید را ثبت و برای اولین بار بیش از ۲۰۰ هزار مورد روزانه ابتلا را گزارش کرد. حدود سه هفته است که روسیه تقریباً هر روز در موضوع تعداد موارد ابتلای روزانه رکوردشکنی می‌کند.


اسپانیا اعلام کرد که الزامات مرزی خود را کاهش می‌دهد، زیرا کودکان بالای ۱۲ سال از کشورهای غیر اتحادیه اروپا دیگر نیازی به واکسینه شدن کامل ندارند.

مالزی در روز جمعه بیش از ۲۰ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد که این میزان از ابتلا از ماه سپتامبر تاکنون بی سابقه بوده است.


عالی‌ترین دادگاه آلمان روز جمعه درخواست‌های تعلیق موقت تزریق اجباری واکسن برای کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی را رد کرد. بر این اساس تمام کارکنان این بخش‌ها ملزم به تزریق واکسن کرونا هستند.


بر اساس تازه‌ترین خبرها، چارلز، فرزند الیزابت دوم به ویروس کرونا مبتلا شده است. گفته می‌شود پس از اینکه نتیجه آزمایش تشخیصی کرونای چارلز مثبت اعلام شد، وی خود را قرنطینه کرده است.


چارلز ۷۳ ساله عصر چهارشنبه در طی یک مراسم بزرگ در موزه لندن با ده‌ها نفر ملاقات کرده بود. کامیلا، همسرش او را همراهی می‌کرد و وی همچنین با ریشی سوناک، رئیس خزانه داری انگلیس، در تماس نزدیک بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس