کد خبر 1337005
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
هنوز به قله پیک ششم نرسیدیم/احتمال افزایش موارد فوتی در هفته‌های آینده

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: هنوز به قله پیک نرسیده ایم و به نظر می‌رسد تا حدود ۲ هفته دیگر به قله این موج برسیم و متاسفانه هم موارد ابتلا و هم موارد فوت ناشی از این بیماری رو به بالا است.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی در واکنش به این موضوع که روز گذشته تعداد موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مجددا ۳ رقمی شد و در پاسخ به این سوال که آیا به توجه به افزایش موارد فوتی و ابتلا به کرونا به قله پی; ششم رسیده‌ایم، گفت: با وجود افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هنوز به قله پیک ششم نرسیده ایم و به نظر می‌رسد تا حدود ۲ هفته دیگر به قله این موج برسیم و متاسفانه هم موارد ابتلا و هم موارد فوت ناشی از این بیماری رو به افزایش است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص لزوم اعمال دورکاری‌ها اظهار کرد: پیشنهادات لازم از سوی کمیته علمی کووید به ستاد مقابله با کرونا داده شده و به امید خدا تصیمیمات این ستاد به صورت هفتگی اعلام می‌شود و یکی از پیشنهادات ما این بوده است که در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، دورکاری کارمندان بیشتر اعمال شود.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با این موضو که عنوان می‌شود امکان ابتلای مجدد و پی در پی به سویه امیکرون وجود دارد افزود: بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد چرا که موارد ابتلا به تازگی اتفاق افتاده و نمی‌توان در این رابطه اظهار نظر کرد، اما به طور کلی به نظر می‌رسد که ابتلا به این سویه به صورت نسبی در مقابل امیکرون ایمنی ایجاد کند.

این پزشک فوق تخصص در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه افرادی باید دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کند توضیح داد: استفاده از دز چهارم واکسن کرونا هنوز در کشور ما به تصویب نرسیده، اما در برخی از کشورهای جهان از جمله آلمان تزریق دز چهارم بیشتر به بیمارانی که دچار نقص ایمنی هستند، توصیه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس