پنتاگون نمایه

فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در تماس با همتای بلاروسی، کاهش احتمال اشتباه محاسباتی با توجه به رزمایش مشترک بلاروس و روسیه را به بحث گذاشت.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با برگزاری رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با وجود مخالفت غربی‌ها، روز پنجشنبه «مارک میلی» فرمانده ستاد نیروهای مسلح آمریکا با همتای بلاروسی خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی میلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تماس تلفنی ارتباطات بین دو فرمانده به‌منظور کاهش احتمال اشتباه محاسباتی و تبادل دیدگاه درباره وضعیت فعلی امنیت اروپا را میسر کرد».

بیشتر بخوانید:

ارمنستان سفیر بلاروس را احضار کرد

در حالی که ایالات متحده و هم‌پیمانان غربی و ناتو این کشور در هفته‌های اخیر تحرکات خود را در مرز روسیه و اوکراین با هدف اعمال فشار به روسیه تشدید کرده‌اند، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) از آغاز رزمایش مشترک نظامی روسیه و بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد.

طبق گزارش رسانه‌های روس، در جریان برگزاری این رزمایش قرار است اقداماتی برای تقویت حفاظت از مرزهای دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروههای شبه نظامی مسلح اتخاذ شود.

رزمایش فوق با توافق ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور روسیه و بلاروس از امروز آغاز شده است و به مدت ۱۰ روز تا ۲۰ فوریه (اول اسفند ماه) ادامه خواهد داشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته با بیان اینکه روسیه و بلاروس با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای روبرو هستند، گفت که تمرینات رزمی روسیه و بلاروس برای اولین بار نیست که برگزار نمی‌شود، اما اکنون می‌توانند گسترده‌تر شوند، زیرا اوضاع متشنج‌تر است. 

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه و پیش از شروع این رزمایش گفت مقامات آمریکایی نگران رزمایش‌های روسیه و بلاروس هستند زیرا این اقدامات به تشدید تنش در اطراف اوکراین کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مناقشه اوکراین و امنیت شکننده انرژی اروپا

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند.

روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس