کد خبر 1338534
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
گفتگوی تلفنی بالاترین مقامات نظامی آمریکا و روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی درباره موضوعات مرتبط با امنیت بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و همتای آمریکایی وی ژنرال مارک میلی روز جمعه به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی ژنرال گراسیموف و ژنرال میلی اظهار داشت: «در روز ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ [۲۲ بهمن ۱۴۰۰] یک گفتگوی تلفنی بین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه -معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه، ژنرال والری گراسیموف- و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده ژنرال مارک میلی انجام شد. طی این گفتگوی تلفنی، دو فرمانده ارشد نظامی درباره موضوعات مرتبط با امنیت بین‌المللی تبادل نظر کردند.»

این گفتگوی تلفنی در بحبوحه تنش‌های رسانه‌ای و لفظی میان طرف‌های غربی و روسیه، انجام شده است.

مقامات برخی کشورهای عضو ناتو به‌ویژه آمریکا و انگلیس طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که روسیه با استقرار ده‌ها هزار نیرو و تجهیزات نظامی سنگین در مرزهای خود با اوکراین در صدد اقدام نظامی علیه اوکراین است.

روسیه ضمن مردود خواندن این تهامات تأکید کرده است که این آمریکا و دیگر اعضای ناتو هستند که با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود تلاش می‌کنند که اوکراین را به سمت درگیری با روسیه سوق دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلام IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 1
    این نقشه اسراییل و ناتو و امریکا هست برای ضربه به ایران ذهن ها سمت اوکراین برود راحت بتواند با فریب حمله روسیه به اوکراین لشکر کشی بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس