کد خبر 1338151
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
یمن نمایه

پس از حمله پهپادی ارتش یمن به یک مرکز نظامی مهم در فرودگاه بین‌المللی «ابها»، ائتلاف سعودی درباره حمله به تأسیسات غیرنظامی پایتخت یمن هشدار داد.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی، عصر امروز (پنجشنبه)، از حمله قریب‌الوقوع به تأسیسات غیرنظامی در پایتخت یمن خبر داد.

 «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی برای توجیه حمله آتی ائتلاف به تأسیسات غیرنظامی صنعاء، از ساکنان  پایتخت یمن خواست مواضع غیر نظامی‌ای را که ائتلاف مدعی استفاده نظامی از آن‌هاست،  تا ۷۲ ساعت آینده تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید:

یمن؛ محل ناکامی تکنولوژی‌های شرق و غرب+فیلم

ائتلاف سعودی اضافه کرد که «نقاط تعیین‌کننده‌ای» را در پایتخت یمن بمباران خواهد کرد و مدعی شد که از این نقاط برای ارسال پهپاد به سمت عربستان سعودی استفاده می‌شود.

این بیانیه در حالی صادر شده است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ساعاتی پیش، اعلام کرد که یگان پهپادی این کشور توانسته یک مرکز مهم نظامی در فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب عربستان سعودی را هدف قرار دهد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اشاره کرد که فرودگاه ابها از جمله فرودگاه‌هایی است که برای اقدامات نظامی علیه یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ائتلاف سعودی پیشتر نیز با حمله به یک شهرک ورزشی در پایتخت یمن به چندین تأسیسات غیرنظامی در صنعاء خسارت وارد کرده بود و مدعی شده بود که ارتش یمن از این تأسیسات برای اهدافی نظامی استفاده می‌کند؛ اما خبرنگاران بلافاصله با حضور در محل و تصویربرداری از اهداف خلاف این ادعا را ثابت کردند. 

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی علیه این کشور به حملات خود علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی و امارات عربی متحده ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس