یمن نمایه

قائم مقام وزارت اطلاع‌رسانی یمن با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز سعودی در به زانو درآوردن ملت یمن با شکست مواجه شد، گفت: این ائتلاف در جبهه‌های مختلف متحمل شکست‌های سنگین شده است.

به گزارش مشرق، سلسله عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک سعودی و امارات همچنان ادامه دارد. چندی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جزئیات عملیات پهپادی علیه فرودگاه «أبها» عربستان پرده برداشت.

وی گفت: یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه أبها عربستان را هدف قرار دادیم. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات راهبردی علیه فرودگاه أبها به صورت پهپادی انجام شد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات از پهپاد «قاصف K۲» استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

قدردانی سعودی از حمایت آمریکا در برابر حملات یمن

وی افزود: عربستان سعودی مدت‌هاست که از فرودگاه أبها در حال انجام عملیات نظامی علیه غیرنظامیان یمن است. ما به اهالیِ ساکن اطراف فرودگاه أبها هشدار می‌دهیم که به هیچ وجه به این فرودگاه نزدیک نشوند چراکه هر لحظه در تیررس ما قرار دارد. با تمامی اینها، ائتلاف متجاوز سعودی نیز در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت یمن در عمق عربستان و امارات، حملات خود علیه مناطق مسکونی یمن را تشدید کرده است.

«یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن ائتلاف متجاوز سعودی و جامعه جهانی را مسئول تشدید تنش‌هایی دانست که زیرساخت‌های باقی مانده از نهادهای رسمی دولتی در صنعاء را هدف قرار می‌دهد. ائتلاف متجاوز سعودی در محقق ساختن هدف خود برای ایجاد اختلال در عملکرد نهادهای دولتی در صنعاء شکست خورد و ادعاهای این ائتلاف مبنی بر ایجاد اختلال در عملکرد نهادهای دولتی تکذیب می‌شود.

ببینید:

فیلم/ لحظه حملات ارتش یمن به امارات و عربستان

در همین ارتباط گفتگویی را با «نصرالدین عامر» قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن ترتیب داده است. این شخصیت یمنی با اشاره به تشدید حملات ددمنشانه عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن به نقاط مختلف یمن، می‌گوید: هدف اصلی و اساسی عربستان سعودی و امارات از تشدید حملات به نقاط مختلف یمن، به زانو درآوردن یمنی‌ها است. با این حال، این هدف تاکنون محقق نشده است.‌ هدف عربستان سعودی از تشدید حملات به نقاط مختلف یمن، به زانو درآوردن یمنی‌ها است

وی در ادامه اظهاراتش نیز افزود: ملت یمن همچنان به مقاومت در برابر متجاوزان ادامه می‌دهد. هدف اصلی ملت یمن آزادسازی تمامی مناطق اشغال شده در این کشور از لوث متجاوزان و اشغالگران است. هیچ چیز نمی‌تواند مانع از تداوم این مسیر توسط ملت یمن شود.

نصرالدین عامر تأکید کرد: سعودی‌ها و اماراتی‌ها از هیچ تلاشی برای افزایش فشارها بر ملت و مقاومت یمن فروگذار نکردند. این بدان معناست که تاکنون گزینه‌ای باقی نمانده است که عربستان سعودی و امارات از آن برای اعمال فشار بر یمنی‌ها بهره برداری نکرده باشند. با تمامی اینها، پر واضح است که متجاوزان سعودی و اماراتی در تحقق تمامی اهدافی که پیشتر برای آنها برنامه‌ریزی کرده بودند، شکست خوردند.

وی عنوان کرد: عربستان سعودی و امارات تمامی زیرساخت‌های یمن از جمله نهادها و مؤسسات اقتصادی را به شدت بمباران و تخریب کردند. هدف اصلی آنها از این اقدام، به زانو درآوردن ملت یمن بود که چنین هدفی محقق نشد. هدف دیگری که متجاوزان از رهگذر بمباران مؤسسات اقتصادی و مناطق مسکونی دنبال کرده و می‌کنند، ایجاد موجی از ترس و وحشت در صفوف غیرنظامیان یمنی است.

حملات متجاوزان نمی‌تواند کوچک‌ترین تأثیری بر فرایند نبرد در عرصه میدانی، داشته باشد قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن تصریح کرد: اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در بمباران مناطق مسکونی و کشتار گسترده غیرنظامیان در یمن نشان از آن دارد که این ائتلاف در جریان جنگ یمن به کوچک‌ترین اصول انسانی پایبند نیست. اگر امروز می‌بینیم که متجاوزان همچنان بر تداوم تجاوزات خود تأکید دارند، علت این مسأله آن است که تلاش می‌کنند نوعی جنگ روانی علیه ملت یمن ایجاد کنند.

وی یادآور شد: ادامه تجاوز نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به نقاط مختلف یمن را نمی‌توان در چارچوب پایبندی این ائتلاف به یک گزینه استراتژیک قلمداد کرد. علت هم آن است که حملات متجاوزان نمی‌تواند کوچک‌ترین تأثیری بر فرایند نبرد در عرصه میدانی، داشته باشد.

این شخصیت یمنی همچنین عنوان کرد: امروز دشمن سعودی نه تنها در شهر صنعاء، پایتخت یمن که در دیگر جبهه‌ها نیز متحمل شکست‌های سنگین می‌شود. سعودی‌ها و اماراتی‌ها نمی‌توانند این شکست‌ها را انکار کنند. بر این اساس، تداوم تجاوز نظامی به یمن نه می‌تواند موجب تغییر معادلات نبرد در عرصه میدانی گردد و نه می‌تواند موجی از ترس و وحشت را در صفوف غیرنظامیان حاکم سازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس