کاخ سفید: متعهد به حمایت از ریاض هستیم

کاخ سفید با صدور بیانیه ای با تاکید بر لزوم ادامه حمایت های نظامی و تسلیحاتی از ریاض و ادامه جنگ علیه یمن اعلام کرد:با مقامات سعودی و شرکای بین المللی برای مقابله با یمنی ها همکاری می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای نسبت به عملیات نظامی ارتش یمن علیه مواضع نظامی سعودی در ابها واکنش نشان داد.

در بیانیه کاخ سفید ضمن محکوم شمردن عملیات هوایی حوثی ها علیه فرودگاه نظامی ابها بر ضرورت ادامه حمایت نظامی و سیاسی از عربستان سعودی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی بایدن و شاه عربستان

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: با مقامات سعودی و شرکای بین المللی برای مقابله با "حوثی ها" و جلوگیری از تکرار چنین حملاتی همکاری خواهیم کرد.

امروز پنجشنبه، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جزئیات عملیات پهپادی علیه فرودگاه ابها عربستان پرده برداشت.

بر اساس این گزارش عملیات راهبردی علیه فرودگاه ابها با استفاده از پهپادهای «قاصف K۲» انجام شده است.

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا طی ۷ سال جنگ فرسایشی علیه یمن یکی از پشتوانه‌های اصلی فروش انواع تسلیحات سبک و سنگین به عربستان سعودی و شعله ور نگاه داشتن آتش جنگ با یمن بوده است.

با وجود انتشار گزارش‌های ماهانه از سوی سازمان‌های حقوقی بین المللی مانند سازمان عفو بین الملل مبنی بر کشته شدن تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان یمن، به دلیل شیوع وبا، قحطی، کمبود دارو و حملات مداوم سعودی، آمریکا همچنان نسبت به وقوع فجایع انسانی در این کشور موضع سکوت در پیش گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس