آزادسازی یک منطقه مهم در مرز یمن و عربستان سعودی

رزمندگان با پاکسازی چند منطقه مهم در شمال غرب استان الجوف به ۲۰ کیلومتری مرزهای عربستان رسیده اند و خطر نفوذ را به جاده راهبردی البقع-الحزم را به صفر رساندند.

سرویس جهان مشرق؛ از شمال غرب استان الجوف و شمال شرق صعده خبر می رسد درگیری میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی همچنان جریان دارد و در روزهای اخیر هم شدت گرفته است.

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال غرب استان الجوف از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و گفت: رزمندگان دامنه عملیات را در شمال منطقه الیتمه افزایش دادند و با انجام حملات گسترده از محورهای داب، شرق الاجاشر و ... موفق شدند مزدوران سعودی را عقب برانند.  

به گفته این منبع میدانی آگاه، نیروهای یمنی در جریان عملیات توانستند چندین منطقه و پایگاه نظامی از جمله برقاء غنم، برقاء حمد، قرون العناب و مناطق حومه را از اشغال عناصر سعودی خارج و پاکسازی کنند.  

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در جریان پیشروی ها به ورودی پایگاه نظامی العناب رسیدند، افزود: نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع، موجی دیگری از حملات را آغاز کردند و توانستند پایگاه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.  

جزئیات عملیات راهبردی در نزدیکی مرزهای عربستان/ رزمندگان در یک قدمی تامین امنیت جاده راهبردی البقع - الحزم+ نقشه میدانی

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، با پاکسازی صورت گرفته در این محور، رزمندگان به حدود ۲۰ کیلومتری مرزهای مشترک با استان نجران عربستان رسیده اند.  

این منبع میدانی با بیان این که مقصد بعدی رزمندگان در این محور منطقه برقاء مشتخره است، گفت: با پیشروی های اخیر خطر نفوذ دوباره عناصر ائتلاف سعودی به سمت جاده راهبردی البقع - الحزم تقریبا به صفر رسیده است.  

از محور شمال شرق استان صعده خبر می رسد درگیری ها در محور شمالی منطقه الاجاشر افزایش یافته و رزمندگان تلاش می کنند با پیشروی به سمت نوار مرزی، کنترل مناطق خلیفاء ام الماء، خلیفاء عاقر" را در دست گیرند.  

جزئیات عملیات راهبردی در نزدیکی مرزهای عربستان/ رزمندگان در یک قدمی تامین امنیت جاده راهبردی البقع - الحزم+ نقشه میدانی
آرشیو

به گزارش مشرق، با پاکسازی این مناطق، حد فاصل نقاط مرزی در استان های الجوف و صعده امن تر و رزمندگان از این محورها به مرزهای عربستان (استان نجران) به ویژه گذرگاه مرزی بسیار مهم الخضراء نزدیک تر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    19 0
    الان زمان خوبیه که سلاحهای پیشرفته ارسالی به اوکراین را بقیمت ارزان از بازار سیاه آنجا خریده و به دست یمنی‌ها برسانید، مخصوصاً سلاحهای ضد هوایی را.
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      18 0
      الان نفت شده بشکه ای ۱۳۰دلارونفت عربستان به نفع ایران بایدبرای ماه هامتوقف بشودتانفت ایران به مدت زیادباارزش بالای۲۰۰دلارفروخته بشه،آرمکو عربستان بایدباموشک های مرگباریمنی برای مدتهااز مدارتولیدخارج بشه وکشورونزوئلاکه توسط آمریکااز تحریم نفتی موقتاصرف نظرکرده نفت روفقط قیمت بالای۲۰۰دلاربفروشه درجریان جنگ روسیه بااکراین
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    16 0
    کار اساسی را یمن می‌کند و وامدار هیچ کسی نیست تا متوقف شود
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 0
    ماشاءالله ، انصارالله
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    12 0
    انشالله پیروزی حق بر باطل بزودی خبرسقوط ریاض به یاری خدا
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 0
    انشالله راه مکه و مدینه را باز خواهند کرد به کوری چشم آمریکا و اسراییل و آل سعود
  • وطن دوست IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    سلام بر مبارزان یمنی سلام بر مجاهدان خدا درود بر شرفتان درود بر کل مقاومت و صلوات بر روح شهید سلیمانی و لعنت بر بانیان شهادت سردار سلیمانی در داخل با پالس یرجام
  • سرباز وطن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    وعده خداوند هس حتما یمن انصارالله پیروز است
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    خدا حفظتون کنه
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    آزادی شهر مآرب فراموش نشود. موفق باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس