image.png

پایگاه هوایی الدیلمی در شهر صنعاء یکی از اهداف آمریکایی ها بود اما به گفته منابع میدانی، این حملات دستاوردی برای متجاوزان نداشت چرا که هیچ گاه سلاح های راهبردی در این نقطه نظامی نگهداری نمی شود.

سرویس جهان مشرق - آمریکایی ها علاقه زیادی دارند تا نشان دهند توان تغییر موازنه قدرت در دریای سرخ دارند اما نیروهای مسلح یمن هنوز از گزینه های راهبردی خود رونمایی نکرده اند و می خواهند واشنگتن و متحدانش را سوپرایز کنند.

بامداد روز شنبه ( بیست و سوم دی ماه) نیروی دریایی ارتش رژیم تروریستی آمریکا در ادامه حملات غیرقانونی به یمن، پایگاه « الدیلمی» را در شمال شهر صنعاء هدف قرار داد.

آمریکایی ها پیشتر در ساعات نخستین روز جمعه ( بیست و دوم دی ماه) همراه با انگلیسی ها برخی نقاط را در استان های صعده، تعز، الحدیده و صنعاء ( پایتخت یمن) هدف قرار دادند.

پایگاه هوایی الدیلمی در شهر صنعاء یکی از اهداف آمریکایی ها بود اما به گفته منابع میدانی، این حملات دستاوردی برای متجاوزان نداشت چرا که هیچ گاه سلاح های راهبردی در این نقطه نظامی نگهداری نمی شود.

آمریکایی ها در استان الحدیده هم فرودگاه و حومه منطقه « زبید» را هدف قرار دادند؛ این استان در غرب یمن واقع شده و از محور غرب به دریای سرخ متصل می شود و همین مسئله اهمیت این استان ساحلی را چند برابر کرده است.

کدام مناطق در یمن هدف قرار گرفتند / آیا آمریکایی‌ها توان تغییر موازنه قدرت در دریای سرخ دارند ؟ +نقشه

حدود ۹۷ درصد از استان الحدیده در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله است و تنها مناطق جنوب غربی ( الخوخه) در اشغال نیروهای شورشی وابسته به سعودی است.

فرودگاه و پایگاه تیپ ۲۲ در تعز هم جزء اهداف آمریکایی ها بود؛ این استان در جنوب غرب یمن واقع شده است. ( تنگه باب المندب هم در محدوده این استان قرار دارد.)

حدود ۳۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی و شرقی در کنترل نیروهای ارتش و انصارالله است و مناطق غربی و جنوبی و ساحلی در اشغال نیروهای وابسته به ریاض است.

یکی از مناطقی که آمریکایی ها به دنبال وارد آوردن خسارت بودند، استان صعده، مهمترین پایگاه مقاومت انصارالله بود که در شمال غرب یمن واقع شده و با استان های نجران، عسیر و جیزان عربستان هم مرز است.

آمریکایی ها درصدد بودند تا شکست های خود را در دریای سرخ با حمله به پایگاه کهلان، کوه الصمع و منطقه طخیه در استان صعده جبران کنند که براساس اطلاعات به دست آمده در این محور هم ناکام ماندند.

حدود ۹۵ درصد از مساحت استان صعده در کنترل دولت یمن است و تنها بخشی هایی از مناطق مرزی با استان های عسیر و نجران در اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی است.

فرودگاه عبس هم در استان حجه هم در حملات بامداد روز جمعه گذشته هدف قرار گرفت، این استان در شمال غرب یمن واقع شده و از غرب به دریای سرخ و از شمال به استان جیزان عربستان متصل می شود.

حدود ۹۵ درصد از خاک این استان هم در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن است و تنها مناطق مرزی با جیزان از جمله میدی در تصرف نیروهای شورشی است.

کدام مناطق در یمن هدف قرار گرفتند / آیا آمریکایی‌ها توان تغییر موازنه قدرت در دریای سرخ دارند ؟ +نقشه

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: آمریکایی ها با ادامه حملات به یمن در تلاش هستند به افکار عمومی این گونه القا کنند که می توانند در مقابل جنبش مقاومت انصارالله بازدارندگی ایجاد کنند و عملیات های رزمندگان را در «باب المندب» و دریای سرخ متوقف کنند اما ضعف و ناتوانی آنان قبل از شروع حملات مشخص شد،

این منبع میدانی در توضیح این مطلب، اضافه کرد: واشنگتن و متحدانش عملیات خود را پیش از آغاز شدن رسانه ای کردند تا نشان دهند به دنبال افزایش تنش نیستند و صرفا درصدد جبران آبروی از دست رفته در میدان نبرد هستند.

این منبع میدانی افزود: محور غربی – صهیونیستی – عربی پس از این حملات تلاش کرد دستاوردسازی کند و از نابودی بخشی از تجهیزات و سلاح های راهبردی نیروهای ارتش و انصارالله خبر داد اما برای کسانی که با مسائل نظامی کمترین آشنایی دارند، مشخص است که هیچ نیروی مسلحی، توان نظامی خود را علنی و آشکار در معرض خطر قرار نمی دهد.

این منبع میدانی گفت: فقط به این نکته بسنده می کنم که نیروهای ارتش و انصارالله تجربه زیادی را در جنگ به دست آورده اند و پاسخ مناسب به آمریکایی ها نشان خواهد داد تغییر موازنه قدرت در دریای سرخ امکان پذیر نخواهد بود و آنان نمی توانند امنیت کشتی هایی که به سمت سواحل سرزمین های اشغالی در حرکت هستند را تامین کنند.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها به خوبی می دانند که نیروهای مسلح یمن در بخش موشکی و پهپادی خودکفا شده اند و از سویی دیگر آگاهند که با یکی ارتش کلاسک روبه رو نیستند و همین مسئله آنان را در آینده ای نه چندان دور به این جمع بندی خواهد رساند که تنها راه پیش روی فقط توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه است و در غیر این صورت کشتی هایی که به مقصد سواحل سرزمین های اشغالی در حرکت هستند با وجود حمایت آمریکایی ها، حاضر به عبور از این مسیر ( دریای سرخ) نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    20 23
    یمن یا اصحاب یمانی ابرقدرت منطقه در اخرالزمان قبل ظهور مهدی فاطمه. ان شالله
    • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      9 10
      مشرق نیوز باید افتخار کنی ،اخبارت بقدری دقیق و نقطه زن است که رژیم اسقاطیل دهها نفر را پای کار گذاشته تا نظرات مخالف ثبت کنند الهم لک الحمد
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      6 7
      اندراحوالات انجمن حجتیه ها چه میگذرد .
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    7 8
    انصارالله پوزه هرمتجاوزی به خاک می‌مالد حوثی ها یارانی درمحور مقاومت‌ دارند که لحظه از یاری به آنها دریغ نمی کند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 3
    از مناظره احمد زید ابادی با ابوالفضل بازرگان بر میاد که اینها دنبال این هستند که گفتمان سازی کنند جمهوری اسلامی از مردم غزه به عنوان سپر خودش استفاده میکنه در حالی که یک اولا قرار داد اسلو شکست خورد که حماس و انتفاضه دوم به وجود امد دو قرار داد اسلو وشکستش تقصیر دولت اسرائیل بود سوم قرار داد این آرمان خود مردم فلسطین بود حماس را ایران نساخت چهار م محمود عباس هیچ گونه نمایندگی از مردم فلسطین ندارد سوم حماس تلاش کرد در انتخابات برگذار بشه محمود عباس نگذاشت سوم مناظره زید ابادی با بازرگان را و هر نوع ادبیات رئالیستی از سمت ایران مقاومت را مواظبت کنید اینها در بین مردم منطقه می تونه استفاده بشه به خصوص مردم فلسطین خیلی ادبیات بدی هست این ادبیات سازی بر ضد منافع جمهوری اسلامی شما وارد این دام نشید در ضمن مناظره شیوه زید ابادی و یک نگاه تند رو که میگه دست قاتل را قطع کنید هم در راستای همون ماُقائل حقوقیست که گفتم اصلاحطلبها از اون وضعیت شلاق و غیره در حال بررسی قوانین حقوقی ایرانند تا به اجتماعی کردن بحث و گفتمان سازی بتونند جامعه را در راستای ضدیت با قوانین اسلامی بسیج کنند و البته مناظره هم با یک گروه رادیکال
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    2 1
    اون مناظره که احمد زید ابادی می کنه در شیوه سر موضوع ولایت فقیه و قطع دست و ... رفراندوم برگزار کردن و انقلاب کردن حرفهایی هست که علی علیزاده هم گفت
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    5 4
    اگه توان نظامی یمن و نزدن پس چرا بعد از ۳ بار حمله هنوز یمنی ها گیج هستن و جواب نمی دن...
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 6
    درود بر یمن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 4
    غیرممکنه اشغالگرهای غربی ازاون سردنیا بیایند وبتوانند حریف نیروهای ازجان گذشته وشجاع یمن بربیایند,قطعا یمنی ها میخواستند تاکتیک وتکنیک غربیها را بفهمند(این ارزیابی یک تاکتیک نظامی هست)-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس