حجه

شهر استراتژیک «حرض» در شمال غرب یمن از خطر محاصره نجات یافته و حالا رزمندگان با ادامه پیشروی ها تلاش می کنند مسیر کمک رسانی را از استان صعده باز کنند و توازن قوا را به سود خود تغییر دهند.

سرویس جهان مشرق؛ درگیری ها در حومه شهر راهبردی و بسیار مهم «حرض» در شمال غرب یمن ادامه دارد و رزمندگان در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و امنیت را در این منطقه حساس برقرار کنند.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، در حال حاضر بیشترین درگیری ها میان نیروهای یمنی و مزدوران سعودی از حومه شرقی و جنوبی شهر «حرض» در شمال غرب استان حجه گزارش شده است.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان یمنی در ادامه پیشروی ها و تامین امنیت مناطق جنوبی شهر حرض موفق شدند مواضع را در منطقه الحصنین تثبیت کنند و روستای «الشعاب» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی که تحولات را در شمال غرب استان حجه از نزدیک دنبال می کند، افزود: با پاکسازی این روستا، امنیت شهر حرض بیش از پیش تامین و همچنین راه برای رزمندگان باز شد تا روستای پر اهمیت «القایم» را در این محور آزاد کنند.

این منبع میدانی آگاه به اهمیت پاکسازی روستای «القایم» اشاره کرد و گفت: با آزادسازی این روستا علاوه بر این که مناطق جنوبی شهر حرض امن شدند، رزمندگان به سه راهی راهبردی «مثلث عام» نزدیک تر شدند.

وی با بیان این که نیروهای یمنی در حال حاضر حدود ۲ کیلومتر با این سه راهی فاصله دارند، افزود: مقصد بعدی رزمندگان در محور جنوبی شهر حرض به سمت سه راه مثلث عاهم، حجاوره، القص و ... است.

مقاومت کم نظیر در شمال غرب یمن با دستان خالی/ شهر «حرض»، ایستگاه جدید تحقیر سعودی‌ها + نقشه میدانی

در خصوص «مثلث عاهم» این توضیح باید اضافه شود که این سه راهی راهبردی استان حجه و استان الحدیده را به استان جیزان عربستان متصل می کند و همین مسئله اهمیتش را برای دو طرف درگیری چند برابر کرده است.  

از حومه شمال شرق شهر «حرض» خبر می رسد، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین توانستند مزدوران سعودی را در برخی نقاط عقب برانند و چند موضع، ایستگاه و مقرهای نظامی را در محور ارتفاعات «القفل» به کنترل درآورند.

در مجموع رزمندگان تلاش می کنند با پاکسازی کامل حومه «حرض»، خطر محاصره و اشغال این شهر را کاهش دهند و عناصر سعودی را از این محور دورتر کنند و از سویی دیگر مسیر کمک رسانی از استان صعده (به سمت شهر حرض) دوباره باز کنند و توازن قوا را به سود خود تغییر دهند.

از نیمه دوم بهمن ماه، ریاض در راستای فشار بیشتر بر رزمندگان، حملات گسترده ای را برای اشغال شهر راهبردی «حرض» در استان حجه (هم مرز با استان جیزان عربستان) آغاز کرد و مزدوران تا دروازه های جنوبی و محاصره شهر پیش آمدند اما با مقاومت مواجه و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، شهر «حرض» از محور شرقی به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) متصل و دروازه جنوبی استان جیزان عربستان محسوب می شود و همین موقعیت اهمیتش را  در شمال غرب استان حجه چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    33 2
    خداوندا به حق خونهای به ناحق ریخته کودکان یمنی،پیروزی کامل را نصیب برادرانمان در یمن بنما،صلوات.
    • رضا IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      4 3
      باید با سلاح های غیر متعارف مثل مریضی و شیمیایی شهر های عربستان رو آلوده کرد و عربستان رو نابود و حکومت آنجا را به دست گرفت و قدس را هم آزاد کرد.
    • یهروز IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      7 2
      مردم باید از برادران یمنی جهت مقاومت در برابر گرانی ها یاد بگیرند و با قناعت زندگی خود را بگذرانند تا هم اجر اخروی و هم دنیوی نصیبشان گردد.
  • امیر IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    10 4
    باید از روسیه دعوت کنیم به نفع ارتش یمن وارد عمل بشود
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      8 2
      دلت خوش روسیه اگر می خواست بایمنی ها همراهی کند می توانست مجوز حمله به یمن وتو کند که اینکار نکرد ازین که هم بگدریم روسیه وچین هیچ کدام تاکنون جنایت های ئتلاف سعودی دریمن محکوم نکردنند وباسکوت خود چراع سبز به ائتلاف متجاوز نشان داده اند
    • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 3
      برخی چقدر توهم دارند!/؟
  • شیرازm IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    11 0
    خدایار و یاورتون باشه شیرمردان یمنی. ققط بی زحمتی چندتااز اون موشکهای خوشمل ونازتون شلیک کنیدسمت دبی و مزدوران یهودی تایکم خوشحال بدنمون زیادشه. انشالله تاچندماه دیگه شمال یمن بطورکلی ازادمیشه.. نسل وهابیون بایدازریشه خشک بشه چون دست پروده یهودیانن
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    ـیمنی ها هفت سال با چنگ و دندان و تحت محاصره مقاومت کردند و می کنند . دشمن هم با همه امتیازهای حاصل از ثروت و پشتیبانی استکبار جهانی که با در اختیار قرار دادن تسلیحات مدرن مثل هواپیماهای حامل بمب که دائم اقصی نقاط حتی ابنیه غیر نظامی و مردم عادی را هدف قرار می دهند و جدا از سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر که فقط بشر غربی برایشان مهم هست تا رسانه های تابع .. حتی سازمان ملل نیز زمانی که ائتلاف خطری را از جانب رزمندگان احساس می کند فرستاده اش با هواپیمایش در صنعا پیداش میشود . در وضعیتی هیچ فرودگاهی حق ورود و خروج هیچ پروازی برای مردم که نیاز واحب برای مداوا در بیرون از یمن دارند ،ندارند .. این همه حفا در حق یک ملت که نمی خواهد دابع باشد و سرزمینش تحت اشغال و استفاده بیگانه باشد و خواستار استقلال کامل هستند . از سوی کشورها چه آنکه مشارکت دارد و یا آنکه سکوت پیشه کرده . صورت می گیره . چون بد و بستان هائی بین شان هست که مانع می شود . لب باز گنند و موضع انسان دوستانه بگیرند و اعتراض کنند که چندین میلیون انسان تحت محاصره را با انواع تهدیدات . مواجه کردید . و هنوز هم با بیشرمی ادامه می دهید .. می بینید این مردم سلحشور تسلیم نمی شوند ، کافی نیست تا از ادامه دادن به فجایع انسانی دست بردارید و اجازه بدهید . یمنی ها خود راجع به کشورشان و سهیم شدن در ساختار کشورشان باتفاق تصمیم بگیرند . و نیازی به عربستان و ائتلاف تحت حمایت استکبار ندارند .
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 0
      یک کلام مرگ بر آل سعود صهیون .
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    6 0
    جهان اسلام باید به یمن کمک کنه و یا حداقل برای پایان جنگ یمن کاری انجام بده وحشی ها ی ملعون ریختن سر یمن مظلوم یمن هم با دست خالی جانانه مبارزه می‌کنه ای کاش می‌توانستم بیشتر از دعا کمکشون کنم.
  • اویس CA ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 6
    عربستان تا چند وقت آینده صعده رو اشغال میکنه
    • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 1
      صنار بخور اش به همین خیال باش مزدور
  • سعادت IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 1
    گویا دست انتقام خون سردار شهید سلیمانی از آستین یمنی ها بیرون آمده است.
  • نصرالله IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    خذاوندا انصارالله یمن یاری کننده دین تو هستند، الهی به عظمتت آنها را بر دشمنان سرسخت اسلام پیروز بگردان. الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس