کد خبر 1337932
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
مترو

در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران مصوب شد که از شنبه هفته آینده ناظرین مدیریت بحران شهر تهران در خصوص کرونا در مترو حضور می‌یابند.

به گزارش مشرق، علی نصیری در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با اشاره به وضعیت شیوع امیکرن در کشور و شهر تهران ، میزان ابتلا و بستری ناشی از این بیماری بر تمرکز روی این موضوع تاکید کرد و یادآور شد: پیگیری مصوبات ستاد به منظور اجرای کامل آنها از اهمیت برخوردار است و باید چالش‌های موجود را به سرعت برطرف کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل تیم‎های نظارتی برای کنترل مراکز پرتجمع مانند سالن‎های سینما، جشنواره فیلم فجر و همچنین واگن‎های مترو بر ضرورت آگاه‌سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات امیکرون تأکید کرد.

 نصیری با بیان لزوم رعایت پروتکل‎های بهداشتی در بخش‎های مختلف شهرداری و فعالیت مستمر مراکز واکسیناسیون ، در خصوص نتایج برگزاری این جلسه گفت: از شنبه هفته آینده ناظرین مدیریت بحران شهر تهران در خصوص کرونا در مترو حضور می‌یابند. این ناظرین  از افرادی که  پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند می خواهند که دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کرده و افرادی را هم که دارای علائم بیماری کرونا هستند با احترام از مترو خارج می‌کنند.

وی ضمن درخواست از شهروندان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، بر لزوم اجرای برنامه‌های ویژه اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره خطرات این بیماری در سطح شهر تاکید کرد و گفت: با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران تبلیغات موثری در خصوص کرونا در تهران صورت می‌گیرد.

پیگیری تزریق دز سوم واکسن به اقشار آسیب‌پذیر از طریق اعزام تیمهای عملیاتی ، بهره گیری از سامانه امید و سایر روشهای ممکن شناسایی و تدقیق آمار رانندگان تاکسی برای تزریق دز سوم، اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مترو و دیگر بخش‌های حمل و نقل عمومی و اعمال رویه یکسان در حوزه اطلاع‌رسانی و ایجاد یکپارچگی اجرایی، بخشی از مصوبات جلسه بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست علاوه بر  رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، مدیرعامل شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، تاکسیرانی و نمایندگان دیگر سازمان‌های عضو ستاد نیز حضور داشتند.

منبع:اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسن IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    6 1
    بازم از شنبه!
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    4 1
    مگه شهر ما مترو و اتوبوس داره ؛ مگه ما خودروی شخصی داریم ؛ مگه ما از تاکسی استفاده می کنیم ؛ که ما را از واکسن نزدن می ترسانید؟!!! چهار تا مینی بوس قراضۀ عهد بوقی که دیگه این همه منت گذاشتن نداره ؛ از خداوند یکتا تشکر می کنیم که 2 تا پای رایگان و سالم بهمون داده تا هر جا که دلمان بخواهد برویم؛ حالا اگه می توانید بیایید جلوی ما را بگیرید.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    8 0
    قطار و واگن و اتوبوس که نمیتونیم زیاد کنیم ولی مردم آزاری که دیگه کاری نداره!
  • هادی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    6 0
    فقط اونجاش که میگه با احترام از مترو خارج میکنند :)
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    2 1
    آدم خجالت می کشه وضع مترو رو میبینه درست مثل محله معتاد های شوش تا لبه سکو دستفروش ها نشستن، یعنی پله و راهرو ،همه جا با ساک و چرخدستی ول شدن روی زمین جا نیست مسافر بایسته شرم آور نیست؟
    • عباس صنعت پويا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      درسته درسته درسته متروى تهران از يك طرف و موتوررانان بى انظباط هم ار سوى ديگر چهره شهر تهران را زشت كردند در حاليكه سازمان زيبا سازى هم در شهردارى تهران داريم ، رئيس دارد معاون هم دارد كارمندان فراواران دارد و درخت هاى خشك شده را با دكوراسيون زنده نگهميدارند و هنرمندانى هم پول مفت ميگيرند ديوار ها را نقاشى ميكنند. شهر داران گذشته هر چند به سهم ميخواستند كار مثبتى انجام بدهند ولى توانايى نداشتند. اقاى زاكانى توانايى دارند شجاعت هم دارند اميدوار هستيم.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 1
    فقط برای مترو قراراست ازافرادفاقد ماسک و واکسن جلوگیری شود برای اتوبوسهای بی آر تی با این حجم مسافرمی خواهندچکارکنند؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    درون قطار مترو جاى دست فروشى نيست چه كنيم كه دست فروشان همه گنجشك روزى هاى جوان يارانه بگير و كمك معيشتى بگبر و يا بازنشستكان مستمرى بگير هستند. خريداران كالا از فرصت استفاده كرده چشم از موبايل بر ميدارند وقت اضافى خودشان را بخودشان ميفروشند خريد ميكنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس