کد خبر 1342032
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
تعیین میزان تخفیف‌های بلیت مترو در سال آینده؛ از تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشجویان تا کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی برای خبرنگاران

با رای اکثریت آرای شورای شهر همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین و جانبازان از تخفیف ۱۰۰ درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد برخوردار خواهند بود.

به گزارش مشرق بنا بر اعلام پایگاه خبری شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه یک اسفند ۱۴۰۰ در چهل و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی میزان تخفیف‌های درنظر گرفته برای بلیت مترو در سال ۱۴۰۱ گفت: خانواده شهدا نیاز به کارت نیم بهای مترو ندارند، اما بحث کارت معلولین و جانبازان جدا است.

وی افزود: به نظرم بلیت با ۵۰ درصد تخفیف برای گروه‌هایی همچون جانبازان، معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت ورود مسافران کرونایی به مترو چگونه انجام می‌شود؟

همچنین ناصر امانی در نظر گرفتن بلیت تخفیف‌دار برای خانواده شهدا را وظیفه اخلاقی شورا دانست و پیشنهاد کرد که مصوبه سال قبل را کاهش ندهند.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی هم گفت: با اطلاعاتی که دارم متقاضیان این گروه‌ها بسیار کم از این کارت‌ها استفاده کردند و از جهت احترام و عزت به این عزیزان (شهدا، جانبازان و معلولان) این بلیت رایگان در نظر گرفته می‌شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص « تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ تردد در هشتگرد را عجیب دانست و گفت: باید بررسی شود چرا از متروی هشتگرد استقبال نشده است.

وی با این پیشنهاد که بلیت متروی تهران ـ کرج حداقل همانند قیمت بلیت تهران تعیین شود، ادامه داد: برای هشتگرد باید فکر کرد که اگر واقعا مسافر ندارد در این شرایط کمبود قطار چه اصراری به ادامه فعالیت آن است.

چمران همچنین تاکید کرد: با وجود استقبال کم از متروی فرودگاه امام خمینی موافق متوقف شدن این خط نیستیم چون می خواهیم مترو با توجه به تقاضا بالا به سمت رباط کریم درحرکت باشد.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است قیمت بلیت تک سفره متروی کرج همان ۲ هزار ۵۰۰ تومان باشد تا فرقی بین مسافران مترو تهران و کرج ایجاد نکنیم.

در نهایت پیشنهاد رقم هزار و۵۰۰ تومانی بلیت مترو از کرج به تهران به رای گذاشته شده و رای آورد.

سرانجام با رای اکثریت آرا همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین و جانبازان از تخفیف ۱۰۰ درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد برخوردار خواهند بود و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند، از کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند، این در حالی است که اگر نسبت به شخصی سازی کردن کارت بلیت اقدام شود، از تخفیف ۵ درصد نیز بهره خواهند برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    من با کارت معلولیت رفتم مترو گفت نداریم همچنین طرحی و نگذاشت که سوار مترو بشم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس