ابراز نگرانی وزارت اقتصاد آلمان درباره کاهش ذخایر گازی

وزارت اقتصاد آلمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها حدود یک سوم ذخایر گاز آلمان پر است این مسئله را بسیار نگران کننده دانست.

به گزارش مشرق، ذخایر گاز آلمان مرتبا در حال کاهش است و شرایط سخت و نگران کننده ای را برای این کشور ایجاد کرده است.

به نوشته "ان تی وی"، دولت آلمان اعلام کرد که در حال حاضر تنها یک سوم ذخایر گاز آلمان پر است.

یک سخنگوی وزارت اقتصاد و حمایت از آب و هوا در آلمان گفته است که سطوح ذخیره سازی مطمئنا نگران کننده است و تنها ۳۵ تا ۳۶ درصد آن پر است.

این سخنگو همزمان اعلام کرد که امنیت عرضه تضمین شده است. به گفته وی تحویل گاز از طریق خط لوله ها و بر اساس قراردادهای منعقد شده شکل می گیرد و علاوه بر این همه نیازهای گازی از طریق خطوط لوله گاز تضمین نمی شود.

در حال حاضر تنگناهایی در بازار گاز طبیعی وجود دارد و به دلیل درخواست های روزافزون تقاضا از زمان کاهش قواعد کرونایی و سطوح نسبتا پایین ذخایر گازی در اتحادیه اروپا قیمت گاز در این منطقه به شدت افزایش پیدا کرده است.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در ژانویه در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل با توجه به مناقشات اوکراین کنترل بیشتر بر ذخایر گازی را درخواست کرده بود. وی خواستار اتخاذ تمهیدات خوب برای پر کردن ذخایر گازی برای زمستان آینده شده بود.

برای آینده ایجاد یک ذخیره گاز ملی و یا مقرراتی مشابه ایتالیا که بر اساس آن تا تاریخ معینی سطح معینی از ذخایر گازی پر شود در آلمان قابل تصور است.

وزیر اقتصاد آلمان در این باره گفت که هر دو راه مزایا و معایبی دارد ؛ به گفته وی در هر صورت این ها مداخلاتی در بازار هستند که سوالاتی را درباره غرامت و یا تضمین ایجاد می کنند. این مقام آلمانی تاکید کرد که این موضوع باید تا زمستان آینده حل شود.

وی افزود: ما نمی توانیم یک بار دیگر با موقعیتی مانند آنچه حالا تجربه کرده ایم در سال آینده مواجه شویم. این واقعا سهل انگاری خواهد بود.

روزنامه "هندلزبلات" هم در گزارشی نوشت: قیمت های روزافزون گاز برای بسیاری بخش ها در آلمان از جمله شرکت های حمل و نقل ، تجارت و تولید کنندگان کامیون شرایط دشواری ایجاد کرده است. این بخش ها حالا زنگ خطر را به صدا درآورده اند و کمک های دولتی و شفافیت درباره برنامه های بودجه ای را درخواست کرده اند.

به نوشته این روزنامه آلمانی بسیاری از شرکت های حمل و نقل کالا، شرکت های بازرگانی و کامیون سازی با توجه به افزایش قیمت گاز درباره موج ورشکستگی ها هشدار داده اند.

انجمن فدرال حمل و نقل باری، لجستیک و مدیریت پسماند (BGL)در نامه ای توجه وزارت اقتصاد آلمان را به مشکلات قیمت بالای گاز در کشور جلب کرده است.

در این نامه آمده است: شرکت های لجستیکی و حمل و نقل که به نسبت زیاد و یا کامل به کامیون های گاز سوز روی آورده اند بلافاصله با مشکلات موجودیتی تا ورشکستگی مواجه شده اند. آن ها خواستار یک بسته نجات از طرف دولت برای مقابله با این وضعیت شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس