صعده

رزمندگان با منطقه و پایگاه راهبردی « الاجاشر» فقط 4 کیلومتر فاصله دارند و رسیدن به این نقطه، کابوسی بزرگ برای سعودی ها است و خواب از چشمان آنان ربوده می شود.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته رزمندگان یمنی عملیاتی را در محور شمال شرق استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) و نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند دهها کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را آزاد و به کنترل دربیاورند.

نیروهای یمنی علاوه بر پاکسازی و تامین امنیت مناطق مهمی از جمله «القذامیل، الربعه، القاهره، الرمله السودا و المهور» توانستند پایگاه نظامی «طیبه الاسم» را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند و اگر به سمت محور شمالی پیشروی کنند به منطقه و پایگاه نظامی بسیار مهم «الاجاشر» خواهند رسید.

رزمندگان از پایگاه «طیبه الاسم» تا منطقه و پایگاه «الاجاشر» حدود ۴ کیلومتر فاصله دارند و در صورتی که موفق شوند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و خود را به این منطقه برسانند به جاده بسیار مهم «البقع - الحزم» خواهند رسید.

با رسیدن نیروهای یمنی به منطقه و پایگاه «الاجاشر»، سه مسیر برای پیشروی باز می شود و در محور نخست اگر به سمت غرب حرکت کنند و خود را به کوه «الاضیاق» برسانند، بخش دیگری از جاده «البقع_الحزم» پاکسای و امن می شود.

یک قدم تا تعبیر کابوس سعودی‌ها / «الاجاشر» سوخت رزمندگان یمنی برای به آتش کشیدن جنوب عربستان + نقشه میدانی

رزمندگان در این محور (پیشروی از غرب الاجاشر) باید مناطقی مهمی از جمله «بئر السلامی» را از اشغال خارج کنند تا به ۶ کیلومتری شهر راهبردی «البقع» برسند؛ این شهر دروازه جنوبی گذرگاه مرزی «الخضراء» محسوب می شود و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.

در محور دوم اگر نیروهای یمنی از محور الاجاشر به سمت مناطق شمال غربی پیشروی کنند، امنیت منطقه «الخلیفه» تامین و شهر البقع از سمت شرق محاصره می شود؛ رزمندگان با ادامه پیشروی ها از منطقه الخلیفه یه سمت شمال به گذرگاه مرزی الخضراء خواهند رسید و معادلات را در میدان نبرد تغییر می دهند.

پیشروی از محور الاجاشر به سمت مناطق شرقی، محور سوم نامیده می شود و رزمندگان با پیروزی در این بخش وارد استان الجوف خواهند شد و به پایگاه نظامی «غریمیل» می رسند که از محور شمالی تنها ۱۷ کیلومتر با مرز عربستان سعودی فاصله دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی با پیشروی در این محورها (شمال شرق استان صعده) در نهایت به مرزهای مشترک با عربستان نزدیک تر می شوند و این وضعیت برای ریاض یک خطر جدی به شمار می آید و  سعودی ها را در معرض یک شکست تمام عیار قرار می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    38 0
    میشه گفت به محض اینکه حواسها به بحران اوکراین پرت شد فرصت خوبیه تا یمن را تقویت کرد.یمن باید بیفته روی شیب پیروزی.حالا که اسراییل علنی در رزمایش دریای عمان شرکت کرد وعلنی جای پا در امارات و مراکش و ...سفت کرده،باید طعم خطر واقعی را از سمت یمن درک کنه.ما نباید تعارف کنیم.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    15 0
    متاسفانه مآرب را رها کردند، به امید خدا جبران کنند.
  • NL ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    18 0
    خدایا ما به تو یه جان بدهکاریم و یک جانان طلبکار، یا طلبمان را بده یا طلبت را بگیر-----اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    32 1
    وقتی نام رزمندگان دلاور یمن برده میشود ناخداگاه دستانمان برای پیروزیشان به آسمان بلند می‌شود وبرایشان دعا میکنیم.
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      احسنت
  • فرزاد IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    3 0
    ای انصارالهی باتمام قدرت برکفاربتازید که پیروزی نهایی نزدیک است وعده الله حقا .سرسوزنی شک به دلتان راه ندهید .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    انشالله که تاچندماه دیگه مردان شجاع یمنی کلک وهابیون رااز قسمت شمال یمن میکنندونوبت به مزدوران جنوب میرسه ک این مزدوران چاره ای بجزتسلیم دربرابرقدرت بزرگ شمال یمن نداره.. خدایار و یاور رزمندگان شجاع یمنی باشه(انصارالله)
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    3 0
    انشالله خداوند پیروزی نهایی را شامل همه نیروهای حزب الله بنماید ومسلمانان یمن را ازدست کفار سعودی نجات بدهد اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    4 0
    مبارزان یمنی آینه تمام نمای شهدای جنگ تحمیلی
  • کیان IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 1
    اغلب مردم یمن مسلمان 4 امامی هستن یعنی امام حسین ع و واقعه کربلا را خوب میشناسند و این یعنی هیهات منا الذله و تاریخ مردم ایران و یمن یجورایی بهم گره خورده است یعنی شناخت و درک ژن ایرانی . و آیه ای از قرآن کریم که خداوند میفرمایید پیروزی قطعا با مظلوم است. همه اینا یعنی پیروزی یمن و یک قدم رو به جلو برای فهمیدن واقیعت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس