صعده

رزمندگان پیروزی های میدانی مهمی را در مهم ترین مقر انصارالله به دست آوردند و اگر پیشروی ها ادامه یابد به جاده و شهر «البقع» و مرزهای مشترک با عربستان خواهند رسید که خطری بزرگ برای ریاض محسوب می شود.

سرویس جهان مشرق؛ همزمان با ادامه درگیری ها در استان های شبوه و مارب، رزمندگان در محور شمال غرب یمن (استان صعده) و نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان، عملیات جدیدی را علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال شرق استان صعده از نزدیک دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان از محور کوه «خوار» و نقاط حومه حملات ناگهانی را علیه مواضع مزدوران سعودی آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی پس  از درگیری های سنگین در این محور موفق شدند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و مناطق «القذامیل، الربعه، القاهره، الرمله السودا و المهور» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، آزادسازی پایگاه نظامی «طیبه الاسم» در محور شمال شرق استان صعده که از اهمیت خاصی برخوردار است نقطه عطف عملیات رزمندگان یمنی محسوب می شود.

این منبع میدانی با بیان این که دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند، افزود: رزمندگان یمنی در جریان این عملیات حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کردند.

جزئیات پیشروی‌های مهم در شمال شرق استان صعده/ خطر بیخ گوش ریاض با نزدیک شدن رزمندگان به پایگاه استراتژیک «الاجاشر» + نقشه میدانی

باید توجه داشت مناطقی که در محور شمال شرق استان صعده از اشغال خارج شده اند در نزدیکی مرزهای استان الجوف واقع شده اند و همین مسئله امنیت جاده راهبردی «البقع - الحزم» را بیش از پیش تامین می کند و فشار بر عناصر ائتلاف افزایش می دهد.

اگر رزمندگان تصمیم بگیرند به سمت محور شمالی پیشروی کنند به منطقه و پایگاه نظامی بسیار مهم «الاجاشر» خواهند رسید؛ در حال حاضر نیروهای یمنی از محور کوه و پایگاه «طیبه الاسم» تا منطقه و پایگاه «الاجاشر» حدود ۴ کیلومتر فاصله دارند.

رسیدن رزمندگان یمنی به این نقطه راهبردی (الاجاشر) فقط به معنای آزاد کردن یک پایگاه نظامی از اشغال عناصر سعودی نیست چرا که مسئله مهم تر رسیدن نیروهای یمنی به جاده «البقع_الحزم» است که دقیقا از وسط این منطقه عبور می کند.

به گزارش مشرق، با رسیدن رزمندگان به منطقه و پایگاه «الاجاشر»، محورهای جدیدی هم برای پیشروی به سمت غرب و شمال غرب (شهر استراتژیک البقع و گذرگاه مرزی الخضراء در جنوب عربستان) و شرق (استان الجوف و پایگاه غریمیل) باز خواهد شد که می تواند تحولات را در مرزهای مشترک با عربستان ۱۸۰ درجه تغییر دهد و به خطری بزرگ برای ریاض تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    15 2
    ایران و روسیه باید مستقیم وارد جنگ یمن بشوند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      12 0
      مدافعین یمنی نیاز مبرم به‌ پدافند های هوایی دارند اگر اين نياز انصارالله برآورده‌ شود که‌ تهاجم جنگنده‌های ائتلاف متجاوز راخنثی کنند رزمندگان انصارالله تا قلب ریاظ هم می‌توانند پیشروی کنند
    • طاهر IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      پوتین داره پیشنهادتو بررسی میکنه همزمان با اکراین به یمن حمله هم کنه
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    24 0
    خدایا ظالمین را نابود کن و مستضعفین را پیروز
  • جواد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    7 0
    دوست عزیز روسیه تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه یمن رو رای متبت داده وارد جنگ یمن بشه!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    7 0
    خدا بهشون نصرت عطا بفرماید.
  • یوسف IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    7 2
    رزمندگان یمنی سربازان خدایند شاید دستشان خالی باشد ولی خداباانهاست شکی نیست که دیروزم
  • فرزاد IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    6 0
    ایران باید موشکهای زمین به هوارادراختیار رزمندگان عزیزومظلوم یمنی قراردهند همچنین نیروهای رزمنده انصالله با موشکهای زمین به زمین کل کشورک امارات مخصوصا اکسپو وبرجهای خلیفه وکاخها وهتلها وتاسیسات نفتی وگازی ومخابراتی وفرودگاهی وپادگانهای نظام وفرودکاههای نظامی و....باخاک یکسان کند همچنین درمورد عربستان سعودی هم همینطور .مکه مکرمه ومدینه منوره قلب ماهستند بحز این دوشهرامن الهی مابقی شهرها وفرودگاهها وکاخها تاسیسات نفتی وگازی پادگانهای نظامی برجهای مراقبت وسامانه های دفاعی و....راباخاک یکسان کنید معطل نکنید.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    5 1
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.__ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    4 2
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.__ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس