کد خبر 1337865
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
واکنش دمشق به حمله صهیونیستها به سوریه

وزارت خارجه سوریه تجاوز بزدلانه رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه از سمت بیروت پایتخت لبنان و از سمت جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه به حمله بامداد امروز به سوریه واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه تجاوز بزدلانه رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه از سمت بیروت پایتخت لبنان و از سمت جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این تجاوز نقض آشکار اصول قانون بین الملل و اصول منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های آن متعلق به لبنان و سوریه به ویژه قطعنامه شورای امنیت شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ به شمار می رود.

در این بیانیه تاکید شده است: این تجاوز در سایه سکوت بین المللی و حمایت های آمریکا صورت گرفت که رژیم اشغالگر را به تکرار تجاوزات خود به سوریه و تضعیف اعتبار جامعه بین المللی و مشروعیت بین المللی تشویق می کند که بی شک به بدتر شدن اوضاع به صورت خطرناک منجر می شود. دولت سوریه نسبت به ادامه تجاوزات و حملات جنایتکارانه مکرر و بی پروا اسرائیل و خطرات آن برای ثبات در منطقه و صلح و امنیت بین المللی به حاکمان رژیم اسرائیلی هشدار می دهد و اثرات این تجاوزات بزدلانه بر مرتکبان و تشویق کنندگان آن منعکس خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه حق دارد از همه وسایل مشروع برای پاسخ به این تجاوزات استفاده کند..سوریه مرتکبان این تجاوزات را مسئول مسئول عواقب و تبعات خطرناک آن می داند.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مصمم به واکنش به حملات رژیم صهیونیستی است.

یارون اشنایدر تحلیلگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: بشار اسد مصمم به واکنش به حملات اسرائیل از طریق فعال کردن سامانه های دفاع هوایی است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین به نگرانی مراکز امنیتی این رژیم از به کارگیری سامانه های دفاع هوایی ایرانی از سوی دمشق اشاره کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس