وزارت دفاع روسیه: آمریکا شرق سوریه را ناامن کرده‌ است

وزارت دفاع روسیه با هشدار درباره احتمال حملات تروریستی باندهایی مسلح در چهار استان سوریه گفت که اوضاع منطقه شرق سوریه هم در نتیجه فعالیت‌های نیروهای آمریکا ناامن و بحرانی شده است.

به گزارش مشرق، اولگ ژوراولف، معاون مرکز حمیمیم برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که شامگاه سه شنبه منتشر شد، تاکید کرد که فعالیت‌های نیروهای مسلح آمریکا همچنان بر وضعیت سوریه تأثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش روسیا الیوم، این مقام نظامی روسیه با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی در مناطق کرانه شرقی رود فرات که تحت کنترل شبه نظامیان طرفدار آمریکاست، بحرانی است، گفت: فقط ظرف سه روز اخیر در این منطقه ۱۰ حمله تروریستی و عملیات خرابکارانه انجام شده که به کشته شدن ۱۸ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر منجر شده است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز سه شنبه از نقشه آمریکا برای هدایت گروه‌های افراطی در سوریه در هدف قرار دادن نیروهای سوریه، روسیه و ایران خبر داد.

این مقام نظامی روسیه همچنین گفت که بر اساس اطلاعات دریافتی، سرکردگان باندهای مسلح ناپدید شده در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات خرابکارانه با هدف قرار دادن کارکنان و تأسیسات دولتی در اراضی استان‌های حمص، دمشق، درعا و السویداء هستند.

نظامیان آمریکایی که در قالب ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در شرق سوریه مستقر شدند با همکاری گروه شبه نظامی کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه مناطق شرق سوریه را در کنترل خود دارند.

آمریکا علاوه بر وارد کردن هزاران کامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک به سوریه میدان های نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارد و نفت آن را به غارت می برد و همچنین صدها شهروند را ربوده و اموال و دارایی اهالی را به غارت می‌برد.

دولت سوریه بارها و بارها در نهادهای بین المللی خواستار پایان اشغالگری غیرقانونی آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن در شرق سوریه شده است.

داعش ژانویه گذشته (دی ماه) به بهانه آزادسازی تعدادی از فرماندهان و عناصر این گروه تروریستی به زندان غویران در استان الحسکه در شمال شرق سوریه حمله کرد و درگیری بین آن‌ها و عناصر قسد به وقوع پیوست و این درگیری‌ها به مدت ده روز ادامه داشت. خیلی از منابع سوری، آمریکا را در پس حمله داعش به زندان دانستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس