کد خبر 1410519
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
اشغال منازل ساکنان شرق سوریه توسط نظامیان آمریکا

منابع محلی حاضر در دیرالزور خبر دادند که نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد، چند منزل متعلق به شهروندان سوری را به اشغال خود درآورده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع محلی حاضر در دیرالزور واقع در شرق سوریه از تجاوزات جدید نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر دادند.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک حاضر در دیرالزور گزارش داد، نظامیان آمریکایی و عناصر کُرد در شهرک «ذیبان» چند منزل متعلق به شهروندان عرب را به اشغال خود درآورده‌اند.

این شهرک در نزدیکی میدانی نفتی «العمر» قرار دارد. این میدان، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان بزرگترین پایگاه غیر قانونی خود در شرق سوریه استفاده می‌کنند.

منابع محلی خبر دادند که آمریکاییها پنج منزل را در محله «اللطوه» به اشغال خود درآورده‌اند. عشایر عرب این منطقه و چند منطقه دیگر در شرق و غرب دیرالزور، علیه عناصر آمریکایی اعتراض کردند و مسیرها را بستند.

«ثامر الهفل» یکی از شیوخ قبیله «العکیدات» در این زمینه تأکید کرد که اقدامات عناصر آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد علیه عشایر دیرالزور به صورت کامل مردود و محکوم است.

الهفل گفت که «ما به عنوان عشایر عرب منطقه، حضور آمریکا در خاک خود را نمی‌پذیریم و خواستار بازگشت وجب به وجب خاک خود به حکومت سوریه و اخراج همه عناصر خارجی هستیم که منابع کشاورزی و نفتی ما را غارت می‌کنند».

این در حالی است که پیش از این، خبرگزاری سانا در گزارش دیگری خبر داده بود که آمریکا محموله نفتی جدیدی را از سوریه به کشورهای مجاور قاچاق کرده است. این رسانه، با انتشار تصاویری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که آمریکا ۸۹ تانکر حامل نفت سرقت‌شده از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» (شمال شرق) را از سوریه خارج کرده است.

وزارت نفت سوریه در نهم ماه آگوست در گزارشی درباره میزان تولیدات نفتی این کشور اعلام کرد نیروهای اشغالگر آمریکا و مزدوران آن‌ها -شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)- روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه یا به عبارتی حدود ۸۳ درصد از تولیدات روزانه نفت این کشور را از میدان‌های نفتی اشغال شده در شرق سرقت می‌کنند و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

در پی تداوم این اقدامات نظامیان واشنگتن و متحدانش در سرزمین‌های سوریه، «علی محمود عباس» وزیر دفاع دمشق روز سه‌شنبه هفته گذشته، طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه باری دیگر تاکید کرد: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس