کد خبر 1337307
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
فایزر به دنبال درمان کرونا یا سود میلیارد دلاری؟

گروه داروسازی آمریکایی فایزر پس از کسب ده‌ها میلیارد دلار سود از فروش واکسن کووید-۱۹، در سال جاری میلادی نیز به فکر کسب درآمد ۵۴ میلیارد دلاری از محل فروش این واکسن است.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو روز سه شنبه با انتشار این خبر، افزود: این شرکت داروسازی با فروش ۳۶.۸ میلیارد دلاری واکسن علیه کووید در سال ۲۰۲۱، شاهد سود خالص سالانه بیش از ۲ برابر و معادل ۲۲ میلیارد دلار بود.

شرکت فایزر درحالی  به رقم های میلیارد دلاری برای فروش واکسن در سال جاری میلادی فکر می کند که دغدغه های عالی ترین نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ضرورت توزیع عادلانه واکسن بین جوامع فقیر و غنی جهان، همچنان پابرجاست و توصیه های موکد این نهادها برای قرار گرفتن واکسن کافی در اختیار ملت های فقیرتر، عملا راه به جایی نبرده ست.

لو فیگارو همچنین در گزارش دیگری که چندی پیش بر روی تارنمای آن منتشر شده است، با تیتر "آیا فایزر ممکن است سلب مسئولیت کند؟ " به برخی بندهای قرارداد این شرکت داروسازی آمریکایی با شرکت‌های اروپایی اشاره کرد که بر اساس آن فایزر مسئولیتی در برابر عوارض واکسن خود نمی‌پذیرد.

این موضوع زمانی مشخص شد که یک وکیل فرانسوی پیگیری پرونده پسر ۱۳ ساله‌ای را پذیرفت که پنج روز پس از دریافت واکسن، بینایی خود را از دست داده است.

این وکیل تاکید دارد که از نظر قانونی، پرونده مورد اشاره بسیار محکم و با تکیه بر گزارش‌های کارشناسی و گواهی مرکز منطقه‌ای مراقبت دارویی بیمارستان کوشَن (Cochin) در پاریس، رابطه علت و معلولی بین تزریق واکسن و از دست دادن ۹۰ درصد بینایی این پسر ثابت شده است.

این روزنامه فرانسوی در گزارش دیگری با اشاره به تولید و توزیع قرص‌های فایزر برای مقابله با کووید-۱۹ که در دسترس شهروندان اروپایی قرارد گرفته است، از منع مصرف این قرص برای برخی افراد خبر داد.

بر اساس آخرین آمارها، از ابتدای همه گیری بیماری کووید-۱۹ تاکنون ۳۹۸ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و پنج میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۰ نفر جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس