کد خبر 1244043
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
واکسن

شرکت‌های داروسازی فایزر/بیون تک برای تزریق دز سوم و تقویتی واکسن کرونای خود درخواست مجوز کردند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، شرکت‌های داروسازی فایزر/بیون تک برای تزریق دز سوم و تقویتی واکسن کرونای خود درخواست مجوز کردند.

میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی  فایزر  با توجه به داده‌های در دسترس اظهار داشت: دریافت دو دز واکسن فایزر/ بایون‌تک تا ۶ ماه ایمنی لازم را در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند، اما با توجه به گسترش سویه دلتا دز تقویت‌کننده می‌تواند مدت زمان ایمنی را افزایش دهد.

دانشمند برتر این شرکت داروسازی گفت: از تنظیم کنندگان آمریکا می‌خواهد دز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ این شرکت را تأیید کنند.

تولید کنندگان واکسن فایزر با اعلام اینکه از نتایج آزمایش‌های جاری برای دوز سوم بسیار دلگرم شده‌اند، یادآور شدند که قصد دارند داده‌های مرتبط با این آزمایش‌ها را در هفته‌های آینده به آژانس‌های دارویی ایالات متحده آمریکا و اروپا ارائه و درخواست مجوز برای دوز سوم کنند.

دولستن در مصاحبه‌ای گفت: واکسن  فایزر در برابر نوع دلتا بسیار فعال است، اما پس از شش ماه احتمال عفونت مجدد وجود دارد زیرا آنتی بادی‌ها، همانطور که ‌پیش بینی می‌شود کاهش می‌یابند.

وی ادامه داد: داده‌های اولیه مطالعات خود این شرکت نشان می‌دهد که دوز سوم تقویت کننده، سطح آنتی بادی که تولید می‌کند پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از دز دوم است و درنهایت نشان می‌دهد دز سوم از حفاظت امیدوارکننده ای برخوردار است.

دانشمند برتر فایزر در پایان گفت: دز تقویت کننده به ویژه در گروه‌های سنی بالاتر مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس