آنتی‌بادی‌های "واکسن فایزر" پس از ۶ ماه از بین می‌روند!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر-بیونتک" بعد از ۶ تا ۷ ماه از تزریق دوز دوم به طور کلی از بین می‌روند و کارایی آنها تا ۱۰ برابر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر-بیونتک" بعد از ۶ تا ۷ ماه به طور کلی از بین می‌روند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۶ ماه بعد از دریافت دوز دوم واکسن فایزر و بیونتک، بسیاری از گیرندگان واکسن، دیگر آنتی‌بادی ناشی از واکسن را ندارند که می‌تواند ایمنی در برابر انواع مختلف و نگران‌کننده ویروس کرونا را بلافاصله خنثی کند.

بیشتر بخوانید:

۱۱ باور غلط که ما را از واکسن زدن فراری می دهد

محققان بعد از دریافت دو دوز و گذشت شش ماه از دوز دوم، نمونه‌های خون ۴۶ فرد سالم که عمدتاً افراد جوان یا میانسال بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که نتیجه این بود که واکسیناسیون با واکسن "فایزر-بیونتک" سطوح بالایی از آنتی‌بادی خنثی‌کننده را علیه سویه اصلی ایجاد می‌کند اما در عرض ۷ ماه تقریباً ۱۰ برابر کاهش پیدا می‌کند! در نیمی از این افراد،‌ آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که می‌توانند عفونت را در برابر انواع ویروس کرونا مانند بتا و دلتا مسدود کنند، ۶ ماه بعد از دوز دوم قابل تشخیص نبودند.

آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده، تنها دفاع سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس نیستند اما با این حال آنها در محافظت در برابر عفونت SARS-CoV-۲ بسیار مهم هستند. یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که تجویز یک دوز تقویت‌کننده در حدود ۶ الی ۷ ماه بعد از ایمن‌سازی اولیه، به احتمال زیاد محافظت در برابر SARS-CoV-۲  و انواع آن را مقداری افزایش می‌دهد.

"شرکت فایزر" یکی از شرکت‌های داروسازی جهان و مرکز اصلی آن  در شهر نیویورک آمریکا است؛ فایزر به عنوان یک غول داروسازی جهانی تاکنون شرکت‌های بسیاری را خریداری و در خود ادغام کرده‌ است؛ واکسن کووید-۱۹ "فایزر-بیونتک" (Pfizer–BioNTech COVID-۱۹ vaccine) با کد BNT۱۶۲b۲ که بیشتر به‌عنوان واکسن کووید-۱۹ فایزر شناخته می‌شود، یک واکسن mRNA جهت پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ است. این واکسن توسط شرکت آلمانی بیوان‌تک توسعه داده شده و توسط شرکت آمریکایی فایزر با نام تجاری Comirnaty تولید و توزیع شده‌ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    واژه فارسی معادل آنتی بادی ، پادتن است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس