کارشناسان: واکسن‌های آمریکایی در برابر انواع کرونا اثربخشی ندارند

داده‌های اولیه نشان داد واکسن‌های آمریکایی در برابر عفونت بسیار مؤثر هستند، اما کارشناسان می‌گویند ویروس در طول زمان تغییر کرده و مردم باید انتظارات خود را درباره واکسن‌های این کشور کاهش دهند.

به گزارش مشرق به نقل از یاهو، داده‌های اولیه نشان داد واکسن‌های mRNA در برابر عفونت بسیار مؤثر هستند، اما کارشناسان می‌گویند ویروس در طول زمان تغییر کرده است و مردم باید انتظارات خود را درباره واکسن‌های آمریکایی تغییر دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، واکسن‌های کووید ساخته شده توسط  شرکت‌های آمریکایی مدرنا و فایزر  برای جلوگیری از همه عفونت‌ها نیست.

پژوهشگران تاکید می‌کنند، واکسن‌ها ممکن است از همه عفونت ها جلوگیری نکنند، اما همچنان در برابر بدترین عواقب بیماری محافظت می‌کنند.

فیلیپ چان، متخصص بیماری‌های عفونی و دانشیار دانشگاه براون، گفت: «این چیزی است که باید بر آن تأکید کنیم. این واقعیت که این واکسن‌ها هنوز در برابر این گونه‌های نوظهور مؤثر هستند از نظر جلوگیری از بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ قطعاً یک پیروزی بهداشت عمومی است».

کارشناسان بهداشت می‌گویند که انتظارات بالای آمریکایی‌ها از واکسن کووید-۱۹ ناشی از آزمایشات بالینی اولیه  این دو شرکت در سال ۲۰۲۰ است. برای اینکه واکسن‌ها مجوز استفاده اضطراری را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند، باید ۵۰ درصد در برابر عفونت مؤثر باشند، اما درباره واکسن‌های شرکت مدرنا و فایزر هدف اصلی جلوگیری از بیماری شدید و مرگ بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    20 7
    بله معلوم که کارساز نیست و اصلا مسئولین و بازیگران و هر کسی که دستش به دهنش میرسید رفت آمریکا دو دوز زد و برگشت حالا مردم دنیا باید خود را فدای واکسن فخری و نورا و مستعان بکنند.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      16 1
      همه واکسنها یه جور ساخته میشن و همه شون هم کشنده اند بعضیا زودتر عوارضشون رو نشون میدن بعضیا هم تو یکی دوسال
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    باید بیان از ما فخرا و نورا و برکت بگیرن بلکه تاثیرش رو تو زندگیشون حس کنن مرگ بر فایزر و مدرنا و مزدوران غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس