ویژه ها

اقدام جنون آمیز در اهواز کاملا غیرشرعی و کاملا برخلاف دستورات اسلام درباره حقوق زن و حقوق همسر بوده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** «همسرکُشی» فقط زمانی بد است که از قبیله ما نباشد!

پس از انتشار اخبار مربوط به اقدام جنایت آمیز در اهواز، رسانه های اصلاح طلب با تمرکز بر کلیدواژه «ناموس» و «غیرت» به سیاه نمایی پرداخته و اقشار متدین را آماج حمله قرار دادند. این در حالی است که این اقدام جنون آمیز کاملا غیرشرعی و کاملا برخلاف دستورات اسلام درباره حقوق زن و حقوق همسر بوده است.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «خون شد؛ انتشارفیلم قتل ناموسی جامعه را تکان‌داد» نوشت:«با پاهایی برهنه، تیشرت مشکی و یک شلوار جین در مقابل دوربین می‌ایستد و لبخند می‌زند. لبخندش مانند زهر کژدمی است که بر سر و جان یک زن ۱۷ ساله پاشیده شده باشد.  دو شب پیش فیلم سر بریده شده یک زن اهوازی در دستان کسی که گفته می‌شود همسرش است، در شبکه‌های مجازی منتشر شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:« یک خانم؛ هیچ بلایی هم به سر قاتل نمیارن. خانواده دختر رضایت می‌دن آزاد می‌شه. خیلی از زن‌ها و دخترها این‌جوری کشته شدن و بعد قاتل‌هاشون آزاد شدن».

«همسرکُشی» فقط زمانی بد است که از قبیله ما نباشد!/ فلاحت پیشه: اَبَرچالش هسته‌ای حل شود، مسائل دیگر قابل حل است

روزنامه شرق نیز در مطلبی با عنوان «بی جرم و بی جنایت!» نوشت:«حالا دیگر انگار گوش‌هایمان عادت کرده است. به اینکه روزی پدری داس بر دست گیرد و بر شاهرگ دختر ۱۴ساله‌اش بکشد تا خیالش راحت شود که از مردانگی چیزی کم ندارد. یا اینکه همسری به اسم صیانت از ناموسش، سر بریده او را در شهر بچرخاند. حالا دیگر هر ماه را می‌توان به نام یک زن قربانی قتل‌های موسوم به ناموس ثبت کرد».

«همسرکُشی» فقط زمانی بد است که از قبیله ما نباشد!/ فلاحت پیشه: اَبَرچالش هسته‌ای حل شود، مسائل دیگر قابل حل است

و اما درباره این اقدام رسانه های اصلاح طلب چند نکته قابل ذکر است که به اختصار به آن می پردازیم:

۱- سال ۹۸ یک مرد ایرانی همسر دوم خود را که زنی جوان بود و ۳۰ سال از مرد نیز کوچکتر بود، با اسلحه گرم غیرمجاز- به قتل رساند. مرد در حالیکه یک بالش به دست داشت در اقدامی غافلگیرکننده زن جوان را به قتل رساند. زن جوان در زمان وقوع این جنایت بارها از همسرش(که به دلیل اختلاف سنی زیاد، جای پدرش بود) درخواست کرد که از اقدام جنایتکارانه صرفنظر کند، اما مرد مسن توجهی نکرد و قتلی دلخراش اتفاق افتاد.

۲- در شرایطی که یک مرد در اقدامی جنایتکارانه، همسر دومش را که زنی جوان بود به قتل رسانده بود. فعالین و رسانه های اصلاح طلب تمام قد از «قاتلِ یک زن» حمایت کردند! اصلاح طلبان تاکید داشتند که قاتل انسانی باشخصیت و جنتلمن و خوشنام است و نباید اعدام شود.

۳- در شرایطی که یک مرد، با ارتکاب خشونت خانگی یک زن جوان را به قتل رسانده بود، اصلاح طلبان تاکید کردند که این مسئله ای خصوصی و شخصی است و «ما اصلاح طلبان» در مسائل شخصی و خانوادگی افراد دخالت نمی کنیم.

۴- آن زمان هیچ طرح گرافیکی در حمایت از حقوق زنان و هیچ سرمقاله ای در نقد خشونت خانگی در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب نقش نبست. در عوض دهها مقاله و گزارش در تجلیل از «قاتلِ یک زن» در روزنامه های اصلاح طلب کار شد و قاتل در حد یک «قهرمانِ مظلوم» بالا رفت و مقتول آماج توهین و تهمت و فحاشی قرار گرفت؛چرا؟! چون قاتل یک اصلاح طلب مشهور به نام «محمد علی نجفی بود»، همان شخصی که وقتی شورای شهر اصلاح طلب تهران او را به عنوان شهردار انتخاب کرد، گفت:«تهران را به شهری امن و آرام برای همه زنان تبدیل می کنیم»! و همان شخصی که یکی از نامزدهای اصلی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری بود.

۵- نگاه قبیله ای و سیاست زده و ابزاری اصلاح طلبان به موضوع زنان در پرونده نجفی، بیش از پیش ثابت کرد که این طیف به هیچ عنوان از کمترین صلاحیت و شایسستگی برای اظهارنظر درباره موضوع «حمایت از حقوق زنان» برخوردار نیست.

۶- رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور در یک همصدایی آشکار با رسانه های معاند از جمله بی بی سی(رسانه ملکه انگلیس)، صدای آمریکا(رسانه دولت تروریست آمریکا) و ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) موضوع قتل در اهواز را ناشی از اعتقادات دینی همسرش جا زده اند! این در حالی است که یکی از مهمترین نهیب های قرآن به عصر جاهلیت، مسئله دخترکشی و زن کشی است. درحقیقت اقدام جنایتکارانه در اهواز کاملا در تعارض با اعتقادات دینی و مذهبی مسلمانان است.

۷- یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به اقدام غیراخلاقی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب نوشت:«اگر کسی از مردم عادی، همسرش را متهم کند و بکشد، مدعیان اصلاحات می گویند "جنایت و قساوت" بود. و بلافاصله بی هیچ بررسی و تحقیقی، غیرتمندی را می کوبند!؛ اما اگر متهم، هم حزبی شان باشد، خود قاضی می شوند، قربانی را "مهدور الدّم" می نامند و می گویند: "مرگ، سزای او بود و باید کشته می شد"!».

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این مطلب نوشت:«اباحیگری مورد ترویج آنها، از عوامل اصلی جرم و جنایت است. اباحه گرایان در این فرآیند، غلبه بلبشو و آنارشیسم را دنبال می کنند. به تعبیر اکبر گنجی؛ "ما کارمند رسمی ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی هستیم. وظیفه ما #فرو_پاشاندن_سازمان_اجتماعی و کشاندن مردم به خشونت جمعی است... گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و... هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌های راست افراطی هستیم".»

** فلاحت پیشه: اَبَرچالش هسته ای حل شود، مسائل دیگر قابل حل است

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«نباید کشور برای پنجمین دهه دچار تحریم باشد. زمینه فراهم است که ابرچالش کشور در زمینه هسته‌ای حل شود و به تبع آن چالش‌های دیگر قابل حل است و کشور می‌تواند مسیر توسعه را در پیش بگیرد».

فلاحت پیشه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «برخی از افراد در ایران سیاستشان ایزوله سازی ایران است چون واقعا بدون طرح مسائلی مثل دشمنی با آمریکا و... عملا سازوکاری بر کشور برای ادامه فضاسازی سیاسی ندارند. اصولا سیاست برخی افراد این است که با تحمیل یک راهبرد امنیتی به کشور کماکان مناصب و مجوزهای خود را تامین کنند. در حالی که معتقدم در عرصه سیاست راهبرد امنیتی آخرین راهبردی است که باید به راهبرد کشورها تحمیل شود».

«همسرکُشی» فقط زمانی بد است که از قبیله ما نباشد!/ فلاحت پیشه: اَبَرچالش هسته‌ای حل شود، مسائل دیگر قابل حل است

متاسفانه برخی فعالین سیاسی که سابقه نمایندگی در مجلس و حتی سابقه ریاست بر کمیسیون امنیت ملی مجلس را هم دارند، شناخت بسیار کمی از مسائل کلان در حوزه سیاست خارجی دارند.

اینکه بگوییم «اگر اَبَرچالش هسته ای حل شود، مسائل دیگر قابل حل است»، تحلیلی کاملا غلط و مغایر با واقعیت های موجود است. مسئله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، مولفه های قدرت آن است. از نظر آمریکا ایران به هیچ عنوان نباید در صنعت هسته ای حرفی برای گفتن داشته باشد؛ چرا؟! برای اینکه برای تأمین داروی بیماران خاص و از جمله کودکان ایرانی محتاج کشورهای سلطه گر غربی باشد؛ برای اینکه در بکارگیری صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی، ناتوان باشد؛ برای اینکه در استفاده از صنعت هسته ای در توسعه نیروگاه های برق ناتوان باشد و...

آمریکا و تروئیکای اروپا هیچگاه از قصد و نیت اصلی خود پرده بر نمی دارند بلکه با نیرنگ و فریب مدعی می شوند که هدف اصلی آنها در مذاکرات هسته ای، ممانعت از تولید بمب هسته ای توسط ایران است. برای همین از این مسئله با عنوان «اَبَرچالش هسته ای ایران» نام می برند. حال شخصی که سابقه نمایندگی در مجلس و حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس را دارد دقیقا با همان ادبیات درباره توانمندی هسته ای ایران سخن می گوید.

آقای فلاحت پیشه توضیح نمی دهد که مقصودش از «مسائل دیگر» چیست؟! طرف آمریکایی و اسرائیلی و اروپایی صراحتا در این خصوص موضع گرفته و اعلام کرده اند که هدفشان از مسائل دیگر، از بین بردن صنعت دفاعی و قدرت موشکی و قدرت منطقه ای ایران است؛ آیا آقای فلاحت پیشه از این مسائل بی خبر است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    12 28
    افراطیون مقصرند. افراطیون دشمن اسلام هستند
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      21 11
      هر کس دیگری هم زنش با او چنین می کرد ممکن بود اینکار را بکند مگر اینکه یا سیب زمینی باشد و یا هنوز به احقاق حق و سنگسار چنین زنی در دادگاه امیدوار باشد.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      12 1
      دلزدگی، انزجار و تنفر ملت ما از اصلاح طلبان ..ـوع آور ریشه در اشمئزاز و چندش آوری رفتار، گفتار و پندار چهل ساله این قبیله دارد!
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 2
      این حکم از جانب خداست و ربطی به غیرت و خرافات اینچنینی ندارد
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    29 3
    اشرار افسادطلب ثابت کرده‌اند نه برای وطن ارزشی قائل هستند نه برای نوامیسش
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 7
      این مسئله اصلا به اصولگرا واصلاح طلب ربطی ندارد مشکل جامعه امروز ماست که کودک همسری رواج یافته است
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 2
      چه ربطی داشت ؟؟؟؟منم اگرزنم با کسی فرار میکرد همین کار یا مشابه آن را انجام میدادم
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 2
      ای کاش کودک همسری رواج یابد و بحران دخترا ترشیده سی ساله تمام شود.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 4
    متاسفانه چنان جو سنگین فمینیسم بر کشور توسط رسانه ها حاکم شده که هیچ کس نمی خواهد نه شرایط روحی آن مرد را درک کند و نه اینکه چرا خانواده مقتول رضایت داده است.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 3
    اساتید همسر کشی یه بحثه، جدا کردن سر از بدن و چرخاندن سر در معابر عمومی همانند دوران جاهلیت، یه بحث دیگه است
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 2
    مدعیان اصلاحات زاینده قتل های ناموسی خشونت هستن اگر گناه بی حیائی در جامعه نبود این همه مصیبت در کشورمون نبود
  • جاویدایران NL ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 7
    بله این حرفها درسته، مواضع اونهادرباره جنایت های مشابه متفاوت هست اما چیزی که میخوام بگم ربطی به تفاوت نداره. من نمیدونم تاکجا درست هست یانیست اما رسانه های خارحی گفتن در همون منطقه که اهواز هستش حدود ۶۰ مورد جنایت های مشابه رخ داده اما ادعامیکنن هیچ کدومشون رسیدگی نشده!!؟؟ اگه این حرف درست باشه چرا این اتفاق میفته؟؟ به این چیزهاخیلی سریع و محکم باید رسیدگی بشه چون اگر رسیدگی نشه اثر این اتفاقات برای حکومت خیلی بد هست، این چیزها باعث دلخوری افرادجامعه نسبت به حکومت میشه و برای اینکه این اتفاق نیفته باید شدیداً با این مسائل جنایت کارانه برخوردبشه، انتقاد من به قوانینی هست که میگن چون مثلاً پدر فرزندش رو کشته قصاص نمیشه، شما نمیدونید این مسائل چقدر تأثیر منفی روی نگاه مردم به حکومت داره، چرا با این اقدامات نسنجیده پایه های حکومت رو به دست خودتون تضعیف میکنید؟؟الان توقع ما درباره جنایت داعشی وار اهوار اینه که به سرعت این شخص اعدام بشه تا درس عبرتی برای بقیه بشه. من همونی هستم که همیشه از قاطعیت حکومت دفاع کردم و میکنم و‌میگم باید قاطعانه با دشمنان و خائنین به مملکت برخورد کرد، نباید کوچکترین مجال تنفسی بهشون داد، اما درباره این موضوعات هم نظرم اینه، اگر کاری کنید که حکومت تضعیف بشه نتیجش تضعیف کشور هست، پس جدی بگیرید این مسائل رو، بازخورد این مسائل رو در جامعه به دقت درنظر بگیرید.
  • آرتین IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 1
    ماهی گرفتن از اب گل آلود تو تمام دنیا این اتفاق می افتد حتی امریکا..کشتن زن خیانت کار اصل خیانت و بی بند بازی هستش که مورد نکوهش و مجازات باید قرار گیرد ته اقدام خودسرانه یک ادم متعصب. بصورت کلی و عمومی نام بردن از زنان و یکسان دونستن بد و خوب توهین به زنان سالم و پاکددامن هست
  • Nader IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 9
    تا روزی که احترام به حیات دیگران تفهیم جامعه یا در کتاب های درسی آموزش داده نشه تا وقتی که خلا قوانین هست متاسفانه بازهم شاهد این موارد هستیم ولی این قضیه چه ارتباطی به اصلاح طلب یا اصول گرا داره من بیننده سر درنیاوردم بجای اینکه ریشه این اتفاقات رو کارشناسی کنین
  • رضا IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 4
    همسر کش ها باید قصاص شوند بویژه نجفی و ان اهوازی از دستورات اسلامی پیروی کنید و.....
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    مشکلات اصول واصلاح روومطرح نکنید مهم نیستن صورت مساله رو پاک نکنید به این مساله بپردازید ایا این داعش ازاد میشود
  • SE ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    مشرق! شما هم بله! نظر من در رابطه مقایسه رفتار متناقص دین ستیزان در قضیه نجفی و میرا و سجاد و غزاله را منعکس نکری تا بنام خودت ثبت کنی؟!
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 0
    درست گفتی اصلاح طلبان الگوی شیطان هستندوبه شیطان درس میدهند
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 0
    از نظر اصلاح طلبان اگر همسرکشی بخاطر شهوت مرد باشد هرچند زن بیگتاه باشد خوب است چون نامش نجفی است اما اگر ذره ای رگه غیرت داشته باشد حتی اگر زن فاسد باشد بد است و روزنامه ره هم به خون می کشند
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 0
    نجفی که زنش راکشت چی؟
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    هرگز احساسات یک یهودی،وهابی،بهایی را با خودتان قیاس نکنید اگر یک مسلمان هستید! عهد و پیمان بستن با یک یهودی،وهابی،بهایی اصلا معنایی ندارد،چون شیطان در نطفه نفوس آنها مشارکت کرده و تفکر آنها تفکر یک شیطانست (شیطان مجسم هستند). تفکر شیطانی یک یهودی از طریق،مغالطه و شبهه توسط همین روزنامه های اجاره ای و فضای مجازی بی ظابطه به سایرین منتقل شده و اصولا بهمین منظور رسانه های فراگیر دنیا را در اختیار میگیرند،
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 13
    "اقدام جنون آمیز در اهواز کاملا غیرشرعی و کاملا برخلاف دستورات اسلام درباره حقوق زن و حقوق همسر بوده است. " چرا مزخرف نوشته اید؟ مگر سزای زن شوهرداری که زنا کرده غیر از سنگسار است. از آنجایی که مرد دیده دیگر این حکم در این کشور اجرا نمی شود خودش وارد عمل شده. تنها اشکالی که کار مرد داشته کشتن این زن بدکاره در ملا عام بوده که باعث ترس و وحشت شده. جرا میخواهید آن زن بدکاره را پاک دامن جلوه دهید؟ چرا نمی گویید خانواده آن زن رضایت داده است؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 2
      آقا آقا اصلا باید شوهره با دو تا چشم خودش صحنه خیانت رو می دیده که بشه گفت زنا کرده ثانیا ۴ تا شاهد می خواسته که صحنه خیانت رو عین هم تعریف کنن آدم کشتن الکی که نیست اثبات حکم زنا خیلی سخته
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 2
      آره دیگه، زنه رفته بود برای کنفرانس علمی
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 2
      یعنی آب عالم بر سرت. کسی که چنین قتل فجیعی رو تایید میکنه روانی هست
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 0
    آقای فلاحت پیشه! مشکل جامعه حضور افراد خودخواه و فرصت طلبی چون شما در مناصب نظام اسلامیست!!! جایگاهی که به هیچ سنخیتی با آن ندارید! امثال فلاحت پیشه لیبرال بدون آنکه کوچکترین فهمی از الزامات و اقتضائات جامعه داشته باشند سالها فرصت رشد و تعالی کشور را دستمایه ثروت اندوزی و عیاشی کردند،بدیهیست عیاشی در غرب ممکن نیست مگر اینکه جاسوسی و خیانت به نظام و ملت را در کارنامه داشته باشید!
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    هيچكس اين قتل را تاييد نميكند ، و تعصب جاهلي را نميشود به اسلام نسبت داد
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 2
    البته يادتونه كه اون موقع شما اصولگراها!!!!!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    وقتی مستر خاتمی میلیااااااااااااااااااااااردی از بیت المال و یا از پولهای اهدایی ارباب یهودی اش سورس خرج کرد تا از خانواده میترا استاد رضایت بگیرد *کشتن زن بدون مجازات به پیشکسوتی مستر نجفی ترویج شد. الان هم اعتماد باپررویی از لزوم بی ناموسی سخن میگه
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 5
    نجفی بارها از همسرش خواسته بود جدا شوند .. چرا نکته به این مهمی را نمیبینی
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      خواسته بود جدا شود؟ تا جایی که یادمونه نجفی مرد بوده نه زن و لذا میتونسته با دادن مهریه زن رو طلاق بده. عجب حامیان ... دارد نجفی
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 0
      شما چند سالته!!!؟نمیدونی حق طلاق با مرده !!!بعد مثلا شما فکر میکنی نجفی زورش نمی‌رسید زنش را طلاق بده؟!!!نه عزیزم میترا استاد وارد حلقه ممنوعه شده بود واز اسرار مگوی با خبر بود که چاره حفظ اسرار فقط مرگ او بود!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 6
    این زن واقعا زن نبوده بلکه یک بچه بوده که هنوز مفهوم ازدواج وزندگی را درک نکرده است . این است عواقب ازدواج درسن پایین
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 1
      آیا اگر سن دختره بالاتر بود دیگر این اتفاقات رخ نمی داد؟ آیا برای دخترانی که در خیابانها دوست می شوند و ازدواج می کنند این اتفاقات رخ نمی دهد؟
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 1
      جامعه شناس اجداد تو در چندسالگی ازدواج کرده اند؟ایا همشون قاتل بودن؟ دوما کودک همسری ربطی به این مسائل ندارد همسر نجفی که هم سنش زیاد بوده هم مطلقه بوده هم کشته شد. نظرتون؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    تحمل جامعه کم و خشونت زیاد شده است مستر درواقع حیای زنان کم و فساد اخلاقی زیاد شده است البته زناکار خود تحمل هر خلافی را دارد
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    دقت کردین هیچ اسمی از مروجان این حادثه به میان نمی اید؟ فکر می کنید سهم امثال دنیا و نیلی و ... در به انحراف کشاندن این دختر چند درصد است؟ سهم آذری جهرمی چقدر؟ سهم فریدون که میگفت تا اخرین روز 2030 را اجرا می کند چقدر است؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 4
    این است غیرت ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 2
    رفته ترکیه .
  • نیما IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 0
    در اسلام چیزی به نام کودک همسری نداریم یعنی داریم در اسلام دختر ۹ساله پسر ۱۵ساله می توانند ازدواج کنند کودک همسری یک واژه غربی است به علاوه چرا وقتی غزل توسط دوست پسر شد نگفتین نتیجه دوست پسر دوست دختری
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 2
    مملکتی که اجازه میده کسی که سر یه دختر 17 ساله رو بریده و در شهر بین همه گردونده ازاد بشه و باز بیاد بین مردم بچرخه دیگه باید قیدش رو زد
  • MD ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    واقعا کی این فضای مجازی مخصوصا تلگرام و اینستاگرام می‌خواهد کنترل شود، یک نفر به راحتی با یک کار اشتباه و غلط یک کشور را به هم ریخته و سودجویان و دشمنان نظام نیز به این بحران ذهنی دهها برابر دامن می‌زنند، نه فقط این مسئله بلکه هر مسئله‌ای را در این کشور بحران جلوه میدهند و مردم را دچار تشویش و اضطراب می کنند و در پی آن باعث میشوند که مردم عکس العملهای نادرست و احساسی بگیرند و مشکلات مضاعف بشود.
  • حسام IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 5
    امیدوارم زنها هم چنین جراتی داشته باشند و شوهرشان را همینطور مجازات کنند
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 3
    ما که از اول گفتیم
  • r.s IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 2
    اتفاق ناگواری بود و قضاوتها متفاوت
  • اویس US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 4
    قتل بهر شکلی وبه هر علتی بنا به نص شرع مقدس مضموم و فاقد عذر موجه است ولی عدهای که هفکران ولیدر سیاسی ایشان مرتکب قتل مشابه شده با پر رویی از مرگ یک انسان برای کشتن مبانی اعتقادی یک ملت و کفتار گونه به حادثه جنایت فردی که بابت عمل شنیعش به مجازات متناسب خواهد رسید بدنبال خونخواهی مقتول از دین و اسلام عزیز هستند( چقدر این رفتار اشناست)
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      3 0
      پس کشتن سربازان دشمن در جنگ هم بد است چون به نظر شما قتل است. خیر. قتل انسان بیگناه بد است نه انسانی که خدا دستور کشتنش را داده.
  • DE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    تناقض‌گویی برخی مدعیان اصلاحات در دفاع از زنان؛ قاتل بد و قاتل خوب!// اگر قاتل شهردار باشه و برای حفظ لو رفتن اطلاعات قتل انجام بده خیلی هم خوبه دستش درد نکنه تازه میلیارد میلیارد هم پول خونش رو میدیم . عجب .واقعا دروه آخر الزمون شده ها آدم اختیار نداره زن خودش رو بکشه . بابا این کیهان چرا اعتراض میکنه چار دیواری اختیاری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس