کردستان

هرقدر که شورای هماهنگی شعله‌های رادیکالیسم فضای مطالبات معیشتی در میان معلمان را بالا می‌برد، ریزش اجتماعی در میان آن‌ها بیشتر می‌شود. معلمان مطالبه‌گر صف خود را از قانون شکنان جدا کرده اند.

سرویس سیاست مشرق- سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان برای تعیین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان، وزارت آموزش‌وپرورش در هفته‌های منتهی به پایان سال، تکلیف نهایی این لایحه را مشخص کرده است. سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفته است که با رفع ایرادهای گرفته‌شده از سوی شورای نگهبان به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح به‌زودی تصویب نهایی می‌شود. [۱]

 لایحه رتبه‌بندی به دلیل مغایرت با چند اصل قانون اساسی توسط شورای نگهبان رد شده است. یکی از ایرادات شورای نگهبان در اصل هفتادوپنج قانون اساسی و بار مالی لایحه است. همچنین شورای نگهبان علاوه بر توجه به مسیر منابع مالی، این لایحه را مغایر با اصل ۸۵ نیز تشخیص داده است. بر اساس نظر این شورا اطلاق تفویض تعیین نحوه تشکیل هیئت‌های ممیزه و همچنین شرایط توقف و تنزل رتبه به آیین‌نامه مذکور، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی است. پس از اظهارنظر شورای نگهبان، یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش از پیش‌بینی ۲۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان خبر داده و گفته است که در قانون بودجه سال گذشته اعتبار ناپایدار برای این کار قرار داده بودند، اما با عنایت دولت نسبت به معلمان، موضوع در دستور کار قرار گرفت و در مجلس آن را تصویب و دولت لایحه اولیه طرح را پذیرفته است. [۲]

ماجرای «اعتبار ناپایدار» در این طرح باعث شده است که مجلس نیز بار دیگر درگیر این لایحه شود. احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش درباره آخرین به‌روزرسانی طرح رتبه‌بندی می‌گوید: دولت قبل برای لایحه رتبه‌بندی معلمان ۵۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که کافی نبود، لذا باید از همان ردیف بودجه‌ای به اعتبارات لایحه اضافه‌شده و منابع جدید از سوی دولت دیده شود.

تلاش دوباره دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار به لایحه رتبه‌بندی معلمان باعث برخی تغییرات در آن به‌منظور جلب نظر شورای نگهبان شده است. البته وزارت آموزش و پروش هنوز آخرین متن تغییریافته را رونمایی نکرده تا بتوان در مورد آن اظهارنظر کارشناسی و دقیق کرد.

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

البته هنوز برخی منتقدان می‌گویند بهترین راه‌حل برای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان، ارجاع آن‌ها به ظرفیت‌های مغفول در قانون مدیریت خدمات کشوری است. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند جدال بر سر میزان اعتبار برای طرح رتبه‌بندی باعث شده است تا ارزش‌های اصلی آن طرح مغفول واقع‌شده و به دعوایی نازل با ماهیت افزایش دستمزد بدل گردد. در طرح رتبه‌بندی معلمان قرار بود ماهیت آموزش تغییر کرده و کیفیت آن دچار تحول شود؛ اما طرح پیش رو تنها رونوشتی ضعیف از صورتجلسه شورای عالی آموزش و پروش به‌عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری برای فرهنگیان است.

چه کسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در خیابان کشت؟

هم‌زمان با تلاش دو قوه برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان؛ یک خبر عجیب در رسانه‌ها منتشر شد، در آن خبر با تیتر بزرگ نوشته‌شده بود که یک معلم مینابی به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی خودکشی کرده است! این خبر به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود؛ با یک جستجوی ساده مشخص می‌شود که اولین بار این خبر توسط کانال تلگرامی منتسب به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان (کانون غیرقانونی صنفی معلمان) انتشاریافته و سر از رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب در خارج از کشور درآورده است. با پیگیری‌های ویژه فرماندار میناب مشخص می‌شود که این خبر صحت نداشته و اهداف دیگری برای انتشار و توزیع گسترده آن وجود دارد[۳]

به نظر می‌رسد شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی (کانون صنفی معلمان) در ماجرای خودکشی معلم مینابی باخبر سازی و دروغ‌پراکنی و استفاده از ظرفیت‌های مدل قدیمی «کشته سازی» به‌منظور رادیکال کردن فضا مطالبات از سوی این گروه اهداف دیگری را نشانه رفته است. در یکی از بیانیه‌های این گروه آمده است که باید در خیابان ماند تا به حقوق نهایی خود برسیم!

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

درحالی‌که قرار بود طرح رتبه‌بندی معلمان باعث ارتقای جایگاه و منزلت معلمان شود، یک گروه سیاسی بانفوذ در صف فرهنگیان شریف و مطالبه گر، آن‌ها را به‌سوی اقدامات بی‌هدف هیجانی و خیابانی هدایت می‌کند. برنامه‌ریزی برای اعتراض با استفاده از دو تاکتیک تحصن دوروزه در محل کار و اعتراض خیابانی در مقابل ارگان‌های ذی‌ربط و نیز بالا بردن میزان احساسات عمومی بخشی از برنامه این گروه غیرقانونی در تجمعات خود در گذشته بوده است، استفاده از سیستم‌های صوتی حرفه‌ای در خیابان برای تجمعات چند ده نفره و نیز استفاده از نمادهای خاص مانند در دست گرفتن قلم نشانه‌ای از تلاش این گروه برای جلب نظر اقشار خاکستری به شیوه انقلاب‌های رنگین در این ماجراست. یکی از اعضای سابق کانون صنفی معلمان دراین‌باره به «مشرق» می‌گوید: آنچه از سوی شورای هماهنگی در خیابان شاهد هستیم؛ برداشتی ضعیف از کودتاهای مخملی در اروپای شرقی است، آن‌ها با تند کردن فضا مطالبات معلمان در بهبود معیشت و ارتقا و منزلت انسانی را کشته‌اند!

وب‌سایت رادیو فردا متعلق به سازمان سیا در شرح انقلاب‌های رنگی (مخملی) دراین‌باره می‌نویسد: نارضایتی‌های عمیق آشکارشده در ادامه اعتراضات سراسری دی ۹۶ و آبان ۹۸، تجمعات صنفی متعدد بخصوص اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگری، فعالیت‌های انجمن‌های صنفی معلمان و تحریم گسترده انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با توجه به بن‌بست بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب روند تغییرات به سمت گذار انقلابی از جمهوری اسلامی به ساختار سیاسی جایگزین را شتاب بخشیده که انتظار می‌رود مقصد نهایی آن دمکراسی رنگی باشد.

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

باوجودآنکه بسیاری از معلمان و فرهنگیان حضور خود در برخی اعتراضات معیشتی را عملی اجتماعی با ماهیت مطالبه گری می‌دانند، اعضای کانون صنفی معلمان سعی در بهره‌برداری سیاسی باهدف انتقال موج این اعتراضات مقطعی به اعتصابات سراسری دارد!

جعفر ابراهیمی یکی از اعضای این تشکیلات رادیکال و غیرقانونی در گفتگو با جلوه جواهری از فعالان فمینیستی و چپ در وب‌سایت گروهک تروریستی راه کارگر پرده از اهداف نهایی برداشته است. او با اعتراف به سوءاستفاده از معلمان می‌گوید: «هدف ما آن است که با ایجاد یک پیوستگی میان اقشار مختلف اعتراضات صنفی را تبدیل به جنبشی سیاسی کنیم. بررسی‌های میدانی تجمعات معلمان در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که در بسیاری از این گردهمایی‌های خیابانی اعضای کانون صنفی با سوءاستفاده از موقعیت ایجادشده تریبون اعتراضات را در دست گرفته و در آن با بیان جملاتی اغلب پوپولیستی خود را نماینده فرهنگیان برای پیگیری مطالبات صنفی معرفی می‌کنند. آن‌ها پس از به دست آوردن اعتبار سیاسی از این مسیر در مصاحبه با رسانه‌های ضدانقلاب به ناگهان با فراموش کردن مطالبات اصلی فرهنگیان هدف از تجمعات را تأسیس یک جنبش اعتراضی با رویکرد اعتصاب محور و پیوسته با جنبش‌های کمونیستی معرفی می‌کنند.»

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

جعفر ابراهیمی در بخشی از این گفتگو می‌گوید:

«شورای هماهنگی سعی می‌کند مطالبات فراگیر باشد برای فهم بهتر شاید لازم باشد تفاوت مطالبه گری فردی و تشکیلاتی را بگویم. اگر شما با یک معلم شاغل صحبت کنید ممکن است به‌جز رتبه‌بندی خواستهٔ دیگری نداشته باشد -البته هستند معلمانی که به‌غیراز رتبه‌بندی به حقوق دانش‌آموزانشان هم اهمیت می‌دهند. یا وقتی با یک بازنشسته صحبت می‌کنید امکان دارد که تنها دغدغه‌اش همسان‌سازی باشد، البته بازهم بازنشستگانی هستند که دغدغه‌های عمومی‌تر دارند. ولی وقتی پای تشکیلات و شورای هماهنگی وسط می‌آید، خواسته‌ها فراتر از مطالبات معیشتی خاص است.»

این عضو گروهک غیرقانونی کانون صنفی ادامه داده است که هدف نهایی از اعتراضات ایجاد پیوند اجتماعی میان معلمان و اقشار صنفی دیگر زیر یک چتر مارکسیستی است. ابراهیمی دراین‌باره می‌گوید: «الآن ممکن است که ارتباط مشخصی میان جنبش معلمان با تشکل‌های زنان، کارگری یا دانشجویی وجود نداشته باشد و تنها ارتباط در قالب بیانیه‌های مشترک از سوی برخی کانون‌ها با برخی گروه‌های کارگری، زنان و دانشجویان بوده؛ اما جنبش معلمان پیوند عمیق‌تری با گروه‌های بازنشستگان دارد، به دلیل اینکه معلمان بازنشسته توانسته‌اند با بازنشستگان لشگری و تأمین اجتماعی ارتباط‌های خوبی بگیرند و در این راستا برنامه‌های مشترک می‌گذارند و حمایت‌های خوبی از هم می‌کنند.»

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

استفاده از کلماتی چون «مبارزه طبقاتی»؛ «جنبش‌سازی» و «تشکل‌یابی» بخشی از کلیدواژه‌هایی است که نشان‌دهنده تحریف در یک مطالبه معیشتی دارد. حسین اکبری فعال چپ‌گرا در مقاله‌ای در شرح فعالیت‌های رادیکال برخی افراد تحت پوشش فعال فرهنگی، پرده آخر ماجرا را خوانده و گفته است: اگر طبقهٔ کارگر ایران به آن حد از توانمندی سازمانی و همبستگی در ابعاد ملی دست یابد هیچ منعی برای هیچ سطحی از مشارکت‌های اجتماعی از انتخابات گرفته و فراتر از آن برایش نادرست نیست! 

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی معلمی در خیابان

هرقدر که شورای هماهنگی شعله‌های رادیکالیسم در فضای مطالبات معیشتی در میان معلمان را بالا می‌برد، ریزش اجتماعی در میان  آن‌ها بیشتر می‌شود. این بدان معناست که معلمان مطالبه‌گر صف خود را از قانون شکنان جدا کرده اند. عدم مشارکت بسیاری از معلمان و بازنشستگان فرهنگی در آخرین میدان‌داری این گروه باعث شد تا شعبه کردی و تجزیه‌طلب این گروه دست به یک اقدام نمایشی و انتحاری درخیابان بزند. یک رسانه تخصصی در حوزه فرهنگی با تیتر «برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی معلمی در خیابان» به استقبال این حرکت رفته و نوشته است که این دست اقدامات در شان یک معلم نیست!

برگزاری مجمع عمومی یک تشکل صنفی در خیابان! / در پشت پرده طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چه می‌گذرد؟

 پس از برگزاری غیرقانونی این مجمع، وب‌سایت گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله به نیابت از معلمان خواهان ادامه تجمعات در کشور شده است. پیش‌ازاین برخی عوامل گروه‌های تجزیه‌طلب و متصل به شبکه نفاق در داخل تجمعات با پوشش صنفی حاضرشده‌اند. تحرکات این افراد در رصد نهادهای ذی‌ربط قرار دارد. به خیابان کشیدن قشر مظلوم و زحمتکش فرهنگی با تحریک برخی گروه‌های مسلح و تروریستی و سوء استفاده از آن‌ها ازجمله مسائلی است که باید مورد آسیب‌شناسی دقیق قرار بگیرد، گروهی که مطالبات صنفی را گروگان گرفته است؛ طبیعتاً نماینده شایسته‌ای برای فرهنگیان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • Omid IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    21 10
    با سلام. اینقدر در ۱۰ سال وعده و وعید رتبه بندی شنیدیم و اجرا نشد که
    • بختیاری GB ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 2
      این هم از کرامات شیخ (فیک) صبح جمعه ای می باشد.قطعا از همان زمان باطرح وبرنامه بوده
    • SG ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      28 22
      برای کسی که فقط 5 ماه توی سال کار میکنه و توی اون 5 ماه هم فقط دانش آموزها رو تشویق به کلاس های بیرونش میکنه نصف نصف حقوق الان هم خیلی زیاده
    • مهسا۳۹۲۵ IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      17 17
      تعطیلی ۶ماهه و حجم کارتان به کنار! اما چرا در دولت قبل صندوق فرهنگیان بلعیدند سکوت کردید؟ کمی مشکوک نیستید؟
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 6
      البته بعد از دهسال یکهویی الان یادتان آمده!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 2
      اصلا بچه ها تابستان هم برن مدرسه همه چی درست میشه
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      بعد ده سال یعنی چی حقشون رو بدین
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      یه زمان هم کارگران تامین اجتماعی کارخانجات که از طرف مالک جدید در واگذاری و خصوصی سازی دولتها ظلم بهشون میشد هنگام اعتراض در خیابان از طرف دولت تهدید به دستگیری و زندان میشدند که برید قانونی شکایت کنید اما کدام رسیدگی
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      والله اگر دولت بتونه از صنف بازاری ها و تجار مقداری اضافه بگیره
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 0
      مشرق نیوز کیهان صدای مردم و صدای حاکمیت هستند
    • M IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 0
      مشرق نیوز و کیهان صدای حاکمیت هستند و صدای مردم
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 6
    بنده در بدو استخدام با مدرک فوق لیسانس استخدام شدم و تا پانزده سال مثل همتای دانشگاهی حقوق می گرفتم
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 0
      جالب بود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    21 24
    نباید به این قشر میدان داد
    • حمید رابعی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      8 11
      میدانی بالاتر از کلاس درس وجود ندارد که داریم میدان و سر گذر و چهار راه ارزانی خودتان
    • محمد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 3
      عجب! اعجاب دارد میدان تو... بهتر است از بغض، کینه و گناه بیش از پیش به خدایمان پناهنده شوی، تو!
  • سامان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    20 9
    در دولت روحانی که رکورد فساد با رقم بی سابقه 15 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان شکسته شد چرا فرهنگیان ساکت بودند ؟!
    • حمید رابعی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 2
      من همان موقع این ظلم فریاد زدم و همکارانم را هم به خروج از این لانه فساد تشویق کردم ولی کو گوش شنوایی در رسانه ها و مسئولین وقت
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 0
      و غارت صندوق ذخیره فرهنگیان که درد اصلی از همین جاست
    • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان دوست و رفیق گرمابه و گلستان شما آقا محمود اتفاق افتاد هر چند سگ زرد برادر شغاله
  • معلم IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 10
    دوستان اگر واقعا دولتمردان کنونی واقعا نگران انقلاب وفتنه ضد انقلاب هستن دادن این شندرغاز به معلمان نیاز به این همه کش وقوس ووعده دروغین ازسوی جناب میر کاظمی ورئیس جمهور نیست چشم فتنه را همینحا کور کنند
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 3
      و باید همین شندر غاز که بزرگترین سهم هزینه جاری است را بقیه هم بدهند. بعد کشور آنهم در اوج فشار و خزانه منفی باقی مانده از روحانی فلج شود.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    11 6
    "یکی از ایرادات شورای نگهبان در اصل هفتادوپنج قانون اساسی و بار مالی لایحه است. " دیروز اعلام کردن ۷۴ درصد کارکنان شهرداری کرمان بالای ۸ میلیون تومن در ماه دریافتی خالص دارن در حالی که حداقل ۷۰ درصد معلمان شهر کرمان دریافتی زیر ۸ میلیون تومن دارن.
    • Reza CA ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 10
      یک دهم کارکنان دادگستری حجم کار دارید و حداقل 20 درصد حقوق بالاتر
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 13
    هر چند مطالبات صنفی از حقوق اساسی معلمان عزیز و زحمت کش ماست... اما پشت پرده این نوع اعتراضات آن هم در این شرایط و روی کارآمدن دولت جدید که میراث دار مشکلات بزرگ و فساد وحشتناک دولت قبل هست ، مشکوک و ابهام برانگیزند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 5
    معلمان بدانند ناز معلم آن روزی حریدار داشت که کمتر از نصف کشور با سواد بودند و معلم شدن خیلی مهم بود.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 1
      تآسف،تاسف،تاسف
  • معلم IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    25 13
    واقعا متاسف هستم برای همچون شمایی که هر صدای حق خواهی را صدای ضد انقلاب خوانده وخود را مالک این نظام وانقلاب می دانید.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 6
      قطعا صدایی ناحق است که آنهمه سال در اوج برجام و عصر طلایی آن یاد این مساله نبود و حالا یکهویی وسط مذاکرات و در شرایط خزانه منفی خواستار چاپ پول توسط دولت است.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 0
      هم در برجام، هم قبل برجام و هم بعد برجام به مدت ۱۰ سال و بیشتر این حق طلبی وجود داشته، دارد و خواهد داشت. اینکه شما نمیخواسته اید ببینید، بشنوید و انعکاس پیدا کنه مشکل خود شماست. بهتره با واقعیات و داشته های واقعی برای مذاکرات آماده شوید نه اینکه از جیب دیگران و فضاسازی کارتونی بخواهید بده بستان کنید.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 20
    فکر نکنم کسی از معلم خوشش بیاد
    • مظلوم IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 10
      هیشکی را به خودت تعمیم نده شما که چنگالتون تو بیت المال است و سیر بشو نیستید چرا حق معلم نمی دید!خودتی !
    • محمد IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      16 3
      بنظرم شما از دوران مدرسه مشکل داری و ضعیف بودی .من عاشق برخی از معلمان خودم هستم.
    • حمید رابعی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 6
      حتما دانش آموز بی خودی بودی سر کلاس
    • ماحسون IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      6 3
      حرفت رو از یه بابت قبول دارم، اول ابتدایی بودم حدود سال 77 معلم گفت تا 20 بنویس ومن فقط تا 19 نوشتم،بعدش معذرت میخوام بالگد زد ،حساب کن تو اون سن معلم این حرکت رو انجام بده،وقتی دید میخوام از درد بی هوش بشم حول برش داشت و شدیدا ترسید، و اونوقت فهمید چه غ..... کرده، تا روز بعد برادرم رو بردم ویه کشیده زد زیر گوشش وگفت تا این رو اخراج نکنید مدیر و غیره میفرستم دادگاه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 6
      بابا و ننه ات دوتا بچه رو تو خونه نمیتون نگهدارن، تا الان ازشون کتک نخوردی؟، معلم هم آدمه با 30 تا 40 تا بچه، اگر یه بار عصبانی بشه باید داداشت رو ببری بزن تو گوشش؟افتخار هم میکنی؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 2
      یعنی معلم چکار کرد پدرکشتگی با شما دارد
  • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 16
    مسئولین محترم انتظامی و قضایی نباید ضعیف عمل کنند .
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 7
      دمت گرم
    • ابوالفضل IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 3
      خوبه، هر موقع هر کسی یک مطالبه به حقی داشت و نتونستید جواب منطقی بهش بدید یک برچسب منافق و یا چیز دیگری بزنید و اصل ماجرا را فراموش کنید. معلم چیز زیادی نمی خواد فقط عدالت می خواد شما خودتون سیاسی می کنید همه چیز رو وگرنه مشکل معلم نیازهای حداقلی هستش که نداره.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 3
      معلم زیاده خواه است. باید در ازای حذف حقوق سه ماه تابستان حقوق ماههای دیگرشان اضافه کنند. در شرایط فعلی که کشور پول ندارد یکهویی یاد بی عدالتی افتاده اند والا شعور چیز خوبی است.
    • گودرری IL ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 1
      معلم مظلوم قشر این مملکته ، با کمترین حقوق ، بدون ذره ای وقت هدر شده هنگام کار کردن
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 19
    اف بر زیاده خواه همیشه تعطیل هستین همینم از سرتون زیاده
    • حمید رابعی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 6
      به جای 2 سال 5 سال خدمت میکنیم آنهم در مناطقی که عرب نی می اندازد نه مثل شما زیر کولر و کنار خانواده دوبرابر ساعت موظف مشغول پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در برنامه شاد هستیم ساعاتی که برای بررسی تکالیف و تصحیح اوراق امتحانی و طراحی سوالات ارزشیابی و ثبت نمرات صرف میکنیم هیچ جایی ثبت نمیشود هیچ اضافه کاری در فیش حقوقیمان بابت کار نکرده دریافت نمیکنیم چیزی که در فیش امثال شما مثل نقل و نبات هر ماه بذل و بخشش میشود یک ماه مرخصی سالانه نداریم چیزی که امثال شما تا دقیقه آخرش را استفاده میکنید از وسایل شخصی مثل تبلت و گوشی و اتاق خواب و خودرو برای اموزش و ایاب و ذهاب استفاده میکنیم چیزی که شما عکسش را عمل میکنید یک ماه پاداش سالانه نداریم و هیچ پاداش مناسبتی برای اعیاد و مناسبتها نداریم چیزی که جزء لاینفک فیشهای شماست
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 0
      منطقه محرومی که نی هم وجود نداره، اینترنتش کجا بود که اپلیکیشن شاد و گوشی تلفن همراه وجود داشته باشه! دلم برای همکارم میسوزه که داره اونجا کار میکنه و تو اینطور قضاوتش میکنی!
    • حسن IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      البته که ناامیدم شما فهم کافی برای دیدن واقعیت های مملکت و بدقولی های مکرر همین رئیس جمهور و همین دولت به معلم ها را داشته باشید. ولی این را بدانید این نوع برخورد با یک مطالبه صنفی از سوی شریف ترین قشر مملکت، میدان را به اینترنشنال و بی بی سی میدهد. حیف مال بیت المال که میریزند در حلق شما تا فقط ماله کشی کنید
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    خب خدا را شکر
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 7
    معلمان ر ا عمله نیات شوم خود کرده اند .. اگر معلمند چرا نمیفهمند. .اگر بازی سیاسی است چرا. یک گوشه. خلوت را گیر اورده وعکسی میگیرند و کعبه امال خود. بی بی سی ، ایترنشنال ، من و تو جمع صهیونیستها و بهاییها و وهابی ها هر سه انگلیسی ساز هستند ، میفرستند و گزارش. ضد معلم ابتیاع بفرملیند. ... گوش کردید خودتون به این کثافت خانه ها
  • حامد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 7
    چند نفر بنری دست می گیرند و خود را نماینده ما اعلام می کنند. البته مقصر بزرگ دولت مردان هستند که ده سال است طرح را اجرا نمی کنند و هر روز اعلام می کنند اجرا خواهد شد تصویب شد.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 2
    چاره ی دیگه ای برای معلم ها گذاشتن! بله، فرهنگیان جامعه ی بزرگی هستند و گرگ های در کمین نشسته آماده ی سوءاستفاده از این اجتماع بزرگند.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 1
    اینکه یه عده ای میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن رو قبول دارم و حرف شما کاملا درسته ، و قطعا خود معلما اجازه تضعیف نظام رو به این لاشخورها نخواهند داد ، ولی خواهشا توی تحلیلاتون جنبه له شدن و داغون شدن معیشت معلم رو پر رنگ تر کنین
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    19 11
    کاش مشرقیون کمی شرم و حیا داشتند
    • ماحسون IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 4
      داریم معلم گرامی،یه توهمی و بعدش یه بیمار کمردرد وزانو درد،چه انتظاری ازشون باید میداشتی
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 10
    من یک معلمم، معلمان پاسداران علم و فرهنگ و اقتصاد جامعه هستند، سعی نکنیم معلمان را خاموش کنیم، اعتراض حق معلمه
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    17 7
    بزودی جامعه کارگری هم به تجمعات اضافه خواهد شد ان شاالله
  • آجورلو IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 9
    معلم‌ها، نسبت به دیگر کارمندان ساعت کاری اندکی دارند، زودتر از همه بازنشست می‌شوند، سربازی نمی‌روند؛ بیشترین تعطیلی سالانه را دارند؛ بیش از 5 ماه ساه را تعطیل هستند؛
    • حمید رابعی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      8 5
      آقا یا خانم آجرلو (فامیلیت را حداقل درست بنویس) به جای 2 سال 5 سال خدمت میکنیم آنهم در مناطقی که عرب نی می اندازد نه مثل شما زیر کولر و کنار خانواده
    • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 5
      متاسفم برای طرز فکرت
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      6 1
      سلام خیلی بی انصافیه کار معلمهارو با بقیه کارمندها مقایسه می کنید. من همسرم معلمه.به قدری در ساعت غیر مدرسه مشغول طرح درسه وطرح سوال وتصحیح ورقه بچه هاست.ووقتی که می ذاره هیچ جا محاسیه نمی شه.همه فقط می گن ساعت کار معلمها کمه.ولی کسی اعصابی که سر کلاس سر بچه های مردم می ذارن رو نمی بینه.شمای نوعی تو اداره دوتابچه تو خونه در می مونید.ولی معلمها باید چهل تا بچه رو سر کلاس اداره کنند وتازه بهشون درس هم بدن.بی ادبی بچه های مردمو تحمل کنند. انصاف چیز خوبیه.با سیلی هم باید صورتشونو سرخ نگه دارند.اینو دیگه همه می دونند که حقوق ومزایای معلمها چقدر نسبت به بقیه کارمندها کمتره.همه اداره ها وارگانها مشهد وحاهای دیگه اماکن تفریحی واقامتی دارند ولی به معلما کلاس مدرسه می دن بدون امکانات کمتر از مسافرخونه های پایین شهر. ازخدمات درمانی وبیمه های تکمیلی هم دیگه نگم. ما خانواده معلمها تبعیض وبی انصافی ها رو می بینیم.بی انصافی شما مردم رو هم می بینیم. بچه های شما دست معلمها امانت هستند.یک کم ممنون این امانت دارها باشین.
    • ارشد دژبان IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      1 1
      آقای رابعی منی که جزو کادر درمان این کشور هستم قطعا رتبه ی کنکورم خیلی بهتر از شما بوده ولی 2 سال از عمرم تو سربازی تلف شد ولی شما معلم ها به ناحق سربازی نمیرید...واسه چی یه معلم باید 5 ماه از سال تعطیل باشه و حقوق بگیره؟ واسه چی یه معلم باید دوران دانشجوییش حقوق بگیره؟؟ حقوقی که الان به شما میدن زیاد هم هست..باید کمتر بشه
    • معلم IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 1
      بنده استخدام ماده 28 آزمون سازمان سنجش و فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستم که طبق قوانین استخدامی کشور خدمت سربازی را هم به اتمام رسانیده ام، لطفاً سوال بعدی! متشکرم.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 1
      آقای محترم! بنده با مدرک کارشناسی از داشگاه فنی و البته دولتی استخدام شدم. به خدا یک سال مهارت آموزی قبل از اشتغال حتی ریالی به عنوان حقوق دریافت نکردم و جزو سوابق کاری هم حساب نکرده اند.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    حق مال مزدوراند است و لاغیر
  • حمید رابعی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 3
    با سلام بنده به عنوان یک معلم ساده ولی رسمی شاغل در آموزش و پرورش از ورود هرچند دیرهنگام ولی ارزشمند مشرق نیوز به مقوله رتبه بندی فرهنگیان و سایر مطالبات این قشر بی صدا و بی صنف و بی وزیر و بی متولی ولی تاج سر همه مسئولین کشور متشکرم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 5
    به خاطر یه مشت منافق و برانداز فسیل شده، از حقم برای بیان اعتراض کوتاه نمیام.
  • ابوالفضل IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 17
    با اهل قلم هر که در افتاد ورافتاد
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 8
    ردپای نفوذ دیده میش ، کسایی استخدام شدن که با نظام مشکل دارن علنی دارن خط دهی شده برای آشوب اغتشاش تحریک میشن و خوراک رسانه های خارجی برای انعکاس هستند ، با پاک سازی آموزش پرورش با استخدام معلمین تازه نفس و مومن میشه مشکل حل کرد خیلیا محتاج همین حقوق هستن دنبال کار هستن با همین حقوق کار میکنن
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 3
      دنبال شغلی؟ برو عملگی کن
    • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      دولت که عادت کرده از مردم بیگاری بکشه.اونهایی که باحقوق پاییتر حاضرن بیان یا مجبور ومحتاجند که از برکات دولته یا مثل جنابعلی بیسواد.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 7
    من به عنوان یک 30 ساله ای که کاری ندارد و متاهل است و مهندسی مکانیک خوانده است از معلمین عزیزی که فکر می‌کنند حقوقشان کم است میخواهم تا استعفا دهند تا امثال بنده سرکار بروند و روزی بخورند
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 3
      تو اگر بیل زن بودی باغچه خودت را ببل می زدی و برو همان رشته به اصطلاح مهندسی خودت مشغول به کار شو
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 5
      سازمان سنجش کنکور استخدامی برگزار خواهد کرد، در صورتی که حائز رتبه علمی در رشته ی خود شدید در خدمت شما هم خواهیم بود. دوست عزیز! بنده هم کنار بروم تا شخص شما عرصه به میدان بگذارید، میبایست حداقل های علمی خود را در یک شرایط عدالت گونه با دیگر داوطلبین به رقابت بگذارید! هیچ چیز راحت و در سینی بدست نمی آید! حتی در این شرایط ..!
    • معلم DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 1
      منم یک دکترم فارغ التحصیل دانشگاه تهران اما مثل شما نگفتم کسی کنار بره تا من بیام جاش اومدم تو آزمون استخدامی شرکت کردم و در چندین مرحله مصاحبه و امتحان کتبی و ... موفق شدم و الان در خدمت قشر فرهیخته و با ادب معلمان هستم پس برای بی سوادی خودمون توجیه نیاریم درضمن هر کسی لیاقت معلم بودن ومعلم شدن رو نداره به ویژه کسانی که قدر معلمان خودشون رو ندونن
    • حسین احمدی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      جناب مهندس، فقط باید معلما استعفا بدن؟ احیانا کارکنان وزارت علوم یا کارمندان وزارت بهداشت یا کارمندان بانک ها و اداره برق و اداره آب و.. نمیتونن استعفا بدن که شما بری جای اونا؟ شاید بگی که اونا به خقوقشون اعتراض نمیکنن، بله، اعتراض نمیکنن چون دریافتی بهتری دارند نسبت به معلما
    • حسین احمدی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      الان دو سال هست که مدام استخدامی برگزار میکنن
  • ماحسون IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    من کورد ایلامم فقط معنی اون بنر کوردی میشه اساتید یعنی معلمان یا بزرگان یا استادان صاحبان کوردستان هستن
  • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 5
    سلام مشرق به جای این اراجیف واقعیت بگین ده سال رتبه بندی اجرا نمیشه آیا با حقوق 4 میلیونی میشه زندگی کرد اگر می خواهیدفیش حقوقی در سایت منتشر کنیم
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 1
    اگه اونجوری باشه همه ی ما مردم عادی باید از فشار اقتصادی ای که دولت روحانی بهمون وارد کرد خودکشی می کردیم. خودکشی حرامه.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 5
    هرکی از حقش دفاع می کنه براش حرف درمیارید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 2
    بلاخره مصطفی زنجبران خودکشی کرد یا نه؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 6
    معلمی که رای نمی دهد حق و حقوق میخواهددقیقا کجای مملکتی
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 2
    من یک معلمم وعاشق این مملکت و نظام هستم . اگر دشمن بخواهد به این مملکت چپ نگاه کند . دستهای پلیدشان راقطع خواهیم کرد. ولی باور کنید معلم‌ها در سختی معیشت هستند به این قشر هم مثل کارمندان دیگر نگاه کنید.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 8
    معلمین در سال چقدر مطالعه دارند ؟چندتا کتاب نوشتن؟معلمی که حتی قبل از ورود به کلاسش مطالعه کتاب درسی خودش هم ندارد همیشه بی حوصله و در حال خوردن ساندویچ است!!
    • رسول IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 3
      در جواب 18:52 آیا کارمندان بخش های دیگر تند تند کتاب می نویسند؟ مثلا کارمند بانک دررابطه با بانکداری کتاب می نویسه؟
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 2
      معلمانی هستند که دارای مقاله علمی تالیف کتاب و ترجمه هستند بی انصاف نباشیم
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 5
      ۲۲۵۲ معلم با کارمند بانک و ادارات برق و آب و ... فرق دارد معلمین باید مطالعه داشته باشن که اکثرا ندارند
  • ماحسون IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    یعنی چی ؟ اعتراض و حق طلبی و فساد خانه نهادن، شما معلم هستین احترامتون واجبه، ولی این طرز فکر با چیزی که آموزش میدین متفاوته،وداتش آموز دچار دوگانگی میشه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 7
    متاسفانه دولت دو ریال می خواهد به حقوق فرهنگیان که در هر جامعه ای موتور پیشرفت فرهنگ و اقتصاد هست اضافه کند اینقدر امروز و فردا کرده
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 4
    از صمیم قلب یه لعنت ویژه تقدیم به همه گردانندگان مشرق نیوز
  • ایثا گر IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 3
    هرجا آشه اهله فتنه فراشه؟!خدا ریشه منافقین وطن فروش که بچه هاشون توفرانسه واینگلیس زندگی میکنن وخودشون تو ایران فتنه گی؟!
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 3
    اعتراض ها قانونی هست و فقط شامل فرهنگیان نمی شود. از نظر مشرق نیوز وضعیت کنونی کشور گل و بلبله و کسی حق ندارد اعتراض کند و اگر کسی اعتراض کند یا فتنه گر و اغتشاش گر است یا عامل صهیونیسم و استکبار جهانی
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 4
    چه زمانی می خواهید به وضعیت سیب زمینی رسیدگی کنید؟ سیب زمینی را امروز کیلویی ۱۴ تومن خریدم
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 2
    الان هم این معلمان هم از فرصت استفاده کرده و در حضور دانش آموزان دقایقی از کلاس درس را به انتقاد شدید از نظام و حکومت اختصاص می دهند. مشرق خبر داری یا نه ؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 4
      شما برو سر کلاس ببین خود دانش آموزان چطور از خجالت درمیان!
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      6 2
      حکومتی که پاک و سالم باشه با انتقاد رشد می کنه نه اینکه پایه هاش بلرزه.
    • به 21.50 IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      انتقاد را به مسوولین می کنند یا بچه های مردم را شستشوی مغزی می کنند؟
  • FR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 4
    اینها خیال میکنند الان هم شرایط دوران مشروطیت است که معلم ها جایگاه استثنایی در جامعه انروز داشتند ....
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 9
      مزایا دارند سفر خارج از کشور دارند مسافرت های داخلی کشور هتل یا داخل خود مدرسه اسکان میشن ، کنکور ارشد هم سهمیه دارند اونوقت من بیکار هرسال باید ۱۳۰ هزار تومن برای ثبت نام بدم مطالعه داشتم قبول نشم ولی معلم یکبار پول ثبت نام بده و چون سهمیه داره ارشد قبول میشه
  • آقا معلم IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    از مؤمن انصاف را بگیری چیزی از شیعه بودنش نمی ماند طبق صریح روایت نه اونهایی که بیرون گود نشستید کار معلمی را دست کم بگیرید حتی اگر معلمی دیدید که کم تلاش است ، نه اونهایی که مدافع حقوق اقشار هستید چشم بسته از خطای غیر قانونی برخی دبیران دفاع بی پرده نمایید هرچیزی سرجای خودش
  • احمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 6
    معلمی هم شغلی با شرافت است مانند سایر مشاغل در نظام مقدس جمهوری اسلامی اما این عزیزان با استفاده از حساسیت امر آموزش و ... همانند اقدام روسیه در بستن و گران کردن گاز اروپا در زمستانهای سرد، چرا همیشه در فصل آموزش اعتصاب و اعتراض می کنند؟ چرا یک معلم در تابستان (فصل تعطیلی و تفریح خودشان) اعتراض نمی کند؟ باید از سطح سواد بچه ها خجالت بکشند که یک دیپلم باندازه یک ابتدایی قدیم سواد ندارد و همیشه تبلیغ کلاس خصوصی خودشان را دارند.
    • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 4
      اعتراضات در فصل تابستان هم بوده ، اما گوش شنوایی نیست که صدای معلم را بشنود در طول سال تحصیلی هم بیشتر اعتراضات پنجشنبه ها بوده که کمتر کلاس ها دایر هست، ضمن اینکه بیشتر کسانی که در اعتراضات شرکت می کنند، در ساعاتی هست که کلاس نداشته اند. دولت و مجلس بایدخود را ملزم به اجرای قانون و نظارت بر اجرای قانون بدانند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 6
    خاک توی سر مشرق نیوز با این تحلیل بد ومغرضانه برای چند سال آینده خواهید دید ثمرات ظلم به معلین را 1111
  • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 2
    معلمان رفع تبعیض را می خواهند. معلمان زیاده خواه نبوده و فقط اجرای کامل قوانین مصوب را می خواهند، نه ذره ای کمتر و نه بیشتر.
  • رضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    پیام ها رو گزینشی منتشر میکنید پیام قبلی من رو منتشر نکردین، تو اون پیام به طور کامل خواسته های صنفی معلمان رو نوشتم
  • شیرین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 1
    این مقاله ثابت کرد که تجمعات فرهنگیان برای مطالبات قانونیشان کاملا برحق، موثر و درست بوده است، از عداوتی که لابلای کلمات نویسنده موج میزند کاملا میتوان فهمید
  • آرتا US ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 1
    بابا حقشون می خوان چرا سیاسیش می کنید.کار ارگان های دیگه رو با کار معلم مقایسه نکنید لطفا .معلم با روح و روان بچه ها سروکار داره .مغزشون پرورش میده .....با حقوق ۴ میلیون چه کار کنن و بدون هیچ مزایای دیگری.دوسال دارن از وسایل شخصی استفاده می کنند برای تدریس کدام ارگان از وسایل شخصی استفاده می کند برای کارش.کمی منصف اشیم.
  • رضا شیرعلیزاده US ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 1
    با سلام خدمت نویسنده تا گرامی و خوانندگان این مقاله برادر من ، اون زمان اگر معلم نبود که خواندن و نوشتن به شما بیاموزد قطعا الان در بیسوادی و نادانی کامل قرار داستی و در حال حاضر به این شکل قلم نمی زدی
  • قاسمی US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 1
    کاملا هویت افرادی که کامنت ضد معلم گذاشته اند مشخصه یک‌مشت جیره خوار بی اراده که فقط مزد می گیرن که تهمت بزنن و حق دیگران را نادیده بگیرن. معلمان را مثل خودتون بی فکر قلمداد نکنید. حکایت طوطی بازرگان: از قیاس خنده امد خلق را کو چو خود پنداشت صاحب دلق را حکایت جیره خواران فاقد تفکر هست
  • Mohsen IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 1
    عجببببببب دفاع از حق خود شد ضد انقلابببببببب
  • Mohsen IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 1
    مشرق نیوز کیهان صدای و سیمای نظام اینا مال مردند
  • ایمان IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    همین خواندن و نوشتن این مطالب کامنتها رو هم از معلم تون یادگرفتن.
  • پرستار IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 2
    برو بابا با این کارت اعتبار خبرگزاریت صفر شد .معلمان زمحمتکشترین قشر و باارزشترین هستن و حق دارن
  • حمید IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 1
    این رسانه تا الان کجا بوده حالا دایه مهربان تر از مادر شده مدیر این رسانه بفهمد اگر تا حالا مشکل رتبه‌بندی در مجلس و دولت حل مشد باید می شد کم لطفی این دو نهاد باعث شده مشکل رتبه بندی به خیابان کشیده شود شما کاسه داغتر از آش نباشید دایه مهربان‌تر از مادر
  • TR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    دولت انقلابی حداقل کاری که می توانست انجام دهد حفظ وضع موجود بود که با آن همه تظاهر وشعار این راهم نتوانست
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    5 2
    #قضاوت_باشما وقتی دریافتی معلم با مدرک کارشناسی وبیست سال سابقه از حقوق نیروی خدماتی بیمارستان با مدرک سیکل کمتر هست وقتی کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی یک سوم لیسانس دانشگاه آزادی که جذب مراکز بهداشتی (ونه درمان) حقوق دریافت می کند وقتی قریب به ده سال با آبرو و احساسات معلم بازی می کنند و بازهم خبری از افزایش حقوق نیست به چه دلخوش باشیم
    • پرستار IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      3 0
      کادر درمان با 180 ساعت کار تو محیط کرونایی و بالاترین استرس کاری 5 میلیون تو مراکز خصوصی حقوق میگیرن...اونوقت تویی که تو خونتون با اینترنت به بچه های مردم درس میدی و در ماه کمتر از 80 ساعت کار مفید انجام میدی و سختترین کاری که میکنی کتک زدن بچه های مردمه و از سربازی هم معاف شدی به چه حقی خودتو با کادر درمان مظلوم مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 1
      بنده با مدرک ارشدمهندسی و انجام خدمت سربازی به استخدام آموزش و پرورش درآمده ام. حرف شما صحیح نیست. دانشگاه تربیت معلم فارغ التحصیل مهندسی خیلی کم دارد پس بنابراین آزمونی به عنوان ماده ۲۸ برگزار میکند.
  • Mohsen IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    اقلیت دارند بر اکثریت حکمرانی می‌کنند در آینده خواهیم دید کهی پیروز می شود
  • Mortezafn IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    واقعا جای تاسف اول برای مشرق نیوز دوم برای بعضی ها هرکی ادعا میکنه معلمی آسونه بیاد درس بده
  • فرید IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    ۱۳ ساله حرف از رتبه بندی میشه و سه دولت فقط وعده و وعید به معلمان دادن،آیا اعتراض برای احقاق حق جرمه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    چند گرفتی؟!؟! عجب تحلیلی !!! حتما به شما هم میگن روزنامه نگار!!!
  • ایمان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    خود من معلم همان روز جمعه انتخابات سرصندوق رای از صبح ساعت 4 روز جمعه تا یک بامداد شنبه با تمام خستگی ها وقت گذاشتم و به بعضی ها کمک کردم,
  • Winner JP ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    6 2
    وای از اون روزی که یه قشر بی سواد بخواد معلم جامعه رو قضاوت کنه
    • ارشد دژبان IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      2 1
      انقدر سواد سواد نکن...با بدترین رتبه های کنکور تربیت معلم قبول شدید دیگه..اینم افتخار داره؟؟ کدوم سواد؟ همچین میگی انگار تو این کشور به جز شما کسی سواد نداره..با 80 ساعت کار در ماه و 5 ماه تعطیلی در سال و معافیت از سربازی انتظار داری چقدر حقوق بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟
  • زهرا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 1
    معلم به خاطر معیشت زیر فقرش ودزدی صندوق ذخیره دردولت قبل هم اعتراض داشته ولی متاسفاته همین مسولین ونماینده ها در دولت قبل هم بودند وهیچ گوش شنوایی نداشتند .
  • حسن IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 2
    معمولا آدم نفهم وبیسواد از معلم خوشش نمیاد،سفره مردم کوچیک شده، فقیرن، حقوق معلم نصف مبلغیه که خودتون برای خط فقر دادین... لال هم بشن.... چقد وقیحید شما، ننگ بر شما... حق و حقوقشون رو بدین، ببین کی میاد تو خیابون، اونام مثل شما میرن خوشگذرانی
  • معلم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    با سلام وقت بخیر، بنده به عنوان یک انسان نه یک فرهنگی چند کلمه میخوام صحبت کنم همه ی ما و شما خارج از مناصب اجتماعی انسان هستیم و حق حیات داریم اینقدر وقیح نوشتن در مورد کسی که نوشتن یادتون داد انتهای بی شرمی و تنزل مقام بودن
  • معلم بازنشسته IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 1
    لعنت بر هر کسی که خائن ملت و کشور است.
  • معلم بازنشسته IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 1
    لعنت بر هر کسی که خائن ملت و کشور است. لعنت بر دروغ و دروغگو
  • معلم IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 1
    دو جمله در دفاع از معلم بنویسی که ده ساله داره دنبال حق پایمال شده اش میگرده؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 1
    معلمان درس آزادگی ، ظلم ستیزی و حق طلبی به دانش اموز یاد میدادند
  • مجید IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 3
    این نظرات رو که میخونم بیشتر متوجه می‌شم که چرا به ما میگن جهان سومی ، هر چند که این نظر مردم هم نیست نظرات سلختگیست
  • محمد احمدی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 1
    واقعا متاسفم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 0
    شما لونموقع کجا بودید ما چندین ساله فریاد می زنیم ولی گوشه‌ای شما ناشنوایی.صندوق ذخیره به هربهانه ای حق وحقوقمان را بالا کشیدند چرا هرچه داد زدیم هل من ناصر ینصرنی همه کور وکر بودند الان منافقیم؟تف به کسانی که دنبال حق مظلوم نیستند
  • داود IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 0
    کدام یک از معلمین شعاری ساختار شکنانه داشته اند .
  • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 1
    به کوری چشم بدخواهان تا آخرش هستیم
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 1
    مشرق نیوز دهن تو ببند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    مشرق نیوز دهنت و ببند
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    2 0
    مطالبات ما اصلا سیاسی نیست صنفی است ولی شماها سیاسیش میکنین. به معلم نصف و کمتر از نصف کارمندای دیگه حقوق میدن تازه باید از وسایل شخصی خودش مثل گوشی وتبلت و کامپیوتر ورفت وآمد با خودروی شخصی و.... استفاده کنه بدون هیچ مزایایی.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 1
    معیشت شان و این حرف ها نمیشناسه! جوک نگو.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 1
    چرا نمی‌خواهید بی عدالتی در پرداخت ها رو قبول کنید؟ رئیس جمهور و نماینده ها میگن بی عدالتی زیاده ، اونوقت شما میگید نه معلمان زیاده خواه هستند
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 1
    افرادی که میگن معلمان توی خونه می‌خوابند ، فقط فکر این دو سال رو نکنید ، باور کنید در مناطق محروم معلمان روزانه باید مسافت زیادی رو طی کنند تا به محل کار برسن. با هزینه و وسایل شخصی بدون کمک هزینه ای و ذهاب اگر هم بخوان اقامت کنند باز باید با هزینه شخصی و بدون کمک هزینه مسکن اینکار رو انجام بدن کدوم کارمندان اینجور از خودشون مایه میذارند؟ یادمه موقعی که نماینده ها برای خودشون دناپلاس تعیین کردند ، یکی شود می‌گفت ، نماینده کن نمیتونه برای انجام کارهای مردم از وسایل شخصی استفاده کنه
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    نامه احمد توکلی به سیاسیون کشور رو هم بخونید و اگر مرد عمل هستند اجرا کنند یک راهکار دیگه برای برقراری عدالت: اگر راست میگن بیان حقوق بقیه رو متناسب با معلمان کاهش بدن مگه بعضی ها نمیگن معلمان زیاد حقوف میگیرن ، خب بیان حقوق های بالای ۲۰ میلیون رو حذف کنند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 1
    متاسفم برای مشرق نیوز جعلی
  • معلم حق خواه IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    معلمان به دنبال حقشون چاره ای جز به خیابان اومدن نداشتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس