کد خبر 1336259
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
مشخصات گوشی Y7a هواوی+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Y۷a هواوی می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، گوشی Y۷a هواوی در بعضی از کشورها با نام P Smart ۲۰۲۱ شناخته می‌شود؛ این میان‌رده عضوی از گوشی‌های سری Y هواوی است که اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد و بر طراحی، دوربین و شارژدهی طولانی متمرکز است. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی Y۷a هواوی می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی Y۷a هواوی

وزن گوشی Y۷a هواوی ۲۰۰ گرم و ضخامت آن ۹.۳ میلی متر است؛ بدنه و قاب این گوشی نیز از جنس پلاستیک است. برخلاف فریم پلاستیکی گوشی که پوشش مات دارد. قاب پشتی آن را یک روکش براق مستعد جذب لک و اثر انگشت پوشانده است؛ گوشی Y۷a هواوی در سه رنگ طلایی، سبز و مشکی در دسترس کاربران قرار گرفته است که هر سه طیف ساده و بدون طرحی را دارند. در لبه سمت راست گوشی Y۷a هواوی کلید پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت و کلیدهای تنظیم صدا به چشم می‌خورد و در لبه سمت چپ درگاهی با ظرفیت دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه microSD قرار گرفته شده است. لبه بالایی گوشی فقط میزبان میکروفون دوم است، در حالی که لبه پایینی اسپیکر، میکروفون، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و درگاه شارژ USB ۲.۰ Type-C را در خود جای داده است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی Y۷a هواوی

گوشی Y۷a هواوی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است. در بخش بالایی آن نیز حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه شده است. میزان حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی Y۷a هواوی در حالت دستی به ۲۸۷.۱ نیت می‌رسد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حداکثر حجم صدای خروجی از اسپیکر تک کاناله Y۷a بلند نیست. با وجود اینکه کیفیت و تفکیک صداها نیز چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود، اما کاربران در استفاده‌های روزمره دچار مشکل نمی‌شوند.

مشخصات گوشی Y۷a هواوی +عکس

دوربین گوشی Y۷a هواوی

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی Y۷a هواوی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/۱.۸، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی با لنز f/۱.۴، و دوربین‌های ماکرو و عمق‌سنج دو مگاپیکسلی با لنز f/۲.۴ می‌شود. یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی با لنز f/۲.۰ نیز روی صفحه نمایش گوشی ذکر شده تعبیه شده است. دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند و عکس‌هایی با گستره دینامیکی وسیع و رنگ‌های روشن را ثبت می‌کند.

سخت‌افزار گوشی Y۷a هواوی

گوشی Y۷a هواوی از تراشه Kirin ۷۱۰a قدرت می‌گیرد، این تراشه با فرآیند ۱۴ نانومتری ساخته شده است و از ترکیب چهار هسته دو گیگاهرتزی Cortex-A۷۳ و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A۵۳ به عنوان CPU استفاده می‌کند. این تراشه برای پردازش‌های گرافیکی به واحد چهارهسته‌ای Mali-G۵۱ متکی است. گوشی Y۷a هواوی در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، البته کاربران می‌توانند از طریق درگاه کارت حافظه microSD آن را ارتقا دهند، گوشی ذکر شده با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود.

نرم افزار گوشی Y۷a هواوی

گوشی Y۷a هواوی با سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی EMUI ۱۰ در اختیار کاربران قرار گرفته است، رابط کاربری اختصاصی هواوی طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. در گوشی‌های هوشمند هواوی، سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) جایگزین سرویس‌های موبایلی گوگل شده‌اند.

باتری گوشی Y۷a هواوی

انرژی مورد نیاز گوشی Y۷a هواوی با استفاده از یک باتری حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این محصول شارژدهی بسیار مناسبی دارد. زمانی که روشنایی نمایشگر بر ۲۰۰ نیت تنظیم شده باشد، همه اتصالات بی‌سیم غیر فعال باشد، صدای اسپیکر نیز قطع باشد، می‌توان به مدت ۱۲ ساعت و ۲۸ دقیقه با استفاده از گوشی Y۷a هواوی ویدئو HD تماشا کرد. به نظر می‌رسد که در کاربری‌های روزانه با میانگین استفاده روزانه پنج ساعت می‌توان کمی بیشتر از دو روز از این گوشی استفاده کرد.

مشخصات گوشی Y۷a هواوی +عکس

مزایای گوشی Y۷a هواوی

  • شارژدهی و سرعت شارژ
  • رنگ صفحه نمایش
  • عملکرد دوربین اصلی در روز و شب

معایب گوشی Y۷a هواوی

  • فقدان حالت HDR در دوربین فوق عریض
  • تراشه ضعیف نسبت به رقبا
  • دوربین ماکرو ضعیف

قیمت گوشی Y۷a هواوی

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت گوشی Y۷a هواوی به دلیل تنوع در حافظه ذخیره‌سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین چهار میلیون و ۶۱۸ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۶۸ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس