کد خبر 1336113
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
مقایسه واکسیناسیون در ایران و جهان/از دنیا جلو افتاده ایم

روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف دنیا، می تواند از چند منظر مورد مقایسه و بررسی قرار گیرد که مهم ترین جنبه آن، تعداد واکسن های تزریق شده است که نشان می دهد چند درصد مردم واکسن زده اند.

به گزارش مشرق، برنامه ملی واکسیناسیون کشوری با واردات واکسن اسپوتنیک از روسیه، آغاز شد و در ابتدا کادر درمان به ویژه کسانی که در بخش‌های آی سی یو از بیماران کرونایی مراقبت می‌کردند، واکسن دریافت کردند.

استارت برنامه ملی واکسیناسیون کشوری از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و تا کنون نزدیک به ۱۳۵ میلیون دوز انواع واکسن وارداتی و تولید داخل، برای جمعیت هدف کشور تزریق شده است.

نمودار زیر مربوط به هفته گذشته است که بر اساس ابتلای ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر به کرونا ویروس در کشور، تهیه شده و نشان می‌دهد تا آن زمان، ۱۳۲ میلیون و ۶۸۱ هزار دوز واکسن تزریق شده بود. در واقع بر اساس نمودار زیر، میزان واکسیناسیون در کشورمان از ۷۲ درصد عبور کرده است.

مقایسه واکسیناسیون در ایران و جهان/از دنیا جلو افتاده ایم

این در حالی است که اجرای برنامه واکسیناسیون در کشور، تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، خیلی سرعت نداشت و تعداد کمی از جمعیت کشورمان موفق به دریافت واکسن کرونا شده بودند. در صورتی که تعداد زیادی از ۱۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا، در ۵ ماه اخیر تزریق شده است.

در نمودار زیر، جایگاه ایران در بین سایر کشورها از جهت واکسیناسیون کامل و یک دوز تزریق نشان داده می‌شود. به طوری که هفتمین کشور با ۶۴ درصد تزریق واکسن هستیم.

مقایسه واکسیناسیون در ایران و جهان/از دنیا جلو افتاده ایم

در همین حال، نمودار زیر مقایسه سرعت واکسیناسیون در جهان و ایران را نشان می‌دهد. آن طور که می‌توان از نمودار زیر برداشت کرد، این است که روند واکسیناسیون در ایران، از نمودار جهانی جلو افتاده و سرعت گرفته است.

مقایسه واکسیناسیون در ایران و جهان/از دنیا جلو افتاده ایم

برنامه ملی واکسیناسیون کشوری، در شرایط کنونی با تکیه بر واکسن‌های تولید داخل دنبال می‌شود. زیرا، در حال حاضر چند نوع واکسن داخلی در دسترس مردم قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس