کد خبر 1334770
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
لاوروف به غرب: امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس!

وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که امنیت قابل تجریه و تقسیم شدن نیست، امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نامه خود تاکید کرد که غرب می‌خواهد این اصل بنیادی که امنیت در اروپا تقسیم ناشدنی است و همچنین اسنادی اجازه تقویت امنیت غرب به ضرر دیگر کشورها را نمی‌دهد، نادیده بگیرد.

لاوروف در نامه به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری در اروپا نوشت: آن‌ها تنها به اصل آزادی انتخاب برای متحدانشان اولویت می‌دهند و کاملا تنها شرط مورد توافق در بالاترین سطح یعنی جایز نبودن تعدی به امنیت دیگر کشورها را نادیده می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: مسائل نباید بدین شکل رخ دهند چراکه توافقات مربوطه با تقسیم نشدن امنیت به این معنا هستند که یا امنیت برای همه است و یا برای هیچ‌کس.

وی افزود: روسیه نگران است که کشورهای ناتو از جمله فرانسه بر پایه منشور استانبول ۱۹۹۹ و بیانیه آستانه ۲۰۱۰ خواهان تضمین‌های امنیتی شوند.

لاوروف در ادامه بیان کرد: به عبارت دیگر، همتایان غربی ما در تلاش هستند تا اصول بنیادین قوانین بین‌الملل که در فضای یوروآتلانتیک بر سر آن‌ها توافق شده را نادیده بگیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: آمریکا منتظر پاسخ روسیه درباره پیشنهادات امنیتی‌شان در زمینه تضمین‌های امنیتی است. مسکو به بررسی و آنالیز پیشنهادات امنیتی آمریکا در سیستم‌های امنیتی مربوطه روسیه ادامه می‌دهد.

لاوروف درباره عملکرد ناتو گفت: ناتو هرگز تلاش‌هایش در زمینه تمایل خود به برتری نظامی و استفاده از قدرت برای دور زدن اختیارات شورای امنیت را متوقف نخواهد کرد. چنین تدابیری مغایر با تعهدات اساسی اروپا از جمله تعهدات وارده در اسناد مذکور در زمینه حفظ توانمندی‌های نظامی متناسب با نیازهای امنیتی فردی و جمعی مشروع است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس