خوب شد اسکوچیچ به یزدانی بازی نداد/ پرسپولیسی ها همین کارها را می کنند که AFC حذفشان می کند/ از دو عضو مهم در تیم ملی اسم نمی برند!

پیشکسوت استقلال گفت: این که اسکوچیچ سیاوش یزدانی را در دیدار مقابل امارات بازی نداد بهترین تصمیم بود چون بازیکنی که این همه وقت بازی نکرده است نباید یک مرتبه از ابتدا به میدان برود.

به گزارش مشرق، حضور امید نورافکن در دیدار مقابل امارات به عنوان بازیکن پست دفاع میانی به جای شجاع خلیل زاده با انتقادات برخی کارشناسان استقلالی مواجه شد که چرا سیاوش یزدانی با حضور در اردوی تیم ملی در این پست بازی نکرده است. حسن روشن بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط تیم ملی و صعود به جام جهانی همچنین اتفاقات مربوط به ترکیب تیم ملی مقابل امارات و رای کمیته استیناف درباره بازیکن خارجی گل گهر سیرجان سخن گفت:

انتظار صعود تیم ملی به جام جهانی، ۳ هفته مانده به پایان مسابقات را داشتید؟

بله. انشالله که به جام جهانی بروند و آنجا هم قهرمان شوند. همه مردم دوست دارند تیم در جام جهانی از دوره اول صعود کند البته آسان نیست و بستگی به وضعیت تدارکاتی تیم تا قبل از جام جهانی دارد. در این مدت هم مسائل حاشیه ای مثل کرونا و شرایط این چنینی نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود.

عملکرد کلی تیم در این دو دیدار را چطور دیدید؟

من می‌خواستم به یک نکته اشاره کنم و آن نقش وحید هاشمیان و کریم باقری در برنامه‌ریزی‌های تیم ملی است. این دو نفر شاید اسمشان خیلی به زبان نیامده‌ اما موثرترین افراد در ایجاد آرامش درون تیم بودند. هرچه کی‌روش نمی‌گذاشت چنین افرادی دور و بر تیم ملی باشند ما حالا می بینیم که کریم باقری و وحید هاشمیان که هردو از نظر وجه بین المللی فوتبالی و اجتماعی از تک تک بازیکنان تیم ملی برتر هستند شرایطی ایجاد کرده اند که آرامش در تیم موج میزند. زمان کی روش بازیکنان بر سر زدن ضربه کرنر با هم جر و بحث می‌کردند ولی الان خیال اسکوچیچ بابت این مسائل راحت است. اینقدر راحت که پیگیر وضعیت طارمی هم نشد چون مردم او را هدایت می کردند تا خودش را به ایران برساند.

حضور مهدی طارمی با استراحت کم در دیدار مقابل عراق خطرناک نبود؟ امکان نداشت دچار آسیب دیدگی شود؟

نه! ما ایرانی‌ها این حرف‌ها حالی مان نمی‌شود و گاهی اوقات کارهایی می کنیم که همه دنیا در تعجب می مانند. طارمی هم خودش فهمید می‌تواند بازی کند، رفت و گل هم زد.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون با یک شرط با اسکوچیچ ادامه دهد

حضور امید نورافکن در پست غیر تخصصی دفاع میانی با انتقاداتی از سوی پیشکسوتان استقلال مواجه شد. به اعتقاد شما با وجود سیاوش یزدانی روی نیمکت، بهتر نبود از این بازیکن در ترکیب تیم ملی به جای شجاع خلیل زاده استفاده شود؟

من معتقدم اسکوچیچ درست رفتار کرد. تیمی که برنده است را نمی توان تغییرات خیلی زیادی در آن ایجاد کرد. کار خیلی سختی است. یزدانی جزو بهترین های ماست ولی در تیم ملی شرایط خیلی سخت تر می شود. من کار اسکوچیچ را تایید می کنم. نورافکن با وجود جوانی اش تجربه خوبی هم در سطح باشگاهی و هم بین المللی دارد. یک بازیکن قلدر است. البته من بازی تیم ملی را ندیدم ولی شنیدم که اشتباه خاصی هم در بازی نداشته. ضمن اینکه سیاوش هم برای دقایقی به میدان رفته تا ضمن آشنا شدن با جو بازی ملی، برای دیدارهای بعدی آماده باشد.

خوب شد اسکوچیچ به یزدانی بازی نداد/ پرسپولیسی ها همین کارها را می کنند که AFC حذفشان می کند!/ از دو عضو مهم در تیم ملی اسم نمی برند!

در دو بازی بعدی مقابل کره در سئول و لبنان در تهران چه شرایطی را برای تیم ملی پیش بینی می کنید؟

با لبنان که مشکلی نداریم ولی من اگر جای اسکوچیچ باشم با تیم دوم ایران در کره به زمین می روم.

چطور؟

به دو دلیل البته تکرار می‌کنم که این نظر و عقیده من است و الحمدلله که سرمربی تیم ملی هم نیستم. اما باید از این فرصت استفاده کنیم تا هم بازیکنان کمتر بازی کرده یا میدان نرفته تجربه شان بیشتر شود و هم اینکه با توجه به قدرت تیم کره اگر ما با تیم اصلی مان برویم و آنجا ببازیم این می تواند مثل آب سردی باشد روی سر تیم ملی. ما بازی رفت مقابل کره را دیدیمک که خیلی شانس آوردیم با آنها مساوی کردیم. در آن بازی کره از ما خیلی بهتر بود. من حتی معتقدم در بازی برگشت می توانیم لژیونرها را هم دعوت نکنیم. به یاد دارم زمانی که خودمان در انتخابی جام جهانی آرژانتین بودیم قبل از بازی آخر مقابل کویت صعودمان مسجل شده بود و حشمت مهاجرانی همه نفرات اصلی را روی سکو نشاند و با تیم دوم رفتیم و اتفاقاً دو بر یک هم بردیم. الان هم بهتر است اسکوچیچ تیم دوم ایران را در سئول بازی بدهد.

از اوضاع و احوال استقلال خبر دارید؟

امیدوارم بیماری کرونا از اردوی تیم خارج شده باشد تا بچه های تیم با سلامتی کامل دوباره به مسابقات برگردند و نتایج خوب دور رفت را تکرار کنند.

از صدور رای نهایی کمیته استیناف مطلع شدید؟

به هر حال مشخص شد که تصمیم درستی گرفته شده بوده و استیناف هم آن را تایید کرد.

اما باشگاه پرسپولیس نسبت به این رأی واکنش تندی نشان داد. در حالی که هنوز مسئولان گل گهر حرفی در این باره نزده اند؟

این یک نقطه منفی در فوتبال باشگاهی ایران است. وقتی پای استقلال و پرسپولیس در سطح کلان و فوتبال ایران وسط می‌آید گاهی اوقات حتی اگر حق هم دارند باید کوتاه بیایند و این قبیل مسائل و این رفتارها باعث می شود نگاه ها روی فوتبال ما تغییر کند. شاید برای همین مسائل است که AFC می‌آید و این دو باشگاه را حذف می کند. قطعا اگر این موضوع در باشگاه پرسپولیس مدیریت می شد اینگونه رفتار نمی کردند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    شما را چرا حذف کردند جناب روشن
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 3
    خیلی خوبی فکر کردی این وسط ازین نمد کلاهی برای تو هم بافته میشه.مهندس صعودمون قطعی بود گل هم اگه میخوریدم اشکالی نبود.پیشکسوت هایی مثل تو این چند سال استقلال رو بدبخت کردن.حالا اگه اون شکوری یا پیروانی بود زمین و زمان رو میدوختن بهم
  • 8p835627 IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    ببخشید جناب روشن الان پرسپولیس بیشتر از یقیه تیمها حتی خود گلهر در این قضیه متضرر شده چون رقیب اصلی استقلال برای قهرمانی پرسپولیس هستش سپاهان که با امیتاز های کمک قهرمانی هم کاری از پیش نبرده بقیه تیم هایی هم که اول فصل بالای جدول بودن کم کم به کمرکش جدول سقوط کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس