کد خبر 1334436
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
استقبال حماس و جهاد اسلامی از گزارش عفو بین‌الملل

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره ضرورت مؤاخذه مقامات صهیونیست به دلیل ارتکاب جنایت آپارتاید علیه فلسطینیان، استقبال کردند.

به گزارش مشرق، «هشام قاسم» رئیس دایره رسانه‌ای جنبش حماس در خارج از فلسطین از تلاش‌های سازمان عفو بین‌الملل برای تهیه گزارش درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان قدردانی کرد.

قاسم گفت که این گزارش واقعیت فاجعه‌بار ملت تحت اشغال فلسطین را توصیف و تأکید می‌کند که رژیم اشغالگر یک رژیم آپارتاید است که سیاست تبعیض نژادی را در اراضی اشغالی فلسطین اعمال می‌کند و در واقع این گزارش بار دیگر رژیم صهیونیستی را که سال‌های متمادی تحت حمایت کشورهای بزرگ استعماری بوده، رسوا کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن استقبال از گزارش عفو بین‌الملل، بر ضرورت اتخاذ موضع بین‌المللی برای پایان دادن به حمایت از رژیم اشغالگر تأکید کرد که با برخی از واژه‌هایی که در این گزارش آمده، مخالف است از جمله اینکه از رژیم اشغالگر به عنوان «دولت یهودی» نام برده شده است.

همچنین وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به گزارش عفو بین‌الملل تأکید کرد که این گزارش بار دیگر ثابت کرد که اسرائیل یک رژیم آپارتاید است که بایستی مورد مؤاخذه قرار گیرد. سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سیاست آپارتاید علیه فلسطینیان، از آن به عنوان نظام وحشیانه و نقض آشکار حقوق بشر یاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس