عفو بین‌الملل رژیم اسرائیل را به آپارتاید علیه فلسطینیان متهم کرد

دبیرکل سازمان‌ عفو بین‌الملل اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را آپارتاید نظام‌مند خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اگنس کالامارد» دبیرکل سازمان‌ عفو بین‌الملل در نشست خبری امروز سه شنبه خود که با حضور مقامات دیگر نهادها در بیت المقدس شرقی برگزار شد، در مورد گزارش ۲۸۰ صفحه‌ای با عنوان «رژیم آپارتاید اسرائیل: تبعیض نژادی علیه فلسطینیان و جنایت علیه بشریت» توضیحاتی ارائه کرد.

کالامارد با تاکید بر اینکه این گزارش ابعاد واقعی رژیم آپارتاید اسرائیل را آشکار می کند، اذعان کرد: اسرائیل با فلسطینیان در غزه، کرانه باختری اشغالی وقدس شرقی و هر جایی که زندگی می کنند نژادی پرستانه رفتار کرده و آن ها و از حقوقشان محروم می‌ کند. اسرائیل مرتکب جنایت علیه بشریت شده و باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به آپارتاید آشکار این رژیم غاصب در تمام مناطق فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل سیاست‌ های تفکیک فضایی، سلب مالکیت و کوچ اجباری اعمال می‌کند. از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا به این مسئله رسیدگی کند.

دبیرکل سازمان‌ عفو بین‌الملل تاکید کرد که رژیمی که بر اساس قرار دادن میلیون‌ ها نفر در معرض ظلم و ستم نژادپرستانه نهادینه و نظام مند شده، به هیچ وجه قابل درک نیست.

«اگنس کالاما» در این باره اضافه کرد: هیچ جایگاهی برای رژیم آپارتاید در جهان وجود ندارد. کشورهایی که دوستی با اسرائیل را انتخاب کنند، خود را در سمت اشتباه تاریخ خواهند یافت.

او ضمن انتقاد از کشورهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، تأکید کرد: کشورهایی که به تامین سلاح برای اسرائیل ادامه داده و از آن در برابر پاسخگویی در سازمان ملل محافظت می‌کنند، نظم حقوقی بین‌المللی را تضعیف و سیستم آپارتاید را تقویت می‌کنند و موجب درد و رنج مردم فلسطین می شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس