موساد نمایه

اختلاف شدید در ساختار رهبری موساد باعث تشدید خانه تکانی در این سازمان اطلاعاتی ـ تروریستی شده است.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در گزارشی در این رابطه فاش کرد، ناکامی‌های عملیاتی از یک سو و اختلاف نظر با دیدی برنیاع رئیس موساد باعث شد تا فرمانده واحد قیساریه، یگان عملیات ویژه موساد از مقام خود استعفا کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: اختلاف نظر شدیدی بین برنیاع و فرمانده این یگان به دلیل عملکرد واحد تحت امرش به وجود آمد، اصلی‌ترین علت این اختلاف دشواری‌هایی است که یگان مذکور ادعا می کند اخیرا در جذب و به کارگیری ماموران جدید در نقاط مختلف جهان است که نقطه آغاز تنش بین دو طرف شد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت اسراییل با فروش گنبد آهنین به امارات

به نوشته شبکه خبری ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی این ناتوانی باعث بروز اختلاف بین برنیاع و این فرمانده شد و برنیاع به او خبر داد می‌خواهد تغییرات گسترده ای را در یگان تحت امرش ایجاد کند.

این فرمانده که با حرف "ب" معرفی شده حاضر به اجرای تغییرات ابلاغی برنیاع نشد و حتی در یکی از جلسات این دو باهم درگیر شدند به نحوی که رئیس موساد در پایان جلسه خطاب به فرمانده یگان و دستیارانش گفت: شما به باری برای سازمان تبدیل شدید و باید تغییر کنید.

بعد از این درگیری بود که ابتدا جانشین "ب" استعفای خود را تسلیم کرد و شماری از ماموران و اعضای یگان نیز همین کار را انجام دادند در این بین فرمانده یگان قیساریه هم استعفا کرده و درخواست بازنشستگی کرد.

منابع آگاه به این رسانه عبری زبان خبر دادند بعد از این کار راه برای برنیاع جهت انجام تغییرات بنیادین در یگان مذکور هموار شد و با چراغ سبز او فرمانده جدید قیساریه کار نوسازی واحد و جایگزینی عناصر فن آورانه را به جای عناصر انسانی آغاز کرده است.

به نوشته این پایگاه عبری زبان کار تغییرات از نوامبر سال گذشته آغاز شده بود و در آن زمان نیز اعلام شد ۳ نفر از مسئولین عالی رتبه موساد که در رتبه بندی نظامی ژنرال محسوب می‌شوند، نیز درخواست بازنشستگی کردند.

بعدا اعلام شده بود که این مسئولین عالی رتبه، رئیس بخش فن آوری، رئیس بخش جنگ علیه تروریسم و رئیس بخش معروف به "تقاطع" که بخش مرکزی به کارگیری و هدایت ماموران در داخل سازمان است، بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس