توطئه اطلاعاتی انگلیس علیه عراق/ نقش مخرب امارات در منطقه و عراق

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تأکید بر اطلاع هیئت هماهنگی شیعی از میزان خطرات خارجی علیه عراق، به توطئه اطلاعاتی انگلیس و نقش مخرب امارات در تحولات منطقه و عراق اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز عراق، شیخ «الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در کنفرانس ملی کُردهای فیلی (کردهای شیعه) برای بزرگداشت دومین سالگرد فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد، با بیان اینکه کُردهای فیلی مشکلات و رنج‌های زیادی دیده و هزینه‌های بسیاری را در عراق متحمل شده‌اند، گفت: یاد و خاطره فرماندهان شهید برای هر عراقی شرافتمند و هر انسان آزاده در جهان گرامی و عزیز است. اثری که فرماندهان پیروزی از خود بر جای گذاشتند، با تداوم روحیه مقاومت و مقابله با هر گونه انحراف ادامه خواهد یافت.

توطئه اطلاعاتی انگلیس علیه عراق/ نقش مخرب امارات در منطقه و عراق

وی ادامه داد: ملت‌های عراق و منطقه پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش در امن و امان زندگی می‌کنند. عراق و حشد شعبی بعد از شهادت حاج ابومهدی المهندس با قبل از آن تفاوت دارد. همه ما باید برای تکمیل راه فرماندهان پیروزی به مسئولیت خود عمل کنیم.

الخزعلی با تأکید بر اینکه برتری دادن منافع عمومی بر منافع شخصی به لحاظ شرعی و اخلاقی و در پیشگاه خداوند، اهل بیت و ملت ضروری است، افزود: هیئت هماهنگی شیعی به وضوح از خطرات طرحی که از خارج عراق برای آن برنامه ریزی می‌شود، آگاه است. طرح‌ها و برنامه‌هایی که خواهان بدی و شرارت برای عراق است، توطئه‌های اطلاعاتی است که انگلیس در پشت آن قرار دارد. همگان از نقش مخرب امارات در تحولات منطقه و به ویژه عراق اطلاع دارند. هیئت هماهنگی حتی اگر در پارلمان فراکسیون اکثریت باشد، با توجه به اطلاع از خطر توطئه خارجی علیه عراق، یکجانبه عمل نمی‌کند.

دبیرکل عصائب اهل الحق اظهار داشت: ما در خلوص نیت نیروهای سیاسی شیعی که روند سیاسی را تحریم کرده‌اند، شک نداریم. برخی‌ها به روش‌های متعدد تلاش می‌کنند بین طرف‌های داخلی فتنه انگیزی کنند. ما باید وحدت کلمه خود را حفظ کنیم و از متهم کردن یکدیگر که اقدامی حکیمانه نیست، اجتناب کنیم. ما در گذشته گفته‌ایم و باز هم تکرار می‌کنیم که موافق تشکیل دولت اکثریت ملی هستیم، البته که مخالفان نیز باید با شرط و شروط خود در مقابل آن حضور داشته باشند. هیئت هماهنگی دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا مشارکت کامل در دولت یا فعالیت به عنوان نیروی مخالف.

شیخ قیس الخزعلی با تأکید بر اینکه گروه‌های مقاومت عراق هیچ ارتباطی با حملات اخیر به منطقه سبز بغداد ندارند، فاش کرد: یکی از طرف‌های سیاسی که در مناصب جدید دولتی نیز جایگاه دارد، همچنان به رژیم صهیونیستی نفت می‌فروشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس