العامری

رئیس ائتلاف پارلمانی «الفتح» عراق از حمایت‌های ایران و حزب‌الله و مرجعیت دینی عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر و تشکر کرد و گفت که این حمایت‌ها محدود به سلاح و تجهیزات نظامی نبود.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد شکست داعش اعلام کرد که ملت و دولت عراق باید از «روز پیروزی در برابر داعش، برای ساختن عراق خالی از تروریسم و فساد استفاده کنند».

در این بیانیه آمده است: «ما امروز در آستانه پنجمین سالگرد پیروزی در برابر داعش با همه غرور و افتخار، علیه حضور منفور این گروه تروریستی که نزدیک بود سرزمین، شرافت و مقدسات ما را نابود کند، ایستاده‌ایم».

وی در ادامه از نقش بزرگ آیت الله سیستانی مرجع دینی عراق و فتوای تاریخی ایشان در جهاد کفایی و همچنین از ملت عراق که به این فتوا لبیک گفتند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: «حشد الشعبی و سایر دستگاه‌های امنیتی بر عهد خود وفاددار بودند تا آنکه عزّ و جلّ، پیروزی خود را بر دشمنانش مجاز فرمود».
العامری همچنین با اشاره به نقش مهم شهیدان ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم اعلام کرد که حمایت ایران و حزب‌الله از عراق فقط محدود به سلاح، تجهیزات و انتقال تجارب نبود، بلکه در سطح بالاتر به خون‌های پاک فرماندهان و مستشارانی که خونشان با خون برادران عراقی در هم آمیخت، ارتقا یافت.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بهترین نمونه از این اختلاط روحی و جسمی دانست و گفت که دولت و ملت عراق باید از این روز پیروزی برای ساختن عراقی یکپارچه و خالی از هرگونه فساد و تروریسم بهره جویند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    به نخست وزیرتون هم بگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس