اگر می‌خواهید آشپزخانه زیبایی داشته باشید لازم است بدانید اگرچه ممکن است کابینت، کف‌پوش، کاشی، لوازم‌خانگی و رنگ آشپزخانه را انتخاب کرده باشید اما زیبایی آشپزخانه بیشتر از آنکه به این موارد مرتبط باشد با نحوه چیدمان وسایل ارتباط دارد. بنابراین، قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید مهم است که در ابتدا برای نحوه چیدمان وسایل آشپزخانه فکر کنید. در این صورت می‌توانید بهترین بهره را از فضای آشپزخانه ببرید و از سوی دیگر، وسایل مناسبی را برای آشپزخانه انتخاب کنید. در ادامه با بهترین روش‌های چیدمان وسایل در آشپزخانه ازنظر طراحان داخلی آشنا می‌شوید.

بهترین چیدمان برای آشپزخانه، به گفته طراحان داخلی

فاصله بین وسایل اصلی را کاهش دهید

در هنگام چیدمان آشپزخانه مهم است که کارهای اصلی را در نظر بگیرید. این کارها شامل تهیه غذا، سرو غذا و تمیز کردن ظروف می‌شود. بنابراین، نباید اجاق‌گاز را با فاصله زیادی از سینک قرار دهید یا نباید یخچال را خیلی دور از اجاق‌گاز قرار دهید، زیرا این کار می‌تواند همه کارهایی که در آشپزخانه انجام می‌دهید را پیچیده کند.

از سوی دیگر، در این شرایط، نیازی نیست که چای ساز را نزدیک به وسایل دیگر بگذارید. اگر قصد خرید چای‌ساز دارید، چای ساز پارس خزر یکی از انواع چای‌ساز مناسب است که می‌توانید آن را از طریق خرید اینترنتی تهیه کنید. شما می‌توانید از این طریق، چای نوش و چای‌ساز شیشه ای را با قیمت مناسب و در رنگ های متنوع ازجمله رنگ مشکی خریداری کنید.

هرج‌ومرج را کاهش دهید

بهترین چیدمان برای آشپزخانه، به گفته طراحان داخلی

آشپزخانه معمولا پررفت‌وآمدترین منطقه در خانه محسوب می‌شود. بااین‌حال، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حرکت در آشپزخانه را آسان کنید. برای این کار مهم است که در ورودی آشپزخانه فضای خلوتی را ایجاد کنید تا از این طریق ورود به آشپزخانه آسان باشد. از سوی دیگر، به این نکته نیز توجه کنید که راه ورودی آشپزخانه با چیزهایی مثل در یخچال یا در اجاق‌گاز مسدود نشود.

مطمئن شوید که جزیره آشپزخانه خیلی دور یا خیلی نزدیک نباشد

جزیره آشپزخانه قسمتی است که بیشتر کارهای آماده‌سازی غذا در آنجا انجام می‌شود. اگر آشپزخانه شما دارای جزیره است لازم است به محل قرارگیری آن توجه زیادی داشته باشید. به این منظور مطمئن شوید که جزیره، جلوی وسایل اصلی ازجمله اجاق‌گاز، یخچال یا ماشین ظرفشویی را نمی‌گیرد. همچنین، مهم است فضایی را برای باز کردن در وسایل در نظر بگیرید. بااین‌حال، این بدین معنی نیست که جزیره باید خیلی دور از وسایل قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که فاصله جزیره از وسایل اصلی آشپزخانه در حد متعادل باشد.

ابتدا سینک را قرار دهید

بهترین چیدمان برای آشپزخانه، به گفته طراحان داخلی

بسیاری از طراحان داخلی، در هنگام چیدمان آشپزخانه، ابتدا سینک را قرار می‌دهند و سپس بر اساس آن، سایر قسمت‌های آشپزخانه را مشخص می‌کنند. اگرچه علت این مسئله احتمالا این است که در گذشته، مردم زمان زیادی را صرف ظرف شستن می‌کردند اما بااین‌وجود، این اصل، همچنان یکی از قوانین خوب در طراحی داخلی است.

اجاق‌گاز و یخچال برای تهیه غذا بسیار حیاتی هستند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که همچنان، سینک قسمتی از آشپزخانه است که بیشترین زمان را در کنار آن می‌ایستیم. به این فکر کنید که سینک ظرفشویی را در جایی قرار دهید که در آنجا پنجره یا نمایی به یکی از اتاق‌ها وجود داشته باشد. جزیره آشپزخانه نیز مکانی عالی برای قرار دادن سینک است. همچنین اگر به راهنمایی برای خرید سینک آشپزخانه دارید به این لینک مراجعه کنید.

همیشه اجاق‌گاز را در کنار دیوار بیرونی قرار دهید

اجاق‌گاز را در کنار دیواری قرار دهید که در سمت بیرون خانه قرار دارد. بنابراین، اجاق‌گاز را نباید بر روی جزیره یا در کنار دیوار داخلی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که نصب سیستم تهویه آسان‌تر و حتی کم‌هزینه‌تر شود.

استفاده از فضای عمودی را به یاد داشته باشید

به‌جای اینکه تمام انرژی خود را متمرکز بر ایجاد فضای کافی در کابینت‌ها و کشوها کنید، کمی از این انرژی را صرف استفاده از فضای عمودی آشپزخانه کنید. قفسه‌های دیواری، راهی بسیار عالی برای ذخیره کردن وسایل کوچک، ظروف چینی اضافه، لوازم جانبی پخت‌وپز و غیره هستند. از سوی دیگر، استفاده از قفسه‌های باز، قلاب‌های دیواری و فضای بالای کابینت‌ها نه‌تنها راحت است، بلکه اگر با مواد اولیه خوبی ساخته شده باشند می‌توانند به زیبایی آشپزخانه نیز اضافه کنند.

برای مثال، می‌توانید آبمیوه‌گیری را بر بالای کابینت‌ها قرار دهید. بااین‌حال، اگر هنوز آبمیوه‌گیری تهیه نکرده‌اید، لازم است بدانید آبمیوه گیری بوش یکی از بهترین آبمیوه‌گیری‌ها محسوب می‌شود که در مدل‌های چهارکاره و تک کاره به فروش می‌رسد. قیمت خرید آبمیوه گیری های بوش نیز بر اساس مدل آن متفاوت است.

فضای آشپزخانه را طراحی کنید و آن را به‌صورت سه‌بعدی مجسم کنید

مهم نیست که چقدر برای طراحی، اندازه‌گیری و تجسم آشپزخانه وقت صرف می‌کنید، تا زمانی که به‌صورت سه‌بعدی، آشپزخانه را طراحی نکنید نمی‌توانید کاملا پیش‌بینی کنید که آشپزخانه چگونه خواهد شد. با این کار می‌توانید اشتباهات پرهزینه و ایرادهای اصلاح‌نشدنی را تشخیص دهید و درنتیجه از وقوع آن‌ها پیشگیری کنید. بنابراین، طرح آشپزخانه را بکشید، سپس وسایل، تزئینات و کابینت‌ها را به آن اضافه کنید و فورا آشپزخانه خود را به‌صورت سه‌بعدی ببینید.

درنهایت، با توجه به کاربردهای بسیار زیاد آشپزخانه، این قسمت از خانه بیشترین اهمیت را در میان بخش‌های خانه دارد. بنابراین، مهم است تا جایی که می‌توانید از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. برای این منظور استفاده از توصیه‌های متخصصان طراحی داخلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. به‌این‌ترتیب، اگر می‌خواهید بهترین چیدمان را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید نکاتی که در این مقاله مطرح شد را در هنگام طراحی آشپزخانه به یاد داشته باشید و به آن‌ها عمل کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس