استان مارب.jpg

خبرها درباره عقب نشینی عناصر العمالقه از مناطق تازه اشغال شده در استان های شبوه و مارب در حالی منتشر شده که یگان موشکی یمن مواضع مزدوران امارات را در بخش «عسیلان» هدف قرار داده است.

سرویس جهان مشرق؛ روز جمعه هشتم بهمن ماه برخی رسانه ها از عقب نشینی عناصر مزدور اماراتی موسوم به گروه «العمالقه» از مناطق تازه اشغال شده در بخش های جنوب غرب و غرب استان شبوه (عسیلان، بیحان و عین) و جنوب استان مارب (بخش حریب) خبر دادند.

این رسانه ها دلیل عقب نشینی عناصر العمالقه را انجام دو عملیات ویژه و موفق یگان های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق  امارات دانستند و اعلام کردند آل نهیان برای توقف حملات این تصمیم را اتخاذ کرده چرا که از ادامه واکنش قاطع صنعاء هراس دارد.

در شروع هفته جدید خبرها در خصوص تخلیه مناطق اشغالی از عناصر العمالقه در حالی منتشر شده که برخی شواهد میدانی نشان می دهد اماراتی ها تصمیمی برای عقب نشینی ندارند یا حداقل به طور کامل از محورهای تازه تصرف شده خارج نشده اند.

عملیات جدید یگان موشکی نیروهای مسلج یمن علیه مواضع مزدوران اماراتی در عمق بخش «عسیلان» در جنوب غرب استان شبوه یکی از همین شواهد میدانی محسوب می شود که بیانگر تغییر نکردن خطوط در جبهه نبرد است.

 از سویی دیگر، سفیر یمن در کشورمان هم عقب‌ نشینی عناصر مزدور اماراتی از مناطق تازه اشغال شده و محورهای درگیری در استان‌های شبوه و مارب را رد کرده و گفته در میدان و زمین هیچ تغییری صورت نگرفته است.

گمانه زنی ها و گزارش های تایید نشده درباره انجام عملیات سوم یگان های موشکی و پهپادی یمن در عمق خاک امارات هم موردی دیگری است که می تواند نتیجه تغییر نکردن تحولات میدانی در استان های شبوه و مارب باشد.

در روزهای آینده روند تحولات میدانی در استان شبوه و مارب و همچنین درست بودن یا نبودن خبر عقب نشینی عناصر العمالقه مشخص می شود اما باید توجه داشت مزدوران امارات تا روز جمعه هشتم بهمن ماه حدود ۷۰ دصد از بخش عین، ۶۰ درصد از بخش بیحان را به همراه بخش «عسیلان» در اشغال داشتند و همچنین توانستند به پیشروی ها در استان مارب ادامه دهند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن؛ آیا امارات از مناطق تازه اشغال شده «شبوه و مارب» عقب نشینی کرده است؟ + نقشه میدانی

به گفته یک منبع میدانی آگاه، مزدوران اماراتی در جریان عملیات روز جمعه، روستاهای «الشرق، اراک، الحدرون و حیرور» از توابع منطقه «الجفره» را در غرب بخش «حریب» به اشغال درآوردند و خود را به مرزهای بخش «العبدیه» نزدیک تر کردند.

به گفته این منبع میدانی، درگیری ها در حومه مناطق «الخشبه، الرف، الیحموم، یعره، نجد عباد» جریان داشت و اگر عناصر العمالقه به پیشروی ها از روستای «حیرور» به سمت محور جنوب (منطقه نجد عباد) ادامه می دادند وارد بخش العبدیه می شدند.

البته عناصر العمالقه در محور شمال غربی بخش حریب دو مرتبه به سمت منطقه «عقبه ملعاء» در نزدیکی مرز بخش «الجوبه» هجوم آوردند اما با واکنش قاطع و به موقع رزمندگان یمنی با شکست سنگینی مواجه شدند و ناکام ماندند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی خطوط دفاعی قوی در این محور ایجاد کردند و با کمین های دقیق هم مزدوران اماراتی را در باتلاق فرو بردند و همین مسئله باعث شد آنان پیشروی به سمت بخش الجوبه را از دستور کار خارج و بر روی بخش «العبدیه» تمرکز کنند.

به گزارش مشرق، دهها تن از عناصر گروه العملاقه از جمله چند سرکرده ارشد میدانی به نام های «یحیی ابوعشه المرادی از فرماندهان تیپ ۱۴۳، محمد ناصر الشنواح المرادی فرمانده منطقه سوم نظامی، ابراهیم الحرملی از فرماندهان منطقه سوم نظامی و ...» در جریان درگیری های منتهی یه روز جمعه هشتم بهمن ماه کشته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • وهاب IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    7 1
    انشالله ازادی حجاز به دست مجاهدین یمنی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 1
    چرا موشک نمیزنن؟
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 1
    یا قاصم الجبارین
  • ماحسون IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    ایران باید یه جوری سلاح سنگین ونیمه سنگین و اسلحه های تک تیرانداز قوی که در اختیار داره به یمن بفرسته،ایران اگه شده از دریا هم به یمن کمک میفرسته،ولی سومین حمله موشک وپهبادهای یمن دور از انتطار نیست که امارات نصف سرمایه داران خارجیش رو انشاهٔ الله از دست بده، خدای متعال،پیامبر،امامین معصوم به برادری میان مسلمانان تأکید کرده،به گمانم اینا مسلمان نیستن وباید ایران به صورت نیابتی امارات رو به شهر جنگ زده ای تبدیل کنه،از طرفی عرعرستان راحت تره ایران نیابتی اونارو سرجاشون بشونه خفه خون بگیرن
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    از وقتی ایرلو به شهادت رسید، ائتلاف مفار تونساه پیشروی کنه.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج -- (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • مهدی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    ورود آل ترامپ و آل نحس به جنگ یمن و شهادت رهبر حوثی ها، احتمالا باعث ورود سپاه به این جنگ با اذن رهبری شود و...الله اعلم
  • ن.و IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    هرهواپیمایی که از اسرائیل به امارات میاد باید رصدشده با پهپاد یا موشک شکاربشه تادیگه ازاین غلطا نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس