کد خبر 1331252
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
چگونه می‌توان سرفه خشک بیماری کووید۱۹ را درمان کرد؟

متخصصان معتقدند که هیدراته نگه‌داشتن بدن، تقویت سیستم ایمنی با مصرف غذاها و مکمل‌های مغذی ازجمله روش‌های طبیعی برای درمان سرفه است.

به گزارش مشرق، شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا موجب بروز نوع خفیف بیماری کووید ۱۹ می‌شود و معمولاً خطر جدی برای افراد به همراه نخواهد داشت؛ البته در صورتی که علائم این گونه از ویروس کرونا به موقع درمان نشود، ممکن است خطر بروز مشکلات تنفسی افزایش پیدا کند. معمولاً افراد مبتلا به گونه اومیکرون علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله تب، سرفه، آبریزش بینی و بدن درد را تجربه می‌کنند که توصیه شده است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز این نوع بیماری رعایت شود.

نشانه رایج گونه‌های ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است که می‌تواند باعث بروز علائم خفیف تا متوسط شود؛ در موارد خاص ممکن است افراد به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند، در بیمارستان بستری شوند یا جان خود را از دست بدهند. ازآنجاکه گونه اومیکرون ویروس کرونا دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است موجب بروز علائمی مانند خارش گلو، گلو درد و سرفه شود. سرفه خشک یکی از علائم رایج ویروس کرونا است. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران علامت‌دار سرفه خشک را به عنوان یکی از نشانه‌های اولیه بیماری کووید ۱۹ تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توان سرفه خشک بیماری کووید ۱۹ را درمان کرد؟

به گفته متخصصان، سرفه نوعی واکنش طبیعی دفاعی بدن برای از بین بردن هرگونه محرک مانند مخاط، گرد و غبار، دود یا آلرژن است. سرفه خشک و مداوم ناشی از بیماری کووید ۱۹ را می‌توان با استفاده از غرغره کردن آب نمک و مصرف داروهای ضدحساسیت که توسط پزشکان تجویز می‌شود، تسکین داد. علاوه بر این، هیدراته نگه داشتن بدن، تقویت سیستم ایمنی با مصرف غذاها و مکمل‌های مغذی، ازجمله روش‌های طبیعی برای درمان سرفه است. در بعضی موارد نیز پزشکان برای درمان سرفه خشک داروهای ضداحتقان را تجویز می‌کنند.

آیا برای درمان سرفه ناشی از بیماری کووید ۱۹ می‌توان آنتی‌بیوتیک مصرف کرد؟

کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است؛ آنتی‌بیوتیک‌ها نیز هیچ تأثیری بر عفونت‌های ویروسی ندارند و فقط به بهبود عفونت باکتریایی ثانویه کمک می‌کنند. بنابراین متخصصان برای درمان علائم بیماری کووید ۱۹ مصرف آنتی‌بیوتیک را تجویز نمی‌کنند؛ زیرا مصرف آنتی‌بیوتیک در شرایط غیرضروری باعث بروز مشکلاتی مانند سرگیجه، استفراغ، عفونت‌های قارچی و در موارد شدیدتر باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و مشکلات تنفسی می‌شود.

آیا خوددرمانی به بهبود علائم بیماری کووید ۱۹ کمک می‌کند؟

خوددرمانی و مصرف دارو بدون مشورت پزشک، نه تنها موجب بروز آسیب به ریه افراد می‌شود، بلکه خطر بروز عفونت‌های شدید دستگاه تنفسی را افزایش می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) هشدار داده است که افراد نباید بدون مشورت با پزشک داروی خاصی مصرف کنند یا سی‌تی‌اسکن انجام دهند. علاوه بر این، متخصصان اعلام کرده‌اند که مصرف استروئیدها در بیماری‌های خفیف توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است موجب بروز علائم شدیدتر شود.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس