کد خبر 1330995
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
پوتین بر مشارکت راهبردی با کوبا تاکید کرد

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با «میگل دیاز-کانل» همتای کوبایی خود، بر تحکیم مشارکت راهبردی مسکو و هاوانا تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین و کانل روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی، بطور مشروح در مورد موضوع همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و در عرصه سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.  

رییس جمهوری کوبا از پوتین بخاطر ارائه کمک های انسانی به کشورش ازجمله در مبارزه با کووید-۱۹ قدردانی کرد.  

دو طرف همچنین درباره  هماهنگی اقدام های دو کشور در عرصه بین المللی مطابق با اصول مشارکت راهبردی و دوستی و تفاهم متقابل گفت وگو کردند.   

روسای جمهوری روسیه و کوبا بر عزم خود برای همکاری نزدیک به منظور تقویت روابط دوجانبه تاکید کرده و توافق کردند که به تماس ها در سطوح مختلف ادامه دهند.  

 کوبا شریک مهم روسیه در آمریکای لاتین است و از دوره اتحاد جماهیر شوروی با مسکو روابط حسنه دارد.

در هفته های اخیر زمزمه هایی از روسیه مبنی بر امکان استقرار پایگاه نظامی روسی در کوبا و ونزوئلا در پاسخ به توسعه طلبی ها و اقدامات خصمانه ضدروسی واشنگتن به گوش می رسد که مقامهای آمریکایی را به هراس انداخته است.  

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه ۲۱ ماه آوریل (روز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰) طی تماس تلفنی ضمن تبریک به همتای کوبایی خود «میگل دیاز-کانل» به مناسبت انتصاب وی به رهبری حزب کمونیست کوبا، برای تقویت روابط راهبردی و همکاری‌های دوجانبه در «همه زمینه‌ها» ابراز امیدواری کرد.

براساس اعلام کاخ کرملین، ‌سران مسکو- هاوانا طی تماس تلفنی ضمن تاکید بر تقویت روابط راهبردی  و همکاری های مشترک در مبارزه علیه کووید۱۹، توافق کردند که مناسبات دو کشور در زمینه های گوناگون سیاسی، تجاری و اقتصادی تقویت شود.

رییس جمهوری روسیه با ابراز تبریک به همتای کوبایی خود به مناسبت انتصاب وی به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا و سالروز تولدش، گفت: تصمیم کنگره هشتم این حزب، نشانگر «اعتبار سیاسی پررنگ» دیاز کانل و به رسمیت شناختن دستاوردهای قبلی وی برای کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    ماجرای خلیج خوک ها. زمان برژنف و فیدل کاسترو با آمریکای زمان گندی ممکنه تکراربشه
  • علی ولی خداست .عبا دالله AE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    هزکس با طناب پوتین به چاه برود بر نخواهد گشت مرگ بر امریکا او میهمان دعوت می کند با بی اعتنایی با میهان رفتار می کند میهمان هم نمی داند که باید از در وارد نشود برگردد تا عزت یک ملت حفظ شود وای بر ما مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس