آمریکا هشت مقام عالی رتبه کوبایی را تحریم کرد

آمریکا اعلام کرد که محدودیت ویزا را برای هشت مقام کوبایی عالی رتبه اعمال و این مقامات مسئول را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه محدودیت‌هایی را در صدور ویزا برای هشت مقام کوبایی اعمال کرد.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده در پاسخ به تلاش‌های دولت کوبا برای سلب آزادی و حقوق کوبایی‌ها از طریق ادامه ارعاب، حبس ناعادلانه و احکام شدید، اقداماتی را برای اعمال محدودیت‌های ویزا انجام داد.»

وزیرخارجه آمریکا نام این مقامات را مشخص نکرد، اما گفت که همه این مقامات و مسئولان با بازداشت، صدور حکم و زندانی شدن معترضان کوبایی مرتبط هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد که تقریباً ۶۰۰ معترض در کوبا پس از اعتراضات ۱۱ جولای همچنان در زندان به سر می‌برند.

در ۳۰ نوامبر، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، محدودیت‌های صدور روادید را علیه ۹ مقام عالی رتبه کوبایی اعمال کرده بود. مجموعه‌های قبلی تحریم‌ها علیه اعضای آژانس‌های امنیتی و پلیس کوبا اعمال شده بود.

در ۱۱ ژوئیه، کوبا با اعتراضاتی روبرو شد که در چندین شهر همراه با خرابکاری مغازه‌ها و مکان‌های عمومی دیگر بود. رئیس جمهور کوبا، «میگل دیاز کانل» خرابکاری در این اعتراضات را محکوم کرد و وعده رسیدگی به خواسته‌های معترضان را داد.

اولین تحریم‌های آمریکا علیه کوبا در دهه ۱۹۶۰ اعمال شد و اقدامات محدودکننده سال‌های بعد تا حد یک ساختار تحریم تمام عیار علیه کوبا تشدید و با قطع روابط دیپلماتیک همراه شد. در سال ۱۹۸۲، کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا قرار گرفت. با این حال در سال ۲۰۱۴، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور وقت و «رائول کاسترو»، همتای کوبایی‌اش، قصد خود را برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک اعلام کردند و به عنوان بخشی از این رویداد، اوباما برخی از تحریم‌ها علیه کوبا را لغو کرد.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، تعدادی از محدودیت‌ها علیه کوبا بازگردانده شد و تحریم تجاری تشدید شد. بایدن هم که متعهد شده بود در سیاست آمریکا در قبال کوبا تجدید نظر کند، بسته‌های تحریمی را طولانی کرد و در سپتامبر سال گذشته تحریم تجاری را برای یک سال دیگر تمدید نمود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس