کد خبر 1330147
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
طرح جدید پلیس راهور برای کروکی تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرط اجرایی شدن کروکی الکترونیکی در کشور را اجرایی شدن توافقات پلیس با بیمه نامه مرکزی دانست و از حذف بیمه نامه‌های کاغذی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار کمال هادیانفر با اشاره به موضوع هوشمندسازی در ناجا اظهار داشت: هوشمندسازی در دستور کار پلیس راهور همچنان باقی است. اتفاقات خوبی هم در بخش‌های مختلف این پلیس تخصصی در زمینه هوشمندسازی رخ داده و استفاده از دست‌افزارهای سپهر را می‌توان نمونه‌ای از این هوشمندسازی در راهور دانست.

۹ هزار دست افزار ایرانی سپهر در دستان افسران راهور

وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰۰ دست‌افزار ایرانی سپهر در دست افسران راهور است که می‌توانند با اطلاعات کامل از خودرو و مالک خودرو، فرد را اعمال قانون کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کل کشور افزود: به وسیله این دست‌افزارها می‌توان اطلاعات دارنده گواهینامه، اطلاعات وسیله نقلیه، داشتن یا نداشتن معاینه فنی و حتی بیمه‌نامه‌ها را چک کرد.

هادیانفر اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات اثربخش در حوزه هوشمندسازی این بود که از بیمه‌ها خواستیم برگه کاغذی بیمه‌نامه صادر نکنند و فقط داده‌ها را به پلیس راهور ارسال کنند. آنها برگه‌های کاغذی را حذف و داده‌ها را برای ما ارسال کردند که افسر ما هم می‌تواند این داده‌ها را در دست‌افزارها مشاهده کند.

به گفته وی، اطلاعات خودروهای سرقتی، تحت تعقیب و حتی خودروهای توقیفی در دست‌افزارهای سپهر قابل رؤیت است.

اجرای پایلوت طرح کروکی الکترونیک در قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کل کشور با اشاره به اجرای طرح کروکی الکترونیک گفت: این طرح ۸ ماه است که به صورت پایلوت در استان قم عملیاتی شده و روز به روز هم اشکالاتش برطرف می‌شود و اکنون به یک پایداری خوبی رسیده است.

وی گفت: اگر توافقاتی که با بیمه مرکزی داشتیم، سریع‌تر عملیاتی شود می‌توان کل کشور را زیر کروکی الکترونیک برد و کروکی‌های کاغذی را حذف کرد.

هادیانفر با اشاره به مزایای استفاده از کروکی الکترونیک گفت: کروکی الکترونیک اطلاعات زیادی از صحنه تصادف، علل تصادف، عامل تصادف، شرایط جوی، ایمنی وسیله نقلیه و حتی شرایط جاده به پلیس، خودروساز، وزارت راه و شهرداری‌ها ارائه می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس