Terminator 7 چگونه می‌تواند این فرنچایز را احیا کند؟

فیلم «ترمیناتور ۷ » باید راه و روش هالیوین را برای ریبوت مجموعه خود در پیش بگیرد تا بتواند از پس مشکلات بربیاید.

به گزارش مشرق، مجموعه فیلم ترمیناتور Terminator متاسفانه طی چند شماره اخیر خود در باتلاقی از مشکلات فرو رفته که توانایی نجات خود را از دست داده است. به همین دلیل اگر که قرار باشد روزی Terminator ۷ ساخته شود، باید همانند ریبوت Halloween در سال ۲۰۱۸ عمل کند.

نخستین بار در سال ۱۹۸۴ بود که فرنچایز ترمیناتور کار خود را آغاز کرد و با استقبال تماشاگران و منتقدین روبرو شد. فیلمی هیجانی با شخصیت منفی بیاد ماندنی که البته از شماره سوم به بعد با افت بسیار شدیدی روبرو شد.

در سال ۱۹۹۰ شاهد دنباله ترمیناتور به نام Terminator ۲: Judgement Day بودیم که حتی پا را فراتر گذاشت و هنوز هم به عنوان بهترین فیلم این فرنچایز و یکی از بهترین آثار تخیلی و هیجانی تاریخ در سینما شناخته می‌شود.

با فیلم سوم و Terminator ۳: Rise of the Machines مشاهده کردیم که سارا کانر از این مجموعه کنار گذاشته شد و این فرنچایز دچار یک سراشیبی تندی شد که هنوز هم نتوانسته خود را نجات دهد و طرفداران خود را از دست داده است.

این اتفاق برای یک فرنچایز دیگر نیز رخ داده بود و آن Halloween نام داشت. مجموعه فیلمی که همانند ترمیناتور با تغییر فرمول مجموعه و دنباله‌های بی‌ارزش دچار افت وحشتناکی شد. با این حال در سال ۲۰۱۸ این فرنچایز توسط دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) ریبوت شد و تمامی نسخه‌ها به جز فیلم اول نادیده گرفته شدند.

مشکلی که Terminator از آن رنج می‌برد، وجود خط‌های زمانی متعدد است که باعث شده بینندگان نتوانند با نسخه‌های جدید ارتباط برقرار کنند. اتفاقی که برای فرنچایز هالووین نیز رخ داد و داستان اوریجینال مایکل مایرز از هم پاشید و سرانجام در سال ۲۰۱۸ بالاخره ما شاهد دنباله واقعی فیلم سال ۱۹۷۸ بودیم که باعث نجات این مجموعه شد.

اگر روزی Terminator ۷ ساخته شود، باید از این رویه تبعیت کند و به طرزی درست از جایی شروع شود که دو فیلم اول پایان یافته بودند. در این مقاله مسائلی را بررسی خواهیم کرد که می‌تواند شرایط دو فرنچایز Halloween و Terminator را به یکدیگر مرتبط سازد.

چرا ریبوت سال ۲۰۱۸ فیلم Halloween موفقیت آمیز بود

«ترمیناتور ۷ »چگونه می‌تواند این مجموعه را احیا کند؟

فیلمی که سال ۲۰۱۸ توسط دیوید گوردون ساخته شد، دنباله‌های عجیب، پیچیده و بی‌ارزش این فرنچایز را نادیده گرفت و دقیقاً از جایی شروع شد که فیلم نخست در سال ۱۹۷۸ پایان یافته بود. این مسئله باعث شد تا سازندگان این فرصت را پیدا کنند که رویه ترسناک از دست رفته این مجموعه را بازگردانند.

روایت داستانی بی‌رحمانه و در عین حال ساده که بینندگان را دچار اشتباه نمی‌کرد و تعلیق، وحشت و غم نمادین این سری را پس از سال‌ها به سینما برگرداند.

چرا ریبوت‌های Terminator با شکست مواجه شدند

«ترمیناتور ۷ »چگونه می‌تواند این مجموعه را احیا کند؟

از Salvation گرفته تا Genisys و Dark Fate، همگی داستان این فرنچایز را بیش از حد پیچیده کرده و همین قضیه باعث تکرار شده و جذابیتی برای بینندگان تازه وارد یا قدیمی این مجموعه نداشته است.

به عنوان مثال ما در سکانس آغازین Terminator: Dark Fate مشاهده کردیم جان کانری که در نسخه دوم به سختی نجات پیدا کرده بود، خیلی راحت کشته می‌شود. در Genisys شاهد کشته شدن کانر بالغی بودیم که خیلی ناگهانی خود به یک ترمیناتور تبدیل می‌شود و در Salvation نیز باز هم دیدیم که داستان به جایی ختم شد که او کشته شد.

تمامی این اتفاقات باعث می‌شود که بینندگان دیگر دچار هیچ احساس خاصی نشوند و این شتاب زدگی، جذابیت روایی داستان را از بین برده است. اتفاقی که طی نسخه‌های قبلی جواب نگرفته بود، باز هم در صحنه آغازین Dark Fate تکرار شد و به هیچ نتیجه مثبتی ختم نشد.

همین قضیه باعث شده تا بازگرداندن جان کانر برای فیلم Terminator ۷ امری بیهوده و دیر باشد و این ثابت می‌کند که مجموعه به حدی از فرمول موفق دو فیلم اول فاصله گرفته که پس از چندین نسخه، این فرنچایز به یک پیچیدگی دچار شود که راه بازگشتی نداشته باشد.

فیلم اول و دوم ترمیناتور حکم اثری هیجانی همانند Mad Max را داشتند که در تلاش بود تا از یک آخرزمان جلوگیری کند. این فرمول در Terminator: Salvation تبدیل به یک نبرد جنگی در آینده شد، در Genisys با خط زمانی جدیدی جایگزین شد و در نهایت Dark Fate وارد این مجموعه شد که همه چیز را تیره و تاریک کرد.

این دنباله‌ها، جذابیت اصلی این سری که شامل مبارزه سارا، جان و T-۸۰۰ برای بقا و جلوگیری از آخرزمان بودند را نادیده گرفت و باعث افت این فرنچایز شدند.

ترمیناتور به رویکردی همانند Halloween نیاز دارد

«ترمیناتور ۷ »چگونه می‌تواند این مجموعه را احیا کند؟

اگر راهی وجود داشته باشد که بتواند باعث نجات فرنچایز Terminator شود، باید از رویکرد Halloween الهام گرفته شود.

به همین منظور، نسخه جدید باید از تمامی خطوط داستانی بیهوده و اضافی دوری کرده و مستقیماً به سراغ Terminator سال ۱۹۸۴ رفته و داستان شروری را روایت کند که به هر قیمتی به دنبال شکار قهرمان‌های داستان خواهد بود. خوشبختانه چنین ایده‌ای حکم یک اثر اسلشر را برای ریبوت هر دو فرنچایز Halloween و Terminator خواهد داشت ، با این تفاوت که ترمیناتور، از طرح قدرتمندی برای حفظ هویت خود بهره می‌برد.

چگونه Terminator ۷ باید از Halloween سال ۲۰۱۸ متمایز جلوه کند

«ترمیناتور ۷ »چگونه می‌تواند این مجموعه را احیا کند؟

برخلاف ریبوت سال ۲۰۱۸ فیلم Halloween، ترمیناتور شاید نیازی به نادیده گرفتن تمامی وقایع بعد از فیلم نخست را نداشته باشد.

با این تفاوت که نباید وقایع Terminator ۲: Judgement Day حذف شود، زیرا به اعتقاد افراد بسیاری، این نسخه دوم است که اوج این فرنچایز محسوب می‌شود. بدین ترتیب، T-۸۰۰ و T-۱۰۰۰ می‌توانند در نسخه جدید بازگردانده شوند و Rev-۹ و T-X که چندان اهمیتی نداشتند، از مجموعه برای همیشه حذف شوند.

فیلم Terminator ۷ می‌تواند با پایبندی به یک خط زمانی سرراست، تمامی پیچیدگی‌های دنباله‌های ضعیف سری را نادیده گرفته و پس از سال‌ها همانند کاری که هالووین سال ۲۰۱۸ انجام داد، با قدرت مجموعه خود را به سینما بازگرداند.

منبع: گیمفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس