آمار عجیب بیمارستان‌های ناایمن و درمعرض خطر تهران  | برج‌هایی که راه فرار از حوادث را ندارند

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: ۹۴۷ برج ناایمن بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم و ۱۵۰ بیمارستان نیز در شرایط ناایمن به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، کامران عبدولی در برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما در خصوص ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: متأسفانه زمانی به پلاسکو رسیدم که ساختمان ریخته بود و از شهدای عزیز این حادثه یاد می‌کنیم.

وی افزود: ساختمان جدید پلاسکو را دو روز پیش بازدید کردیم ضوابط را اجرا کردند اما همچنان این ساختمان در مرحله بازدید است و به زودی افتتاح می‌شود.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی تصریح کرد: ۱۷ اردیبهشت سال ۹۲ نقطه عطفی در ایمن سازی ساختمان‌های جدید شکل گرفت و دستورالعمل‌ها را در زمان طراحی نقشه‌ها سازندگان دریافت می‌کنند. مشکل عمده ما در ساختمان‌های موجود است این ساختمان‌ها قدیمی و قبل از ضوابط ساخته شده‌اند و یک میلیون ساختمان پارسل ساختمان قدیمی داریم که بحث ایمن سازی پایینی دارند.

عبدولی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در طرح‌هایی همچون پلاک ایمن به دستورالعمل‌ها اقدام کرده اما اثربخشی زیادی نداشته زیرا در این بخش ضعف قوانین و هزینه‌ها داریم. متأسفانه حریق‌های ما روزانه در حال بیشتر شدن است و این دلیلش تغییرات نوع زندگی و مبلمان‌ها است.

او اضافه کرد: مهمترین فاکتور در ساختمان‌ها در دنیا این است که راه خروج برای افراد وجود داشته باشد و همه به پلکان آتش نشانی دسترسی داشته باشند. ما در هر طبقه باید این فضا را داشته باشیم و خارج از این، سیستم اطفای حریق و هشدار باید وجود داشته باشد و در عین حال ساختمان باید سیستم حفاظتی داشته باشد.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی تصریح کرد: ۹۴۷ برج بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم که ایمن نیستند این ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در نجات افراد ما را دچار چالش می‌کنند.

عبدولی بیان کرد: آتش نشانی برای این ساختمان‌ها برنامه‌های ویژه ای دارد و برای این ساختمان‌ها اخطار و دستورالعمل دادیم اما روند کند است. پیگیری برعهده مالک و شهرداری است اما قانون این بخش سال ۱۳۳۵ نوشته شده که در آن اشاره شده اگر کسی این کار را نکرد شهرداری این اقدام را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ما فقط می‌توانیم تذکر دهیم و مالکین هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تا زمانی که مالک پای کار نباشد ما حتی نمی‌توانیم وارد ساختمان‌ها شویم.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی یا اداری از سال ۹۰ تاییدیه گرفتند و در آنها هیچ اتفاقی رخ نیفتاده است. ما نگران ساختمان‌های عموم، تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز درمان و مدارس هستیم. ۲۸۹۶ ساختمان مدرسه و مراکز آموزشی ناایمن داریم که شامل مهد کودک‌ها نیز می‌شود و ساختمان قدیمی را به مهدکودک تبدیل می‌کنند و متأسفانه بسیاری از مربیان به اصول ایمنی آشنا نیستند.

عبدولی خاطرنشان کرد: در ساختمان‌هایی که به آن اشاره کردم اگر حریق رخ دهد دود به پلکان‌ها می‌رود و نباید پلکان‌ها را به بالا بروند. اخیراً در ساختمان‌ها سیستم پایش مستمر راه اندازی شده که به سیستم اعلام حریق ساختمان متصل است و اگر حریقی اتفاق بیفتد بدون فوت وقت در محل حاضر می‌شویم.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: بیشترین حریق‌های ما در ساختمان‌های زیر ۶ طبقه است. در بیمارستان‌ها نیز با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم. ۷۰۲ مرکز درمانی و کلینیک را بازدید کردیم و پرونده آنها تشکیل شده اما ۱۵۰ بیمارستان داریم که وضعیت ناایمن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    اینجا ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس