شاید روسیه از طریق بلاروس به اوکراین حمله نظامی کند

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید روسیه ممکن است از بلاروس به اوکراین حمله کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه مسکو گفت: رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس ممکن است به روسیه اجازه دهد از شمال به اوکراین حمله کند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به تحرکات نیروهای روسیه به سمت بلاروس، که ظاهراً تحت عنوان تمرینات نظامی مشترک صورت می‌گیرد، نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید:

انگلیس نارنجک‌اندازهای ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با هشدار نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین از طریق بلاروس گفت: «زمان بندی قابل توجه است و البته این نگرانی را ایجاد می‌کند که روسیه قصد دارد نیروهای خود را در بلاروس تحت پوشش رزمایش‌های نظامی مشترک مستقر کند تا به طور بالقوه به اوکراین از شمال حمله کند. من معتقدم که همدستی بلاروس در چنین حمله‌ای کاملاً غیرقابل قبول است.»

وی خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی نگران هستند که پیش نویس اصلاحات قانون اساسی بلاروس برای میزبانی از سلاح‌های متعارف و هسته‌ای روسیه باشد. او در این ارتباط نیز گفت: «تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی شامل شرایطی است که می‌تواند راه را برای روسیه جهت استقرار نیروهای نظامی در خاک بلاروس هموار کند. این پیش‌نویس تغییرات قانون اساسی ممکن است نشان‌دهنده برنامه‌های بلاروس برای اجازه دادن به نیروهای متعارف و هسته‌ای روسیه در قلمرو این کشور باشد.»

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها، اشاره کرد و گفت که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس