کد خبر 1327066
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
پلیس

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: طرح‌های نامحسوس شدت بیشتری به خود گرفته و در یک ماه اخیر با ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف برخورد شده است، این خودروها سرعت بالا داشته و یا حرکات نمایشی انجام داده اند.

به گزارش مشرق، سردار محمد حسین حمیدی، صبح شنبه در نشست خبری، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات پلیس راهور پایتخت پرداخت.

وی با عنوان این مطلب که طرح‌های نامحسوس شدت بیشتری به خود گرفته است، اظهار داشت: در یک ماه اخیر با ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف برخورد شده است.

حمیدی ادامه داد: خودروهای متخلف، سرعت بالا داشته و یا حرکات نمایشی انجام داده اند.

وی با عنوان این مطلب که ترافیک تهران در سال گذشته به دلیل کرونا کاهش چشمگیری داشت، افزود: پس از واکسیناسیون و برداشتن محدودیت‌ها، ترافیک نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا افزایش محسوس دارد اما همچنان به دلیل عدم بازگشایی کامل مراکز تحصیلی، ترافیک فاصله ۱۰ درصدی با ایام پیش از کرونا دارد و نسبت به آن زمان کمتر است.

حمیدی درباره وضعیت تصادفات تهران، گفت: در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، مانند دو سال گذشته روند کاهشی جان‌باختگان تصادفات تهران را شاهد هستیم البته آمار کاهش جان‌باختگان چشمگیر نیست اما می‌شود با اقدامات توسط تمام بخش‌ها تصادفات تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی افزود: در بازه مذکور ۱۵۴ عابر پیاده معادل ۳۸ درصد، ۱۹۰ موتورسوار و ترک‌نشین آن معادل ۴۶ درصد و ۶۷ نفر از رانندگان یا سرنشینان وسیله‌نقلیه معادل ۱۶ درصد در سوانح ترافیکی تهران جان باختند.

حمیدی تصریح کرد: ۴۲ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی تهران در بازه مذکور به دلیل عدم توجه به جلو جان باختند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: در ورودی‌های بزرگراه طرح جناغی را اجرا می‌کنیم، در این طرح جلوی رانندگانی را که بخواهند خارج از لاین و صف وارد بزرگراه دیگر شوند، می‌گیریم و پیگیر هستیم شهرداری تهران با نصب دوربین‌های جناغی حضور نیروها را به حداقل ممکن برساند، در این طرح ابتدا آموزش میدانی را آغاز کرده و سپس در صورت عدم تمکین سراغ جریمه ۵۲ هزار تومانی می‌رویم، طرح مذکور در ۱۵ نقطه عمدتاً بزرگراهی اجرا می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر بالغ بر ۵۰۰ دستگاه خودرو را توقیف کردیم، این خودروها بیشتر سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی و ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان داشتند، خودروهای مذکور از چند ساعت در محل توقیف شده و متناسب با تخلف حتی به پارکینگ منتقل شدند.

وی با اشاره به طرح پلیس راهور تهران برای کنترل تردد غیرمجاز در خطوط اضطرار، گفت: در خیلی از نقاط مانند تونل‌ها امکان استقرار عامل انسانی نیست اما پیگیر هستیم نواقص دوربین‌ها در این رابطه برطرف شود و به صورت سیستمی کنترل‌ها را انجام دهیم.

حمیدی یادآور شد: در برخی از مقاطع تردد خودروهای سنگین در سطح شهر اجتناب‌ناپذیر است و تردد آن‌ها ضرورت دارد به شرطی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشند اکنون کنترل اینگونه خودروها به صورت میدانی و با نظارت بر شرکت‌هایی که از اینگونه خودروها استفاده می‌کنند، صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بار خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران جریمه شده اند؛ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دودزا پلاک آنها فک و به تعمیرگاه اعزام شدند؛ هزار و ۱۲۰ دستگاه خودرویی که معاینه فنی داشتند ولی در بازرسی بعدی ما برگه معاینه فنی آنها ابطال شده است.

وی گفت: برخورد با تخلفات دستکاری پلاک بعد از اینکه محدودیت‌های شبانه برداشته شد کمتر شد اما در معابر ورودی طرح ترافیک هنوز این تخلف را شاهد هستیم، و در ۹ ماهه اول سال ۴۶۰ هزار خودرو در این زمینه اعمال قانون شده اند.

حمیدی ادامه داد: در گذشته یکسری از آمبولانس‌های بخش خصوصی بودند که مسافرکشی می‌کردند و به صورت VIP خدمات ارائه می‌دادند اما با نظارت پلیس این موضوع به شدت کاهش پیدا کرده و در یک ماه اخیر هیچ موردی از تخلفات آمبولانس‌ها را نداشته ایم.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: ۲۵۲ محل حادثه خیز اصلاح شده، ۱۷۰ مورد از معابری که نیاز به اصلاح و جایگزینی نیوجرسی‌ها داشته اند اصلاح شده و ۲۶۷ محل مسیر رفت و برگشتشان جداسازی شده است.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در حوادث گذشته به طور مثال شرکت آسیا بتن یک سال تعطیل شد و این تبعات رفتار مدیرانی است که مقررات را رعایت نمی‌کنند، ۹ شرکت دیگر در حوزه باربری نیز درباره این تخلفات تذکر گرفته و اگر رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد به طور مثال شرکت آسیا بتن به دلیل تصادف میکسر آن در اتوبان ستاری و دیگر تخلفات تعطیل شد.

 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس