ویژه ها

جریان تندروی اصلاح طلب در ماههای پیش مدعی بود که با پایان دولت روحانی و روی کارآمدن دولت رئیسی، چیزی نخواهد گذشت که مردم آرزو می کنند که به عقب برمی گشتند و حسرت دوران روحانی به دلشان می ماند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******


** روزنامه شرق: جای ظریف خالی است!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «جای خالی ظریف» نوشت:«به‌تازگی سردبیر سایت "مشرق‌نیوز" در توییتی اعلام کرده است که سیدابراهیم رئیسی در نهاد ریاست‌جمهوری برای هم‌اندیشی دیپلماتیک با علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، کمال خرازی و سعید جلیلی نشستی داشته است... این خبر تا لحظه نوشتن این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی دولتی تأیید نشده است؛ درعین‌حال هیچ تکذیبی هم ارائه نشده و به نظر می‌رسد اصل خبر درست باشد؛ هرچند تاکنون جزئیاتی از آنچه در نشست اخیر مطرح شده، بیرون نیامده است؛ درعین‌حال اصل چنین جلسه‌ای می‌تواند حاوی نکات مهمی باشد».

در بخش دیگری از این مطلب آمده است:«جای ظریف به‌عنوان یکی از مطلع‌ترین شخصیت‌ها از آنچه در پرونده هسته‌ای ایران گذشته است، بسیار خالی بود...نبود محمدجواد ظریف به‌عنوان وزیر امور خارجه دو دولت قبل حکایت از رعایت نوعی مرزبندی رئیسی با مواضع نیروهایی است که سال‌هاست به آنها انتقاد می‌کند... شاید دعوت‌نکردن ظریف در این نشست به بازنشر بخشی از فایل صوتی حاشیه‌ساز او مربوط باشد که او در آن بریده هشت‌دقیقه‌ای به تندی علیه سیاست‌های روسیه می‌تازد و می‌گوید که روسیه در جریان مذاکرات در برابر ایران کارشکنی می‌کرد».

روزنامه شرق: جای ظریف خالی است!/ از اینکه رئیسی بین مسئولین و مردم دیوار نکشیده، ناراحتید؟

در حال حاضر دولت رئیسی در چند میدان مشغول فعالیت است. از یکسو مذاکرات وین حول برجام در حال انجام است. ایران سه خواسته اساسی دارد، لغو همه تحریم ها به صورت دائمی، اخذ تضمین از طرف بدسابقه و بدعهد، راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل.

اما دولت سیزدهم تمام تخرم مرغ های خود را در سبد برجام و وین نچیده است. دیروز امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به چین اعلام کرد که سند همکاری 25 ساله ایران و چین رسما آغاز شد. از سوی دیگر آقای رئیسی در روزهای آینده عازم مسکو است و یکی از دستور کارهای این سفر، قرارداد 20 ساله ایران و روسیه است.

همچنین مقامت ارشد کشور اخیرا به عراق و سوریه و عمان و قطر و پاکستان سفر کرده و رایزنی های مختلفی نیز با مقامات کشورهای ترکیه و آذربایجان و ارمنستان و ترکمنستان و امارات و...انجام شده است.

عضویت ایران در پیمان شانگهای، امضا و اجرای قرارداد بسیار مهم سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان، خط راه آهن بصره- شلمچه، خط راه آهن اسلام آباد- تهران- استانبول، افزایش صادرات ایران به عراق و سوریه و تسویه بخش قابل توجهی از بدهی ها و بازگشت بخشی از اموال بلوکه شده ایران، تنها بخشی از اخبار در ماهها و هفته های اخیر است.

همان اینها در شرایطی رخ داده که نه دولت بایدن تحریم ها را کاهش داده و نه ایران به FATF پیوسته است. با اینحال جریان اصلاح طلب که پیش از این ظریف را سردار دیپلماسی ایران می نامید، به شدت احساس خطر می کند. احساس خطر از اینکه مردم روز به روز بیشتر به فضاسازی های غیرواقعی این جریان درباره نسبت مشکلات کشور با تحریم ها و FATF پی خواهند برد. 

از سوی دیگر جریان اصلاح طلب از فراموش شدن افرادی همچون ظریف نیز بسیار نگران است. هیچکس منکر زحمات مقامات سابق نیست. اما مردم عزیز ایران به خوبی تفاوت را احساس می کنند. جریان اصلاح طلب نه با مصادره حاج قاسم به هدف خود می رسد و نه با رپورتاژهای سیاسی. 


** از اینکه رئیسی بین مسئولین و مردم دیوار نکشیده، ناراحتید؟! 

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رهاورد کشورداری میدانی» نوشت:«کمتر هفته و ماهی است که گزارش و خبری از سفر رییس دولت به این یا آن استان مملکت مخابره نشود که کمتر از یک دهه پیش، وقتی با پایان کار احمدی‌نژاد و دولت دهم، حسن روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان، به ریاست‌جمهوری رسید و دولت یازدهم آغاز به کار کرد، این تعبیر کمرنگ و کمرنگ‌تر شد و از آنجا که دیگر این‌دست سفرها، دست‌کم به عنوان بخشی از سیاست‌های کاری دولت اعتدال، موردتاکید رییس‌جمهوری نبود، جای خالی این تعبیر، اگر نگوییم نه به تمامی، اما بی‌تردید به نحوی قابل‌ملاحظه و چشمگیر، در اخبار سیاسی که حدفاصل نیمه 92 تا میانه 1400 منتشر شد، احساس می‌شد».

در ادامه این مطلب آمده است:«جالب آنکه محمود احمدی‌نژاد نیز که در پایان کار دولتش در نیمه 92، دست‌کم 3 بار به هر یک از استان‌های کشور سفر کرده و در میانه چهارمین دور از این سفرها بود، روز گذشته را در سفری خارجی... به قدم زدن در خیابان‌های استانبول گذراند و درحالی‌که بیش از 8 سال است که ریاست دولت را تحویل داده، جز عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نه در دولت و نه در مجموعه حاکمیت، سمت و مقامی ندارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«حالا در شرایطی که شاهدیم نمایندگان با محوریت کمیسیون اجتماعی، در آخرین تجربه از این دست رفت‌وآمدهای استانی، به خوزستان رفته و مقصد نخستین سفر استانی رییسی را به عنوان مقصد این سفر چهارروزه برگزیده و هر روز به گوشه‌ای از خوزستان سر می‌زنند، آنچه چندان روشن نبوده و نیست، سوغات و رهاوردی است که از این سفرها و رفت‌وآمدهای استانی با خود به پایتخت و پارلمان  می‌آورند... رییسی که... درست 20 آدینه را در قامت رییس دولت پشت سر گذاشته... بندرعباس و هرمزگان درواقع مقصد چهاردهمین سفر استانی او در قامت ریاست‌جمهوری است».

روزنامه شرق: جای ظریف خالی است!/ از اینکه رئیسی بین مسئولین و مردم دیوار نکشیده، ناراحتید؟

واقعیت امر این است که طیف تندروی اصلاح طلب از اینکه رئیسی بین مردم و مسئولین دیوار نکشیده، عصبی و پریشان هستند. این طیف در ماههای پیش مدعی بود که با پایان دولت روحانی و روی کارآمدن دولت رئیسی، چیزی نخواهد گذشت که مردم آرزو می کنند که به عقب برمی گشتند و حسرت دوران روحانی به دلشان می ماند. 

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که در دولت روحانی، سفرهای استانی و ارتباط دولت با مردم به شدت کمرنگ شده بود. ما در دولت روحانی شاهد نظرسنجی از داخل خودرو و دیدار با کارگران از داخل خودروی شاسی بلند و مدیریت «ویدئوکنفرانسی» کشور بودیم.

افراطیون اصلاح طلب با شباهت سازی میان احمدی نژاد و رئیسی در پی آن هستند تا مردم داری و شنیدن بدون واسطه صدای مردم را رویکردی بی حاصل جلوه داده و اینگونه القاء کنند که رئیسی نیز سرنوشتی بهتر از احمدی نژاد نخواهد داشت.

جریان اشرافی و مدیریت تنبل و بی تحرک، با مردم سالاری مشکل دارد. این جریان اگر در انتخابات شکست بخورد، مشارکت 85 درصدی را به آشوب خیابانی بدل می کند و اگر در انتخابات پیروز شود، با دروغ اختیارات محدود، به آرای مردم و مطالبات مردم دهن کجی می کند. 


** کارویژه اصلاح طلبان؛ سانسور اخبار خوب و یأس آفرینی در جامعه

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «به این اخطار توجه کنید» نوشت:« برای اداره هر جامعه‌ای، به دو عامل موثر نیاز است؛ یکی قانون خوب و دیگری مجری کارآمد. یکی از مهم‌ترین علل مشکلات کشور ما همیشه فقدان این دو عامل و در بعضی مقاطع، فقدان یکی از آن‌ها بود...نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی نسبتاً خوبی دارد که اگر به آن عمل شود کشور از بحران‌های موجود خارج خواهد شد. در بخش قوانین عادی نیز قوانین خوبی داریم، ولی چون مجریان خوبی نداریم، گرفتار بحران هستیم».

در ادامه این مطلب آمده است:«کشور ما اکنون فاقد یک نظام نظارتی بر انتصابات است. اگر در مواردی دستگاه‌هائی برای نظارت وجود دارند، به وظایف خود عمل نمی‌کنند و یا برای عمل کردن به وظایف خود با موانع فرمایشی مواجهند. وضعیت خطرناکی که اکنون متوجه انتصابات است، کشور را به پرتگاه نزدیک می‌کند. مسئولان ارشد نظام به این اخطار توجه کنند و برای پایان دادن به این وضعیت خطرناک چاره‌ای بیندیشند».

روزنامه شرق: جای ظریف خالی است!/ از اینکه رئیسی بین مسئولین و مردم دیوار نکشیده، ناراحتید؟

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور هشدار داده است که کشور به پرتگاه نزدیک شده است. این در حالی است که فقط در 24 ساعت گذشته، این اخبار منتشر شده است؛ توجه کنید:
علیرغم اینکه ایران توسط دولت تروریست و غارتگر آمریکا مورد تحریم های غیرقانونی قرار گرفته، در چند ماه اخیر و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، صادرات نفتی و همچنین صادرات غیرنفتی حدود 40 درصد افزایش یافته است.

دیروز پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم افتتاح شد که در مرحله اول ظرفیت پالایش روزانه 35 هزار بشکه نفت را دارد و سالانه می تواند 850 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد. این اقدام، گامی بسیار مهم در رهایی از خام فروشی است.

همچنین در شرایطی که وضعیت همه گیری کرونا در آمریکا و اروپا، به حالت بحرانی رسیده و وضعیت قرمز است، در کشورمان ایران با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت و همچنین با همت مسئولان در تأمین و توزیع واکسن، وضعیت در اکثر شهرها آبی است و به لطف خدا روز به روز از میزان فوتی ها کاسته شده و وضعیت رو به بهبود است.

در ماههای اخیر شتاب تورم متوقف شده و به عبارتی تورم مهار شده و دولت در تلاش است تا این روند را استمرار بخشیده و دست دلالان و واسطه گران را از سفره مردم کوتاه کند. 

با اینحال رسانه های اصلاح طلب با سانسور موارد مذکور، نقاط قوت را نادیده گرفته و نقاط ضعف را به شدت بزرگ می کند و با سیاه نمایی و القای بن بست در روند بهبود امور، مدعی است که کشور در لبه پرتگاه قرار دارد.

اینها همان جماعتی هستند که می گفتند خودکفایی مزخرف است و باید مدیر از خارج وارد کنیم و آمریکا کدخداست و تا با آمریکا نبندیم اتفاق خوبی رخ نخواهد داد و آمریکا می تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند و....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    18 1
    روزنامه ی شرق مزخرف زیاد میگه.
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      14 0
      جواد ظریف نامی که هزینه سنگین و تخلی فراوانی برای ایران داشت
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    19 2
    موافقم جای ظریف در مذاکرات به عنوان حافظ منافع آمریکا خالی است
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      8 0
      جای کسی که نامحرم است که سال ها در حکومت رخنه کرده ولی با سیاست کلان کشور درتضاد و برخی موارد علیه ان هیچ جای خالی هم ندارد و اصلا نباید باشد
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      9 0
      متاسفانه دولت حسن روحانی یکی از بی تدبیر ترین دولت های پس از انقلاب که با نادانی های پی درپی خود هشت سال از بهتر ین عمر مردم ایران را با لجاجت مثال زدنی نابود کرد مردم را انچنان در فشار نادانی های خود گرفتار کرد که روحیه مردم تضعیف گردید و بشدت مردم را عصبانی کرد این را میدانیم که جریان های معاند و گستاخ از دولت حسن روحانی بصورت خبیثانه ای حمایت میکنند اما نحوه مدیریت دولت حسن روحانی و حامیانش در تاریخ بعنوان عبرت ثبت خواهد شد
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      8 0
      تا مردم ایران به بصیرت نرسند و در انتخابات فریب بخورند وضعیت برای جولان امریکائیها و تحریم های ظالمانه وجود خواهد داشت
  • مسعود IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    16 1
    هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند و اقتصاد مملکت را ته دره بُردند.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      2 10
      همین الانشم اگه مذاکرات نتیجه نده و برجام ظریف احیا نشه حالا حالتها ته دره‌ایم
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      7 0
      متاسفانه در تاریخ معاصر ایران این اشخاص کوتوله خود بزرگ بین غرب زده بسیار وجود دارد و نسل های زیادی از ایرانیان اسیب های فراوانی بخاطر کوتوله های غرب زده خورده اند این کوتوله های غربگرا میدانند که اگر حافظ منافع غرب در منطقه وایران نباشند هیچکس تره برای ایشان خورد نمیکند
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    18 1
    کاری که این روحانی و دار و دسته اش با ایران کردند حتی آمریکا و اسرائیل با ما نکردند، فقط دوست دارم ببینم قیامت چه می کنید...
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      16 0
      بزرگوار نه اقای جواد ظریف نه اقای حسن روحانی به هیچ عنوان اعتقادی به قیامت و پاسخگویی ندارند ان رئیس جمهور که اعتقاد به قیامت و پاسخگویی داشت رئیس جمهور مردمی شهید رجایی بود که هیچگاه در پی کاخ نشینی و ماشین ضد گلوله نبود امروز نگاه کنید اقایان ظریف و روحانی هردو جاه طلب و مردم را رعیت خود فرض میکنند اما بودند کسانیکه جاه طلب بودند امروز در کجای تاریخ ایران قرار دارند یکی میشود امیر کبیر که یک تنه جلو قدرتهای بزرگ انزمان ایستاد و با اهدا خون خود در تاریخ ایران جاودانه گردید و دیگران امیر ذلیلانی که سکه های طلا یشان بوی اهدا خون سپهبدهای امنیت و اسایش ایرانیان را میدهد ای کاش میفهمیدند و تا اخر عمر سیاست ذلیلانه را میبوسیدند در پیشگاه شهدا استغفار میکردند و اجازه میدادند که جوانان نخبه و برومند ایران کشور را از سیاه چاله ای که این دنیا طلبان غرب لیس ان را دران سیاه چاله انداخته اند بیرون اورند اما متاسفانه هر روز بنحوی چوب لای چرخ دلسوزان واقعی مردم میگذارند چون منافع شخصی و قبیله ایشان بخطر افتاده است
  • سامان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    15 1
    پایان دوران روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
  • خسارت محض IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    14 1
    ظریف باید پاسخگو باشد چطور برجام را نخوانده امضاء کرده بود ؟!
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      13 4
      بهتر است اقای جواد ظریف برود واز خدا و شهید سلیمانی طلب بخشش کند سکه های مردم را پس دهد و از سیاست برای همیشه دوری گزیند اما مطمئنیم اقای حسن روحانی بخاطر شخصیت متکبری که دارد حالا حالا ها کشور ایران و مردم ایران از تکبر ایشان در رنج خواهد بود تا زمانیکه ملک الموت ایشان را دریابد
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      11 0
      جواد ظریف شخص لجبازی است که وقتی نماینده مجلس به او گفت در چند جای برجام تعلیق امده با لجاجت گفت لغو شده اما بعد از چند سال از برجام اعتراف کرد که تعلیق امده است این شخص لجوج حاضر نبود یک بار متن برجام را بخواند و متنی را امضا کرد که به ضرر کشور تمام شد برای جواد ظریف امضا جان کری یعنی وحی مُنزَل !!!
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      11 0
      فکر نمی کرد کسی پیدا بشه بخونه و مچشو بگیره!! فکر می کرد همه لنگه خودشن!
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    14 1
    تازه از شر ظریف خلاص شدیم، مشرق جان خواهشا عکس این ظریفو منتشر نکن که من دوباره باید برم کفاره بدم، ممنون !!!!!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 8
    مثل این که فراموش کردیم مذاکرات فعلی مذاکرات احیای همون برجامه که ترامپ ازش خارج شد.
  • اسی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    7 0
    نگرانی غرب رابطه جدی (نه به این شکل کنونی) ایران وروس است :مهمترین ماموریت ظریف در 8 سال نزدیک نشدن ایران به روسیه بود :واکنون نگران این رابطه که در این صورت شرمنده کسانی که در زمینشان بازی میکرد
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    13 0
    روحانی. آخوندی. دقیقا کی محاکمه میشن
  • از رشت IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 4
    خورشید هم در شرق خاموش می شود
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    7 0
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    5 0
    اصلاح طلبان ...
  • DE ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    8 0
    جای ظریف خالیست؟ عجب دادگاه خلافکارها تشکیل شد؟ چرا جلبش نکردین بیارینش تفهیم اتهام کنید. عه عه . چرا غیبت داشته ؟
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    هرروزی که برای پیاده روی میروم برای عظمت وسربلندی ملت ایران وموفقیت دولت انقلابی دعا میکنم وهمینطور لعن ونفرین به عاملان ومسببین وضعیت موجود وآنهایی که بااطمینان میگفتند امضای کری تضمین است وتیم مذاکره کنندگان خودباخته درمقابل غرب راخداوندهلاکشان کند
  • جاویدایران NL ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    اینم از روزنامه محافظه کارمون که جمهوری اسلامی نام داره، اومده تیتری زده گفته ایران شده هزارفامیل، اخطار داده و‌امروز بی بی سی و اینترنشنال و غیره چنان روی این موضوع مانور دادن وچنان تحلیل هایی از اوضاع خراب و در حال فروداشی برای ایران دادن که بیا و ببین. سوال بزرگی دارم از شماها، اولاً هزار فامیل بودن درست نیست و باید اصلاحش کرد اما حرفم اینه که آیا حتماً باید این حرفهارو بصورت عمومی دادوفریاد زد تا امثال بی بی سی سواستفاده کنن و‌ذهن مخاطبانشون رو عادت بدن به اوضاع در آستانه فروپاشی ایران؟؟؟؟؟؟ واقعاً شماها نمیتونید دور هم جمع بشیدبصورت خصوصی مشکلاتتون رو حل کنید؟؟ باید به جون هم بیفتید؟؟؟؟ باید همدیگه رو تیکه پاره کنید؟؟؟؟؟ واقعاً متأسفم،
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    کاش ظریف الممالک و حسن فریدون میفهمیدند که با ندانم کاری های پی در پی هشت ساله چه ضربه ی مهلکی به کشور و مردم ایران وارد کردند و چقدر دشمنان تا بن دندان مسلح ایران را خوشحال نمودند
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    8 0
    اصلاح طلب ها یک مهم را فراموش کرده اند فقط در جمهوری اسلامی ایران میتوانند تنفس کنند
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    تاریخ ایران را که میخوانیم پر از فراز و فرود های زیادی است اما ننگینترین ان به چند دوره تقسیم میشود زمان شاه سلطان حسین صفوی اواخر قاجار ،پهلوی ها و هشت سال تعفن دولت بی تدبیر حسن فریدون ....
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    9 0
    صدمات هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بسیار کمتراز هشت سال دولت بی تدبیر و نا امید حسن روحانی و جواد ظریف بود ایران در این هشت سال به زمان عقب برگشت متاسفانه مردم فریب تزویر نیرنگ جریان قبیله ای اصلاحات را خوردند و صدمات غیر قابل جبرانی برداشتند انشاا.. که دولت مردمی اقای رئیسی بتواند حتی با سنگ اندازی جریان غرب زده تا حدی از الام و التهابات وارده را کم کند
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 0
    این روزا ، "یوم الحسره" زردنامه های امثال "شرق" هست!
  • CH ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    جهت رفع ناراحتی روزنامه زنجیرهای غربکدا شرق ،پیشنهاد میشود یک صندلی با دسته کل در آن و نام ظریف در جلسات بگذارند تا جای او خالی نباشد البته اکر ایشان در مذاکرات هسته‌ای هم حضور میداشت ،امروزه دیگر احتیاج به رفت و آمد هئیت چهل نفره کارشناسان به وین نبود ، جناب ظریف با یک عراقچی نامی ،یک تنه با همه مذاکره می‌کرد ، بجای مشاوران و متخصصان داخلی هم از باند نیویورکیها مشورت میگرفت ، تجربه ؟؟؟سواد؟؟؟؟؟زبان دنیا را بلد بودن؟؟؟؟؟؟و احساساتی بودن از مزایای جناب ظریف و عراقچی بود
  • عبداله IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    چرا به هیچ کس جوابگو نیستند
  • برات IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    روزنامه شرق: جای ظریف خالی نیست مردان مرد در میدان هستند که میدان را مانع کار خود نمی دانند بلکه با هم هماهنگ هستند البته جای خود حفیر پنداری و خنده های یاسر عرفاتی و مازوخیسم خالی است و امیدواریم برای همیشه خالی بماند.
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    درست می گه یادش بخیر. چه لبخندهای حیرت انگیزی داشت. هر چه قدر که مقامات خارجی خشک و جدی و رسمی بودن جناب ظریف هم خنده رو تر می شد. هر چه قدر که بندهای برجام بر علیه ایران بیشتر می شد خنده های ظریف هم بیشتر می شد. با همین خنده هاش جان کری و بقیه مقامات خارجی را پیرشون کرد. این آخریا دیگه حال مقامات خارجی هم از دست خنده های ظریف به هم می خورد.
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    جابی ظریف خالیست چرا که او مبدع دیپلماسی التماسی بود! باهوش بودن و مؤدب بودن اوباما با همین شیوه ابداعی کشف گردید!
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    ظریف از شما است
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    این امریکاییها چقدر ظریف را دوست دارند.برای همین توافق حاصل شد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 3
    بعد از حذف ارز 4200 به بهانه های متعدد و منفجر شدن همه ی قیمت ها فانوس به دست دنبال روحانی می گردید
    • DE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 0
      بعد از حذف ارز 4200 به بهانه های متعدد و منفجر شدن همه ی قیمت ها فانوس به دست دنبال روحانی می گردید// ای شیخ حسن برون آ دمی ز بیت - کآن چهره و سِگِرمه دو ابرویت آرزوست/.......دی شیخ با خودرو و فانوس همی‌گشت گرد شهر- کز مردمان ملولم و اربابم آرزوست/گفتند یافت می‌نشود جَسته‌ایم ز بند - گفت آن که یافت می‌نشود آنم آرزوست. زنونابین
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    از ظریف میشود به عنوان مترجم استفاده کرد چون او زبان یانکی ها و غربی ها را خوب میفهمید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس