کد خبر 1333509
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
اصلاح طلبان

اصلاح طلبان که تا دیروز از پشت شیشه های دودی چهره مردم را مشاهده می‌کردند و اوضاع جامعه را خوب می‌دیدند و شنبه‌ها از افزایش قیمت‌ها با خبر می‌شدند، حالا به فکر حضور در جامعه افتادند.

به گزارش مشرق، مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون اجرایی دبیرکل حزب اتحاد ملت و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگویی با ایلنا گفت: آینده اصلاح‌طلبان به عوامل مختلفی بستگی دارد. که یک عامل آن به تحولات جامعه برمی‌گردد. چون جامعه ایرانی، بسیار پویا و پرتحول است و مستمرا و به تدریج برای خود افق گشایی می‌کند، تبعا هر تحول مثبت و سازنده‌ای که رخ دهد بسترهایی را برای اصلاح‌طلبان فراهم می‌کند که آن‌ها هم می‌توانند کنشگری مؤثرتری داشته باشند.

وی درباره لزوم تغییر زبان اصلاح‌طلبان گفت: باید زبان اصلاح‌طلبان با درد، رنج، مسائل و مشکلات مردم هماهنگ و همدل باشد. این نکته بسیار مهم است. زبانی را دنبال کنند که همدلانه با مسائل و مشکلات و نیازهای اقشار مختلف جامعه باشد. امید، اکسیر گشایش و برون‌رفت از مسائل و مشکلات و ناامیدی هم ورود به سیاه چاله‌های خطرناک‌ است. یکی از جنبه‌های مهمی که اصلاح‌طلبان باید ادبیات و زبان خودشان را تغییر دهند.

مبلغ افزود: اصلاح‌طلبان برای بازسازی سرمایه اجتماعی خود اولین گامی که باید خیلی جدی‌تر از گذشته بردارند، این است که با حضور جدی‌تر و فعال‌تر در بدنه و لایه‌های اجتماعی به طور مستقیم و انضمامی با مشکلات و نیازهای اقشار مختلف جامعه آشنا شده و به آنها توجه اختصاصی کنند. بویژه آنکه امروز علاوه بر مشکلات اقتصادی و سیاسی، مشکلات و موضوعات گسترده اجتماعی و فرهنگی هم حادث شده است که باید به آنها هم توجه همتراز کرد. اصلاح‌طلبان باید حضور جدی و موثرتری در جامعه  داشته باشند و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم باشند، صدای اقشار ضعیف و بی صدا باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفته است: به طور کلی، از دست رفتن سرمایه اجتماعی برای همه از جمله اصلاح‌طلبان، به ویژه برای حاکمیت اتفاق افتاده است. اصلاح‌طلبان برای بازسازی سرمایه اجتماعی خود اولین گامی که باید خیلی جدی‌تر از گذشته بردارند، این است که با حضور جدی‌تر و فعال‌تر در بدنه و لایه‌های اجتماعی به طور مستقیم و انضمامی با مشکلات و نیازهای اقشار مختلف جامعه آشنا شده و به آنها توجه اختصاصی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای برون رفت از این وضعیت و به ویژه بازسازی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، راه‌حل‌های نسبتا مشخصی وجود دارد. هر موقع مشکلات معیشتی، مادی و اقتصادی مردم افزایش پیدا کرد، به همان نسبت هم سپهر سیاسی بسته‌تر و سطح سیاست و سیاست‌ورزی کاهش پیدا می‌کند. یعنی وقتی مردم دائم دغدغه نان، آب و کار داشته باشند اصلا فرصت و ‌زمینه‌ای پیدا نمی‌کنند تا بخواهند در سطوح بالاتر سیاست‌ورزی کنند.

نکته جالب آنجاست که این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی از دست رفته است. ظاهرا جناب مبلغ را هم باید در دسته اصلاح طلبان غیرصادق جای داد چرا که می خواهد طرد و انزوای اصلاح طلبان توسط مردم را با یک ادعای نادرست کمرنگ کند.

جریان اصلاحات حداقل در طول ده سال اخیر با مردم صداقت نداشته است و مسئولیت رفتار افرادی را که به جامعه معرفی کرده را نمی پذیرد. به همین دلیل مردم به درستی آنها را مقصر اصلی وضعیت اسفبار امروزی می‌دانند  و به همین خاطر گروهی از مردم در انتخابی اشتباه برای «نه گفتن» به این جماعت حاضر به آمدن در پای صندوق های رای نشدند؛ این موضوعی است که برخی چهره های اصلاح طلبان به آن اذعان کرده اند.

اصلاح طلبان در باتلاقی که سران گذشته خود ساخته اند گیر افتاده اند و در تلاش هستند تا از این وضعیت خارج شوند.

آنهایی که تا دیروز از پشت شیشه های دودی چهره مردم را مشاهده می‌کردند و اوضاع جامعه را خوب می‌دیدند و شنبه‌ها از افزایش قیمت‌ها با خبر می‌شدند، حالا با دیدن فعالیت ها و تلاش بدون وقفه رئیس جمهور منتخب مردم به فکر حل مشکلات مردم و حضور در دل جامعه افتاده اند و جالب اینجاست که مرتضی مبلغ می گوید: "اصلاح‌طلبان باید صدای اقشار ضعیف و بی‌صدا باشند و در راستای کاهش دردها و رنج‌های مردم، صدایشان را به دستگاه‌های حاکمیتی برسانند. "

جریانی که در همه چیز، اولویت اول آنها غرب گرایی و محوریت منافع جناحی است و بر همین منوال معیشت مردم را به سختی رساندند مدعی هستند که می خواهند واسطه رساندن صدای مردم ضعیف به حاکمیت باشند!

مسببین ضربات اقتصادی به زندگی مردم و جامعه، نمایندگان رویکرد اشرافی و تعلیق کنندگان اقتصاد کشور به چرخش نگاه سران آمریکا ژست دلسوزی برای مردم می گیرند؛ در حالی که در همین زمان که مذاکرات رفع تحریم ها در حال انجام است، دغدغه برخی چهره های اصلاح طلب، برای خوش خدمتی به اسرائیل رفع تهدید امنیتی یک رژیم غاصب کودک کش است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    جمع عظیمی از ما در باتلاق هستیم و توان خارج شدن نداریم باز خوبه اصلاح طلبها دارن میان بیرون. ما مردم عادی چی پس؟
  • FR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اصلاح طلبان تا وقتی خودرا جدا از حاکمیت بدانند و با هدف غضب قدرت به فریبکاری مردم ادامه دهند بقول معروف ول معطلند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس