کد خبر 1326662
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
چند نکته درباره ادعای غربی‎ها پیرامون مذاکرات وین

دولت جدید، مجال سیاست را نه خطی و تک گزینه ای، بلکه چند بُعدی و تو در تو می بیند. به همین دلیل هم توانسته در همین مدت کوتاه چهار پنج ماه، صادرات نفتی و غیر نفتی را با وجود تداوم تحریم ها، بیش از 40 در

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: در میدان جنگ باشید یا پشت میز مذاکره، فرقی نمی کند. تولید قدرت و تنوع بخشی به گزینه های در دسترس، شرط عقل است. این همان کاری است که دولت جدید می کند و دولت سابق، یا غافل بود، و یا نمی خواست بکند.

دولت جدید، مجال سیاست را نه خطی و تک گزینه ای، بلکه چند بُعدی و تو در تو می بیند. به همین دلیل هم توانسته در همین مدت کوتاه چهار پنج ماه، صادرات نفتی و غیر نفتی را با وجود تداوم تحریم ها، بیش از 40 درصد افزایش دهد.

هم با دولت های اروپایی تعامل داشته -بی آن که معطل پیشنهاد های سر کاری مثل SPV  و INSTEX بماند- هم قرار داد های جدید با همسایگانی مثل ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و ترکیه و پاکستان و عراق منعقد کرده، و هم دیپلماسی اقتصادی را با سازمان اکو و شانگهای و چین و روسیه عملیاتی کرده است.

به اینها علاوه کنید وحدت و انسجام سیاسی در داخل کشور و هم افزایی  دستگاه ها که تاثیر خود را در افزایش توانمندی های فنی و هسته ای و نظامی نشان داده است.

با چنین رویکرد متنوعی در تولید و افزایش قدرت است که می توان در مذاکرات وین هم، با دست پُر و بدون شتابزدگی شرکت کرد و عملا به آمریکایی ها تفهیم کرد که دوره توافق به هر قیمت و هر چه عجولانه تر(!) به سر آمده است.

احتمالا به همین دلیل هم هست که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز گفت: "تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    3 2
    مرگ ابدی بر غرب پرستان کدخدا لیس
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      الهی آمین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس