کد خبر 1323967
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 

-آقای ظریف، مصاحبه مثلا محرمانه ای با نهاد وابسته به ریاست جمهوری، انجام می دهد و میدان (حاج قاسم) را مقابل دیپلماسی قرار می دهد و تخطئه می کند.

فایل صوتی مثلا محرمانه، اوایل اردیبهشت ماه از شبکه انگلیسی- سعودی "ایران اینترنشنال" در لندن و رسانه های زنجیره ای مشابه سر در می آورد و بهانه ای می شود برای کوبیدن مرام سردار سلیمانی و دیپلماسی مقاومت جمهوری اسلامی.

ده ماه بعد، مجددا فایل صوتی نبش قبر می شود و این بار، بخشی که می گوید روس ها در مذاکرات برجام کارشکنی می کردند، برجسته می شود. ظریف در اینجا می گوید لاوروف در دیدار کری می خواسته جلسه مذاکرات را متوقف کند و او (ظریف) "با لحن بسار بی ادبانه" با لاوروف حرف زده است.

یک کاربر توییتر با استناد به این بخش از فایل صوتی، خطاب به نماینده روسیه در وین می نویسد. «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود.». اولیانوف هم در پاسخی موهن که (البته حذف کرد) می نویسد: «شما مختارید  بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.»

درست در شرایطی که مصاف اصلی ایران در برجام، با آمریکای "کلاهبردار" و "عهدشکن" است، چرا باید در فضای رسانه ای، جبهه اصلی با روسیه باز شود؟! آیا این اولیانوف همان کسی نیست که توییت هایش ظرف چند ماه اخیر با مضمون نزدیک شدن به توافق، بارها مورد استقبال و استناد غربگرایان قرار گرفته است؟

آیا ظرف شش سال گذشته، روسیه یا مثلا چین بوده اند که  برجام را زیر پا گذاشته و تحریم ها را دو برابر پیش از برجام کرده اند، یا آمریکا و اروپا؟! روسیه و چین بودند که می خواستند از مکانیسم ماشه در شورای امنیت علیه ایران استفاده کنند یا آمریکا؟ روسیه و چین هستند که در همین یک سال اخیر (روی کار آمدن دولت بایدن)، با لغو تحریم ها مخالفت کرده اند، یا دولت آمریکا؟!

همان گونه که غربگراها در طول سالها در وزارت خارجه ما نفوذ و حضور داشته اند، مشابه آنها در حکومت یا وزارت خارجه روسیه هم می توانند باشند و بوده اند. مگر گروباچف و یلتسین، از سران حزب کمونیست و در مناصب عالی شوروی نبودند که دانسته و ندانسته، نقشه آمریکا و غرب را پیش بردند؟! بعید نیست اولیانوف هم یکی از همان ها باشد.

ما یک موی آقای ظریف را به صد نفر مثل اولیانوف و لاوروف نمی دهیم. و غلط بکند دیپلمات بیگانه بخواهد به او یا دیپلمات ایرانی دیگری توهین کند.

در عین حال یادمان نرفته که دولت اوباما، آقای حمید ابوطالبی (معاون دفتر روحانی و نامزد روحانی-ظریف برای نمایندگی ایران در سازمان ملل) را علنا تروریست خواند و ویزا نداد؛ اما هیچ اعتراض قاطعی نه از سوی دولت و وزارت خارجه وقت و نه غربگرایان دیده نشد.

همچنان برای افکار عمومی سوال است که چرا آن فایل صوتی مسموم تهیه و درز داده شد تا مقاومت و میدان را در مقابل دیپلماسی قرار دهد و از آن طرف، با کتمان همه کارشکنی های تعیین کننده آمریکا و اروپا در مذاکرات برجام، روی روسیه مانور بدهد؟ و حال آن که در نقض همین ادعا، گفته می شود روسیه و چین طرفدار لغو آنی تحریم تسلیحاتی ایران در برجام بودند، اما طرف مذاکره کننده  ایرانی، توقع طرف آمریکایی درباره تعویق پنج ساله لغو تحریم تسلیحاتی را تایید کرد!

این بیان حکیمانه امام خمینی (ره) را هرگز نباید فراموش کرد که فرمود: "نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند... خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    اول این سوال باید جواب داده شود که چرا شخصی که با سیاست کلان کشور همخوانی ندارد مسوول می شود آن هم وزیر خارجه، که کشور این وضع شود که نمونه ساده آن است و چه بسا کسان دیگری هم الان هستند در مسئولیت و این طور دو قطبی سازی می کنند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 0
    چون ظریف ایرانی هست اسمی ولی در باطن....! خیلی حرف های صوتی هم که زده بود اشتباه بود
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    نمیدونم
  • FR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 2
    ما که اولیانوف و لاوروف را به غربگرایانی که منتظر یک جرقه در کشور هستند تا برای آمریکا و اروپا پادویی کنند ترجیح میدهیم
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 1
      احسنت، کاملا موافقم!!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    غربزدگی یجور بیماری مزمنه که وقتی تشدید بشه میشه خباثت سیاسی.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 4
    ما یک موی آقای ظریف را به صد نفر مثل اولیانوف و لاوروف نمی دهیم. و غلط بکند دیپلمات بیگانه بخواهد به او یا دیپلمات ایرانی دیگری توهین کند. من میدم . یک لاوروف ارزش هزارتا ظریفو داره مهم در را درست بودن است نه ملیت
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      4 4
      بشین بابا رفته علیه روسیه حرف زده آن وقت طاقت جواب شنیدن هم ندارید؟ و کسی هم از روسیه طرفداری نمی کند و نه از این غرب زده ها که 30 کشور را به دست گرفتند و بازیچه دشمنان کردن
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    دستگاه دیپلوماسی کشور و شما بهتر میدونید و اگر نمیدونید باید بدونید غربگداها میخوان مواضع روسیه و چین رو بسمت مواضع غربیها هل بدن تا موضع سخت تری نسبت به ایران داشته باشند.تا تیغ تحریم غربیها ایران رو وادار به عقب نشینی کنه.این ماموریت پادوهای آمریکا شیطان بزرگ است...
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 1
    با سلام غرب زدگان زندگی معقول را به جغرافیای سیاسی مغرب زمین تقلیل داده اند و کشورهایی که خارج از این دایره معرفتی باشند را به عنوان تهدید قلمداد می نمایند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 8
    دوست افراطی غربگداها باعث دشمنی افراطی آنها به همه کسانی می شود که به ارباب نه می گویند. این دقیقا یعنی کوری. البته نه کوری چشم بلکه کوری دل. می بینند ولی نمی بینند.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 1
    ظریف هم از همون تفاله ها بود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    حقیقتش من که نمی دونم روسیه و چین و غربزدگان و این حرفها . فقط این را می دونم ۸ سال مملکت دست اینها بود رفتند و مذاکره کردند و خندیدند و خنداندندو دست همدیگه را گرفتند و قدم زدند و هیچ امتیازی نگرفتند و بلکه امتیازهایی دادتد و برگشتند .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    افکارعمومی خیلی سوالها دارد فقط به این سوال افکارعمومی علاقمند شدید؟
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس