کد خبر 1326396
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: فعالان طیف غربگرا در موضوع شهید سلیمانی، درمانده شده اند. آنها یک دهه تقلّا کردند تا مرام و منطق او را ترور شخصیت کنند. اما با وجود تخریب ها، محبوبیت او در نظرسنجی های داخلی و خارجی، به ۸۳ تا ۹۰ درصد افزایش یافت.

ترور جنایتکارانه آمریکا، محبوبیت سردار را افزون تر کرد. بنابراین، غربگرایانی که یک دهه موازی تروریست ها حرکت کرده بودند، ریل را عوض کردند و مدعی شدند "جریان انقلابی، شخصیت ملی و فراجناحی سردار را به نفع جناح خاص مصادره می کند و حال آن که او شخصیتی ملی است".  طیف غربگرا ادعا کردند شهید سلیمانی با آنها هم افق بوده است. اما این ادعا هم دوام نیاورد و تخریب ها از سر گرفته شد.

اخیرا سردار حاجی زاده در گفت و گو با کیهان، محتوای جلسه چند تن از سرداران سپاه با آقای روحانی را بازگو کرد:

«حاج قاسم مخالف وابستگی و سازش بود. او در آن جلسه خیلی صریح حرف زد... پیام جلسه این بود که آقای روحانی ما کمک شما هستیم. آدم نباید خود زنی کند. ما می‌خواهیم به دولت کمک کنیم. برای ما مهم نیست کدام دولت باشد؛ هر دولتی باشد وظیفه می‌دانیم کمک کنیم. دیدید در بحران‌هایی که پیش آمد مانند سیل و زلزله و مسائل مختلف واقعاًً سپاه پای کار بود...

عین جمله حاج قاسم این بود: آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم، کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم».

با روشن شدن این موضوع که شهید سلیمانی از رویکرد های تفرقه افکنانه انتقاد کرده، برخی فعالان اشرافیت غربگرا از یکسو به انکار انتقاد سردار سلیمانی پرداختند؛ و طیف دیگر، به سپاه حمله کرده و مدعی شدند که فرماندهان سپاه، علیه منتخب مردم کارشکنی کرده اند. (انگار رای مردم، چک سفید امضا ست!)

سردار سلیمانی طبق نظرسنجی های دولت روحانی و موسسه گالوپ، حتی قبل از شهادت، محبوب ترین شخصیت در ایران بود. آقای ظریف هم در فایل صوتی کذایی اذعان می کند:

"قبل از شهادت شهید سلیمانی در تمامی نظرسنجی‌ها از سال ۹۶ تا ۹۹، محبوبیت من از ۹۰، آمد روی ۶۰ درصد، و محبوبیت شهید سلیمانی رفت روی ۹۰ درصد. مردم ما قهرمان بودن در منطقه را م ی‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می‌ پسندند، هستیم".

در مقابل محبوبیت فزاینده شهید سلیمانی، محبوبیت روحانی به اذعان اصلاح طلبانی مثل علی صوفی و حسن رسولی، به ۱۰ و سپس ۷ درصد تنزل کرده بود. مردم در سلیمانی، صداقت و پاکباختگی و پرهیز از امتیاز طلبی را می دیدند؛ اما ضد همین ارزش ها را در مدعیان اعتدال و اصلاحات می یافتند.

در حالی که سلیمانی با وجود تحریف و ترور شخصیت، قهرمان می شد، طیف اشرافیت غربگرا به اعتبار عملکرد خویش، به ضد قهرمان تبدیل شده و مورد انزجار مردم قرار گرفتند.

آنها در حالی می خواهند انتقام این رشد افکار عمومی را از سپاه پاسداران بگیرند، که خود مقصر د. علت بیقراری و بیش فعالی شان هم این است که می دانند با نتیجه معکوس گرفتن از پروژه تحریف، به معنای شکسته شدن شیشه عمر غربگرایی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    23 1
    لعنت خدا بر قاتلین داخلی حاج قاسم لعنت ابدی
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    2 0
    رهبر عزیز فرمودند این تشییع پیکر سردار سلیمانی از طرف مردم، کار خدا بود. هیچکس نمی تونست این ملت را اینچنین متحد و شیفته کند. قدر ملت شریف ایران را بدانیم. الهی سپاسگزاریم.
  • حجت IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    روح شهید سلیمانی عزیز شاد و خداوند بر توفیقات سردار حاجی زاده عزیز اضافه کنه انشاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس