کد خبر 1326627
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
رهبر طالبان ملاهبت‌الله آخوند زاده

یک خبرگزاری نزدیک به طالبان از سومین سفر رهبر این گروه خبر داده و اعلام کرد که آخند زاده پس قندهار و فراه این بار هلمند را برای سفر انتخاب کرد.

به گزارش مشرق، «ملاهبت الله آخند زاده» رهبر طالبان در سومین سفر خود به هلمند رفته و با مسئولان نظامی و سیاسی این ولایت دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری دولتی باختر گزارش داد که آخندزاده، رهبر طالبان ‏در دیدار با مسوولان نظامی و سیاسی ولایت هلمند گفته است که طالبان توانست ژنرال‌های پنج‌ستاره را به‌زانو در آورد.

رهبر طالبان در این سفر بار دیگر بر عفو عمومی تاکید کرده و افزود که نیروهای طالبان پیش از هر اقدام باید دقیق تحقیق کرده و طوری عمل کنند که مردم مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید:

توصیه ۱۸ ماده‌ای «ملا هبت‌الله آخوندزاده» به طالبان

وی همچنین تصریح کرده که هیچ یک از اعضای طالبان نباید از عفو عمومی سرپیچی کند.

با آنکه حدود ۵ ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما تاکنون ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان به صورت رسمی در محافل حضور نیافته است.

پیش از این ملاهبت الله آخند زاده، به قندهار و فراه سفر کرده بود.

رهبر گروه طالبان در اولین سفر خود پس از تسلط این گروه بر افغانستان در میان جمعیتی در شهر قندهار حضور یافته و سخنرانی کرده است.

به گفته «رحمت‌الله نریوال»، رئیس اطلاعات اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار هبت‌الله آخندزاده روز ۸ آبان در «دارالعلوم حکیمه» در این ولایت سخنرانی کرده است.

همچنین عبدالهادی حماد، از عالمان دین در قندهار هم تأیید کرده که هبت‌الله آخندزاده در دارالعلوم حکیمه سخنرانی کرده است. او گفته که خودش هم در این دارالعلوم حضور داشته است.

نوارهای صوتی نیز از سخنرانی رهبر طالبان منتشر شده است. 

طالبان دلیل عدم حضور رهبر طالبان در محافل عمومی را تامین امنیت و حفاظت از جان وی عنوان کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • هاشمی IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    درود بر رهبر کل مسلمانان جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس